۹۵۴۸۸۵
۵۰ نظر
۵۰۲۲
۵۰ نظر
۵۰۲۲
پ

از حسن عباسی تا رائفی‌پور؛ جنون ژاژخایی

سید عبدالجواد موسوی؛ روزنامه‌نگار در روزنامه ایران نوشت: خیلی‌ها معتقدند این نوابغی که با یکدیگر مسابقه ژاژخایی گذاشته‌اند، رسـماً در خدمت بدخواهان ایرانند. نیت‌خوانی کار درستی نیست اما اگر حتی به ظاهر حکم کنی، می‌بینی پر بیراه نمی‌گویند. نمی‌شود در پوشش دفاع از ارزش‌ها هر چه بگویی، چماقی شود علیه منافع ملی.

سید عبدالجواد موسوی؛ روزنامه‌نگار در روزنامه ایران نوشت: خیلی‌ها معتقدند این نوابغی که با یکدیگر مسابقه ژاژخایی گذاشته‌اند، رسـماً در خدمت بدخواهان ایرانند. نیت‌خوانی کار درستی نیست اما اگر حتی به ظاهر حکم کنی، می‌بینی پر بیراه نمی‌گویند. نمی‌شود در پوشش دفاع از ارزش‌ها هر چه بگویی، چماقی شود علیه منافع ملی.

یک بارش اتفاقی است. دو بارش اتفاقی است. سه بارش اتفاقی است. صدبار و ۲۰۰ بار و ۳۰۰ بار که اتفاقی نمی‌شود. حکایت آن بنده خدایی است که می‌گفت نمی‌دانم چرا هر چه گم می‌شود، مرا متهم به دزدی می‌کنند اما از قضا آنچه را گم شده، در خانه من می‌یابند.

در این سال‌ها هرچه این جماعت به ظاهر انقلابی تفت داده‌اند، خوراکی شده برای آنهایی که نه می‌خواهند سر به تن ایران باشد و نه می‌خواهند نشانی از نظام سیاسی حاکم باقی بماند. گروهی این زمره عبوس زهد را متوهم می‌خوانند. کافی است فقط چند دقیقه رنج گوش دادن به افاضات حضرات را بر خود هموار کنید تا بر این ادعا نیز صحه بگذارید. از اداره یک جلسه عادی پرسش و پاسخ دانشجویی عاجزند اما دعوی اداره جهان را دارند. اغلب سخنانی که خودشان و پیروان بامزه‌شان جدی می‌گیرند، مایه انبساط خاطر اکثر مردم می‌شود و حکم فکاهه پیدا می‌کند.

در این بین البته کسانی هم یافت می‌شوند که این جماعت را مرد رند می‌دانند. مردرندانی که خوب بلدند بعضی از آدم‌های بحت و بسیط را سرکیسه کنند و به نام مبارزه با تهاجم فرهنگی و بسط و گسترش مفاهیم ارزشی ساختمان و دفتر و ماشین و امکانات و بودجه‌های آنچنانی بگیرند و در جلوت یقه پاره کنند و کف بر لب بیاورند اما در خلوت به ریش برکشندگان خود بخندند. این هم حرفی است که نمی‌توان بسادگی از کنارش گذشت.

فکرش را بکنید، دشنام و تهمت و پرده‌دری و عربده را از این موجودات بگیری و بگویی حالا دو کلام حرف حساب بزن تا ببینیم چند مرده حلاجی! فکر می‌کنید جز بسم الله الرحمن الرحیم که آن را هم از پدران خود آموخته‌اند، حرف دیگری برای گفتن داشته باشند؟ با این حال من با همه گزینه‌هایی که دوستان می‌گویند کاری ندارم. همه آنها حرف حساب است و قابل تأمل. چیزی که در این میان نادیده گرفته می‌شود، مفهومی است به نام رقابت.

آنچه باعث می‌شود آنها روز به روز سخنان بدیعی سر هم کنند، رقابت است. رقابت با کی؟ با خودشان. آن‌ها رقیبی جز خود ندارند. آنها با خودشان رقابت می‌کنند. چه کسی می‌تواند همانند آنها هرچه می‌خواهد دل تنگش بر زبان بیاورد و هیچ کس نازک‌تر از گل هم به آنها نگوید؟ کافی است یک دهم نه که یک صدم این ادبیات را حریف سیاسی آنها به کار گیرد تا حسابش با کرام الکاتبین بیفتد. آنها روی تنبک بی پوست شیر خدا شده‌اند.

اما بالاخره پهلوان پنبه شدن هم دست‌کم نیاز به یک رقیب خیالی دارد. بنابراین آنها با امثال خودشان پنجه در پنجه می‌شوند.

آن یکی خطاب به مخالفانش می‌گوید: شما خوشتان می‌آید به دست داعشی‌ها بیفتید. این یکی می‌بیند عجب حرفی زده رفیق شفیقش، باید یک پرده از او بالاتر سازش را کوک کند. و کوک می‌کند: اینها قرار بوده در قرارداد اف ای تی اف قاسم سلیمانی را تحویل امریکایی‌ها بدهند. استاد اعظم با شنیدن این حرف خواب از سرش می‌پرد. چطور چنین چیزی به ذهن او خطور نکرده بود. باید روی این رفیق انقلابی را کم کرد. و کم می‌کند: فقط از شهادت قاسم سلیمانی سه میلیارد دلار درآمد کسب کردیم! و این بازی جنون آمیز ژاژخایی ادامه دارد تا...الیس صبح بقریب؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برترین ها نمی خواد ثابت کنی نوچه یه آشنایی هستی همه می دونند سانسورچی

    • مهدی

      تو چی میگی
      با خودت چند چندی

    • ایران

      بابا شما راست میگید همه چی خوبه دلار هم که 5تومنش عیب بود 13تومن اقتصاد عالی وعد وعیدا ریس جمهور همه عملی وای مردیم از خوشی

    • ف.م

      نه شما خوبید، با زیبا کلام بی سوادتان تو سردبیر دولت عصبانی اصلا از اصول روزنامه نگاری سر در می آوری ؟ معمولا در هر جامله ای حداقل اگر رسانه های تصویریشان دولتی است و قربان صدقه آن کسی می روند که پول داده حداقل روزنامه هایشان حرف دل مروم را انعکاس می دهند . اصلا برا چه به شما روزنامه چی ها کاغذ مفت می دهند که بشینینن این اراجیف را بنویسید.واقعاکه......

    • امیر

      این نوشته ها جز خودت خواهانی ندارد.مشخصه بد جور سوختی ها .مردم حالا به قول خودت گوش میدن. و میتونن تشخیص بدن. قدیم نیست دچار هیجان. لحظه ای با یک سخنران نشدیم....

    • Maleki. Maleki. Maleki. Maleki

      حرفهای این بنده خدا بوی نفرت می ده، معلومه بد جوری سوزوندنش،،، فقط یه چیز می گم همین رایفی پور صد ها بار گفته بیاید مناظره کنیم چرا یه مرد پیدا نمیشه. به قول خودش بیاید من و رسوا کنید.،،،،، فقط استاد رائفی پور،،،،

      پاسخ ها

      • ایران بزرگ

        دمت گرم چرا نمیان مناظره کنن،منم میتونم یه طرفه بیام مثل همین خبرنگار هر چی خواستم بگم و بجای بیهوده گویی و چرند بنویسم ژاژخایی تا بگن چقدر باسواده

    • صفا

      شک نکنید اینا نفوذی دشمن هستن ببین گندش کی درمیاد

    • افشین

      من با حرف های این روزنامه نگار روزنامه دولت کاری ندارم ، حقوق میگیره که این حرفارو بزنه
      آیا عملکرد حسن روحانی و دولت بی تدبیر و ناامیدش تا حالا شده عملکردی به نفع کشور و همچنین به ضرر دشمنان این کشور انجام بده؟
      آدم نفوذی که شاخ و دم نداره

    • بدون نام

      دمت گرم

    • فلاح

      همه شان راست می گویند، شهر بی کلانتر قورباغه هفت تیر کشی می شود.

    • یعقوب آروند ـ رشت

      اینهایی که جناب موسوی نام بردند کار عجیب وتازه و غیر معمولی نمی کنند که فقط به حرفها و مطالب دور از حقیقت و نزاکت وغیر کارشناسانه عده ای از مجریان بیسواد و مغرض و دارای سوء نیت و تازنده به فرهنگ و معیشت و آرامش قاطبه مردم با زبان ولحنی بین زبان ولحن خود آن مجریان و تعداد متوسطی از مردم جواب می دهند آنوقت چطور سخنان حسن فریدون ژاژ خایی نیست و جواب این چند نفر ژاژ خایی وبیهوده گویی است؟؟
      این جناب یک بر آورد خیلی ساده بکنند ازسخنان حسن روحانی برادر حسین فریدون از اول ریاستش تا حالا ومردانه بگویند ژاژ خایی را در تک تک قولهای دروغین او نمی بیند در اتهام زنی به شورای نگهبان همین دیروز بیهوده گویی ندیده است در قسم های جلاله برای گلسنان کردن ایران در هر شرایطی دروع وبیهودگی ندیده است در بد دهنی وتوهین کردن به منتفدان توسط مثلا رئیس که باید الگو ومظهر اخلاق باشد ژاژ خواهی ندیده ایت در خنده وشوخی و سر خوشی ريیس هنگام ملاقات با دشمنان شمشیر از رو بسته ملت ایرا ن و در بد خُلقی وعبس و تولایش هنگام مواجهه و حضور در جمع ملت ایران بیهودگی ندیده است و....
      خوب است انسان همان باشد که از دیگران انتظار دارد
      که این جناب روزنامه نگار و اهل رسانه نیستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت ، اصلا چرا با رائفی پور مناظره نمی گذارند تا همه چیز بین مردم مشخص شود و دروغگویی استاد معلوم شود . اگر مرد هستید بزرگتون تشریف بیاورد!!!!!!

    • بدون نام

      یکی ازیکی بدترن زیباکلاغ وعبدی روهم بگو

    • بدون نام

      یکی ازیکی بدترن زیباکلاغ وعبدی روهم بگو

    • بدون نام

      این دو جماعتی بیسواد را گرد خود آورده اند. و از تعصبشان سو استفاده میکنند.

    • بدون نام

      همین تندروها گندزدن به کشور

    • بدون نام

      وقتی یه عده بیکار الدوله میشنن جفنگیات این دو تا رو گوش میدن معلوم این بیسواد ها هم توهم برشان میداره فکر میکنن مغز متفکرن

      پاسخ ها

      • b.o

        راس میگی. ما بیکار الدوله هستیم . چون اقای روحانی یادش رفته دلار ۱۴۰۰۰ تومنه. چون اقای روحانی کلیدشو گم کرده . ...

    • بدون نام

      به معنی واقعیه کلمه چرت نوشتید .صدبار به تمام اصلاح طلبها اعلام کردن بیاید مناظره کنیم .حتی رافی هم گفت هر جا شما بگید میام .اما بینتون مرد پیدا نشد باشون مناظره کنه .اگر راست میگید اگر نمیترسید برید باشون مناظره کنید .قضاوتم بزارید بامردم .یه بار مرد باش نظرمو بزار .

    • بدون نام

      خدایا شر اینان را بخودشان برگردان ملت بی گناهند

    • مسعود

      اصلا معلوم نیس تو چی میگی .رائفی پور و ... باز یه حرفهایی از رو منطق و علم میزنن اگه جرات دارید با این اساتید مناظره کنید چرا همش حرف میزنید مثله کلید ساز .....

    • بدون نام

      خب راست گفتن دیگه.شما چرا ترسیدی؟

    • محمد

      شما اینا رو ول کن
      خسارت 20 هزار میلیاردی طرح بنزینتون رو کی باید بده؟؟؟
      جواب همین رو بدی من میگم هرچی تو میگی درسته

    • محمدرضا بختیار

      قربون آدم چیز فهم و درک بالا

    • بدون نام

      من به عباسی کاری ندارم ولی شما یکبار سخنرانی یا صحبت های رائفی پور رو گوش کردید؟؟؟ یا مثل خودتون که تیترهای آنچنانی برای تحریک مردم میزنید فقط تیتر رو میخونید یا سخنرانی تقطیع شده اش رو میبینید؟؟؟؟

    • بدون نام

      از روزنامه نگار اجیر شده در روزنامه دولت این حرفها بعید نیست

    • مهرزاد

      چرندیات و مزخرفات از یک روزنامه نگار ترسو ...

    • مانی

      اخوی
      بهتره قبل از اتهام یاوه سرایی(ژاژخائی؟!؟) با خودشون صحبت میکردی، اگر عرایض شون بر اساس مستندات و ارائه مدرک نبود، آن وقت با گلوله های حروف تیربارانشان می کردی.

    • بدون نام

      عباسی رو نمیدونم ولی رائفی پور و قبول دارم

      پاسخ ها

      • حامد

        برای شناختن استاد عباسی کافیست فقط یک جلسه از کلاسهای کلبه کرامت را کامل گوش دهید نه تکه های بریده شده از روی عناد رو

    • مصا

      واقعا ژاژ را میخایی بی انصاف !!!!

    • بدون نام

      تا بوده و هست ، بودن مثل نویسنده این مطلب که با نوشتن خزعبلات و نسبت دادن انواع تهمت ها ، خودشونو مطرح کنن.اگه فقط دونفر تو کل این کشور باشن که جرئت کنن به سیاست خائنانه و ذلیلانه دولت و همپالکی هاش اعتراض کنه همین عباسی و رائفی پور هستن که به لطف سبک مغزی امثال این نویسنده و زودباوری یه عده،حق گویی این دونفر تبدیل میشه به افراط گرایی.توصیه میکنم قبل از قضاوت این دونفر فقط یه بار پای یکی از سخنرانی هاشون بشینید و بعد قضاوت کنید.

    • مهدی

      حرف مفت نزن عباسی و راعفی تنها باسوادهای مملکت هستند

    • بدون نام

      احسنت ایول داری

    • صمصام

      اینها هم تفرقه بیندازن ،دربعضی از مسائل واقعا اظهار نظرهای تند و تعصبی دارند.

    • بدون نام

      شما چی هستی جناب

    • محمد

      خدا پدرت رو بیامرزه که حرف حق رو زدی

    • بدون نام

      خیلی خوب گفتی نمیدانم چرا کیهان که با عالم وادم ساز مخالفت میزنه کر صحبتهای بی مایه اینا هست که کاملا به نفع اسراییل عمل مبکنند چه می گویم که شریعت مداری هم از خود عباسیهاست

    • بدون نام

      حرفای اشتباهی میزنن؟ باشه برو تو یه دانشگاه بشین باشون مناظره کن بعد ما میگیم که امثال شما تفکرتون بی ارزش یا امثال رایفی

    • بی نام

      واقعا حرف حساب متاسفیم

    • بامداد

      خدا ما رو از شر این دوستان در امان نگه دارد

    • مهدی

      آب‌که‌سربالا بره قورباغه ابوعطا‌ میخونه.....

    • بدون نام

      ینی میگی کار ظریف عزت منو زیر سوال نبرده؟پس من دارم اشتباهی میرم دمتگرم که گفتی

    • بدون نام

      اینها جیره خوران حرف مفت زن در بین مردم جایگاه ندارند فقط بازیگر نظام که بازی با کلمات انجام یدهند

    • میم نون الف

      درود بر استاد عباسی و استاد رائفی پور

    • بدون نام

      البته چون آقایان از سر نادانی و جهالت ضربه هایی هم به جناح راست زده اند حالا شما جرات پیدا کرده اید در موردشان اینگونه بنویسید والا تا روزی که ساز مخالف راست نزده بودند شما حتی اسم انها را هم با سلام و صلوات میاوردید

    • بدون نام

      واقعا از تحلیل صد من یه غاز روز نامه نگارای این چنینی حال آدم به هم می خوره

    • بدون نام

      درود به شرفت اسلام هر چی ضربه خورده از این مدعیان اسلام بی دین خورده

    • بدون نام

      تو حوضی که ماهی نیست غورباغه سپهسالاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج