۹۵۴۸۸۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

استقلال و شهرخودرو؛ خسته، اما امیدوار

دو نماینده ایران یعنی استقلال و شهرخودرو امشب در قطر به مصاف الریان و السیلیه می‌روند تا شانس خود را برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان امتحان کنند.

فرهیختگان: دو نماینده ایران یعنی استقلال و شهرخودرو امشب در قطر به مصاف الریان و السیلیه می‌روند تا شانس خود را برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان امتحان کنند. نمایندگان ایران در پلی‌آف قبلی توانستند تیم‌های کویتی و بحرینی را حذف کنند آن هم در حالی که فرصت میزبانی را از دست دادند و در امارات میزبان رقبای خود بودند و حالا امیدوارند با همه مشکلاتی که پشت‌سر گذاشتند گام نهایی را نیز پرقدرت بردارند. هم استقلال و هم شهرخودرو با خستگی بیش از حد به دوحه رسیدند و در شرایطی نابرابر باید به مصاف رقبای قطری بروند.

الریان، معمولا ناکام مقابل استقلال

استقلال و الریان در حالی امشب به مصاف یکدیگر خواهند رفت که بی‌شک باید این دیدار را یکی از حساس‌ترین دیدارهای سال استقلالی‌ها قلمداد کنیم. شاگردان مجیدی بعد از حدود دو هفته آماده‌سازی و بعد از تغییرات مدیریتی و فنی حالا با یک برنامه فشرده در آسیا مواجه شده که باید برای اثبات شایستگی‌ها از این خان نیز به سلامت عبور کرده تا به‌طور رسمی وارد لیگ قهرمانان آسیا شوند؛ کاری سخت در دوحه و در تقابل تیم با تیم دوم جدول لیگ ستارگان قطر یعنی الریان. روزنامه العرب قطر درخصوص این دیدار نوشت: «الریان عصر یکشنبه در حضور شیخ‌علی بن‌سعود بن‌احمدآل‌ثانی، رئیس باشگاه علی سالم عفیفه نایب‌رئیس باشگاه و فرید محبوب مدیر ورزشی این باشگاه تمرینات خود را ادامه داد. کادرفنی در این تمرین تاکتیکی یک سیستم جدید را برای مقابله با استقلال درنظر گرفت و با توضیح آن به بازیکنان، تیمش را برای بازی با تیم ایران آماده کرد. الریان می‌خواهد با یک شروع قدرتمند، شکست سنگین مقابله الغرافه را جبران کند و هیچ‌یک از بازیکنانش در تمرین غایب نبودند. آگیره بیشتر بر تمرینات تاکتیکی تکیه کرد وسیستم بازی را مطابق با شرایط مسابقه تغییرداد.»

روزنامه العرب در ادامه با ذکر این نکته که الریان نمی‌خواهد دست خالی از لیگ قهرمانان آسیا باز گردد، نوشت: «این، چهاردهمین حضور الریان در مسابقات آسیایی به شمار می‌رود. بارزترین حضور آنها در آسیا به سال ۱۹۹۲ بر می‌گردد که به دور نیمه‌نهایی راه‌ یافتند که در این دور با شکست مقابل استقلال با نتیجه ۲ بر یک از رسیدن به فینال بازماندند. تمرین اخیر با حضور هواداران انجام شد که یک اقدام ‌انگیزشی برای بازیکنان بود. از سوی دیگر تیم استقلال نیز روز دوشنبه آخرین جلسه تمرینی خود را در ورزشگاه جاسم بن‌حمد باشگاه السد برگزار کرد؛ تیمی که با یک پیروزی پرگل مقابل الکویت، این تیم را از دور مقدماتی حذف کرد.»

استقلال ۹ بار در تاریخ رقابت‌های آسیایی به مصاف الریان رفته است. (چهارمین دیدار پرتکرار استقلال در آسیا بعد از الهلال، السد و العین) ۸ بار در لیگ قهرمانان آسیا و یک بار در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا.روزنامه العرب از دیدار نیمه‌نهایی یاد کرد که پیش‌تر به آن اشاره کردیم. هشت دیدار دیگر نیز در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برگزار شد که استقلال پنج بار حریف قطری را شکست داده، دو بار کار با تساوی به پایان رسیده و یک شکست در خانه الریان برای پسران آبی رقم خورده است. در دیدارهای رودرروی دو تیم ۱۹ گل برای استقلال و هشت گل برای الریان به ثبت رسیده است. نکته جالب اینکه طی سال‌های ۹۱ تا ۹۳ استقلال و الریان در سه سال پیاپی در مرحله گروهی با هم همگروه شدند و در این بین نکته قابل توجه اینکه فرهاد مجیدی، سرمربی فعلی استقلال در فصل ۲۰۱۳ که آبی‌پوشان تا جمع چهار تیم برتر آسیا نیز صعود کردند، در تهران و مقابل همین الریان موفق به گلزنی شد.

آخرین اخبار استقلال

استقلالی‌ها شب گذشته آخرین تمرین تاکتیکی خود را در حالی برگزار کردند که عارف غلامی و سیاوش یزدانی را به دلیل مصدمیت در اختیار نداشتند و از سوی دیگر حضور فرشید اسماعیلی برای این دیدار هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. شاگردان مجیدی که ۷۲ ساعت بعد از حذف الکویت باید امشب به مصاف الریان بروند، برای این دیدار بازیکن محروم ندارند. آبی‌ها بعد از دو سفر حدود چهار ساعته از دبی به تهران و از تهران به دوحه رسیدند و صبح روز گذشته را به ریکاوری پرداختند. همچنین جلسه آنالیز و فنی نیز بین مربیان استقلال برای شناخت هرچه بیشتر الریان برگزار شده و آخرین تمهیدات فنی برای این دیدار درنظر گرفته شد.

مجیدی: خسته‌ایم اما به شاگردانم ایمان دارم

فرهاد مجیدی در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل الریان گفت: «قبل از بازی با الکویت هم گفتم که من به‌عنوان سرمربی استقلال و همه بازیکنانم، هنوز دلیل قانع‌کننده‌ای ازAFC نشنیده‌ایم که چرا بازی قبلی ما در دبی برگزار شد. من و بازیکنان استقلال به تصمیم AFC احترام گذاشتیم و راهی دبی شدیم ولی بیشتر به هواداران‌مان احترام گذاشتیم و به خاطر آنها راهی این شهر شدیم. اگر AFC از مشکلات ایران خبر داشته و آن بازی را در دبی برگزار کرده، حتما از مشکلات پروازی میان کشورهای امارات و قطر هم خبر دارد. من و بازیکنانم بعد از بازی دو بار پرواز کردیم تا به قطر برسیم. این اتفاق در کمتر از ۲۴ ساعت رخ داده است. ۲۰ سال است که در این منطقه بازی کرده‌ام و از AFC جز صلح، دوستی و برابری چیزی ندیده‌ام.»

وی افزود: «الریان، تیم بسیار خوبی است. بازی‌های این تیم را با دقت بررسی کرده‌ایم. درست است که در چند بازی‌ اخیر نتایج خوبی کسب نکرده است، اما آنها تیم بسیار منسجمی هستند. امیدوارم بازیکنان استقلال با وجود خستگی، بتوانند مثل بازی قبلی، بازی بسیار خوبی را به نمایش بگذارند. استقلال سه بازی را بدون سرمربی انجام داد ولی شما بدانید که این تیم یکی از بهترین تیم‌های تاریخ باشگاه است. استقلال تیمی است که دو بار قهرمان آسیا شده و در بدترین شرایط هم استقلال همیشه استقلال است. بازیکنانم خسته هستند ولی به توانایی آنها ایمان دارم.»

چشمی: آمده‌ایم که نتیجه بگیریم

روزبه چشمی، مدافع استقلال در نشست خبری گفت: «الریان نسبت به سال‌های قبل خیلی بهتر شده و قطعا بازی خیلی سختی برابر آنها داریم. با این حال به‌طور قطع با تمرینات و برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی کادرفنی، آماده این بازی هستیم. با تمام اتفاقاتی که بعد از بازی با الکویت رخ داد و خستگی‌هایی که بابت پرواز داشتیم، ولی آماده بازی هستیم و تلاش می‌کنیم یک نتیجه خوب به دست آوریم. از ایران آمده‌ایم که با یک نتیجه خوب و با سربلندی از زمین بیرون بیاییم تا هواداران‌مان را خوشحال کنیم.»

آگیره: بازی با استقلال سخت و مهم است

دیه‌گو آگیره، سرمربی تیم الریان در نشست خبری گفت: «بازی با استقلال سخت و مهم است و به این‌خاطر برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کنیم. به بازیکنانم برای شکست دادن استقلال ایمان دارم. در میان خطوط مختلف زمین دارای تعادل هستیم و روی آن کار می‌کنیم. اشتباهاتی که الریان در بازی‌‌های اخیر مرتکب شده بود را برطرف کردیم. بازیکنان به نحو بسیار خوبی روی شکست استقلال تمرکز کرده‌اند.»

سرگردانی اعضای شهر‌خودرو در فرودگاه کویت

اعضای تیم شهر‌خودرو که ساعت ۶ صبح دیروز، هتل محل اقامت خود در دبی را به مقصد کویت ترک کرده بودند، قرار بود با پرواز ساعت ۱۰ صبح از این کشور راهی دوحه شوند، اما هواپیمای آنها دچار نقص فنی شد. اعضای تیم ابتدا سوار هواپیما شدند، اما بعد از یکی، دو ساعت به آنها اعلام شد موتور هواپیما مشکل دارد و پرواز با چند ساعت تأخیر انجام خواهد شد. با توجه به این شرایط مسئولان این تیم نمایندگان AFC‌ را با ارسال فیلم و عکس در جریان اتفاقات رخ داده، قرار دادند تا درمورد زمان بازی تصمیم‌گیری شود. نکته قابل توجه اینکه بازیکنان شهر‌خودرو به‌خاطر این معطلی، مجبور شدند برای دقایقی حرکات نرمشی و کششی در فرودگاه کویت داشته باشند!

کار سخت نماینده مشهد برابر دفاع السیلیه

السیلیه در لیگ قطر رتبه ششم را در اختیار دارد و البته با اینکه رتبه نسبتا خوبی در جدول دارد اما از لحاظ گلزنی روند ضعیفی داشته و با زدن تنها ۱۵ گل در ۱۳ مسابقه پنجمین خط‌حمله ضعیف لیگ ستارگان را در اختیار دارد. این تیم قطری البته در فاز دفاعی عملکرد خوبی داشته و با ۱۷ گل خورده، پس از الدوحیل و الریان، سومین خط دفاعی برتر را به خود اختصاص داده است.

شاگردان طرابلسی در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب نکرده‌اند و از ۱۱ بازی آخر خود در تمامی رقابت‌ها تنها دو برد داشته‌اند. آنها در رقابت‌های جام امیر قطر در مرحله نیمه‌نهایی با دو گل مغلوب الدوحیل شدند و به فینال نرسیدند. در جام حذفی نیز که در مراحل ابتدایی به‌صورت گروهی برگزار می‌شود با یک مساوی و ۴ باخت در رتبه آخر گروه ۶ تیمی خود قرار گرفتند و از دور مسابقات کنار رفتند. در این شرایط تنها امید آنها موفقیت در دیدار پلی‌آف و همچنین رقابت‌های لیگ ستارگان است که البته با توجه به اختلاف ۱۰ امتیازی که با السد رده سومی دارند بعید است بتوانند شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده داشته باشند.

السیلیه در سال ۲۰۲۰ هر دو بازی خود در لیگ را به الخور و الاهلی باخته و در سال جاری میلادی هنوز نتوانسته پیروزی را تجربه کند. هدف اصلی سرمربی ۵۱ ساله و تونسی السیلیه رساندن این تیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان است. این باشگاه که در سال ۱۹۹۵ و با نام القادسیه تاسیس شد هشت سال بعد به السیلیه تغییر‌نام داد و تنها افتخاراتش در لیگ دسته دو این کشور بوده که چهار بار فاتح آن شده و حالا برای نخستین‌بار حضور در رقابت‌های آسیایی را تجربه می‌کند.

در انتظار بازی تهاجمی یاران کریم

آخرین تمرین این تیم که کریم انصاری‌فرد را هم در اختیار دارد، روز گذشته برگزار شد و به نوشته رسانه‌های قطری، طرابلسی با توجه به تمریناتی که برای بازیکنانش درنظر گرفته بود، احتمالا با شیوه‌ای هجومی شاگردانش را در این دیدار خانگی به میدان خواهد فرستاد. روزنامه الریای قطر در گزارشی از این دیدار آورده است: «السیلیه با توجه به اینکه میزبان این مسابقه است بازی را تهاجمی آغاز می‌کند و طبیعی است که حریف ایرانی نیز محتاطانه وارد زمین خواهد شد. با این حال نباید از ضد‌حملات شهر‌خودرو غافل شد و این تیم به‌خصوص از کناره‌ها می‌تواند دروازه السیلیه را تهدید کند و به همین دلیل طرابلسی نباید بی‌محابا به دروازه حریف یورش ببرد. کادر فنی السیلیه بازی قبلی این تیم برابر الرفاع بحرین را به‌خوبی آنالیز کرده‌اند و از نقاط ضعف و قوت حریف خود به‌خوبی آگاهند.»

طرابلسی: اشتباه ممنوع است

سامی طرابلسی، سرمربی تونسی السیلیه قطر در نشست خبری پیش از بازی برابر شهر‌خودرو اظهار داشت: «از نظر فیزیکی و ذهنی به‌خوبی مهیای این بازی شدیم و امیدوارم نمایش خوبی داشته باشیم. باید با ارائه سطح فنی متفاوت بتوانیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه یابیم. بازی‌های لیگ ستارگان قطر با لیگ قهرمانان آسیا تفاوت دارد و به‌همین‌خاطر هرگونه اشتباهی از سوی بازیکنان در بازی ممنوع است. بزرگ‌ترین سلاح ما در این بازی تمرکز ذهنی برای رسیدن به نتیجه لازم است. السیلیه برای نخستین‌بار است که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کند و تجربه یک نیاز مبرم است. اگر به مرحله گروهی صعود کنیم شرایط فنی‌مان متفاوت‌تر خواهد بود.»

گزارش AFC

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره دو بازی مهم امشب نوشت: «تیم قدرتمند ایران یعنی استقلال پس از شکست ۳ بر صفر الکویت در دور نخست پلی‌آف، حالا برای بازگشت به رقابت‌های آسیایی باید الریان قطر را خارج از خانه شکست دهد. الریان تلاش می‌کند برای دهمین‌بار به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، اما آنها هیچ‌وقت نتوانسته‌اند فراتر از دور گروهی بروند. دو تیم، آخرین‌بار در دور گروهی سال ۲۰۱۸ به مصاف هم رفتند، بازی در دوحه با تساوی ۲-۲ به پایان رسید و استقلال در تهران با نتیجه ۲‌بر‌صفر پیروز شد و صعود کرد.» AFC همچنین به دیدار شهر‌خودرو و السیلیه اشاره کرده و در این خصوص نوشت: «یکی از جذاب‌ترین بازی‌های پلی‌آف، دیدار السیلیه مقابل شهري‌خودروی ایران است، جایی که برنده بازی برای اولین‌بار جواز صعود به مرحله نهایی رقابت‌ها را کسب می‌کند. السیلیه در فصل گذشته لیگ ستارگان قطر، در جایگاه سوم قرار گرفت و تیمش را با کریم انصاری‌فرد تقویت کرد. شهر‌خودرو هم در رده چهارم لیگ برتر قرار گرفت و در مرحله دوم پلی‌آف، با نتیجه ۲‌بر‌یک از سد الرفاع بحرین گذشت.»

امکان پخش زنده فراهم شد

در‌حالی‌که پخش بازی این دو تیم در مرحله قبلی پلی‌آف با مشکلاتی روبه‌رو شد و حتی به‌خاطر این مشکلات بازی تیم شهرخودرو توسط کنفدراسیون آسیا پشتیبانی نشد، اما بازی امشب هردو تیم پخش زنده تلویزیونی خواهد داشت.

برای مدیران وزارت ورزش که شوخی و جدی‌شان معلوم نیست!

واقعا خودمان خواستیم؟

«AFC کشور قطر را به‌عنوان کشور ثالث معرفی کرده بود اما چون در امارات هواداران ایرانی بیشتری حضور دارند خواستیم که این دو بازی در کشور امارات باشد و تیم‌های ایرانی میزبانی بهتری داشته باشند.» این حرف‌های مازیار ناظمی، سخنگوی وزارت ورزش و جوانان است. انتقادهای زیادی شد به اینکه تیم‌های استقلال و شهرخودرو مجبور شدند بازی پلی‌آف برابر نمایندگان کویت و بحرین را در امارات برگزار کنند آن هم در حالی که می‌شد با پیگیری بهتر مدیران ورزش ایران، قطر برای میزبانی انتخاب شود چراکه در صورت صعود، باید نمایندگان ما در دوحه به مصاف رقبای نهایی می‌رفتند اما خبری از پیگیری نشد و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در راستای تصمیماتی که به نفع ایران نیست امارات را به‌عنوان میزبان انتخاب کرد.ناظمی در گذشته هم توئیت‌های عجیب کم نداشت؛ از در صف بودن مربیانی مثل زیدان و مورینیو برای رسیدن به نیمکت ایران تا طلوع‌های مداومی که بیشتر به غروب می‌ماند! کسی به درستی نمی‌داند این نوشته‌ها جدی است یا شوخی. مگر می‌شود باور کرد که ما خودمان خواسته‌ایم تیم‌هایمان به امارات بروند و بعد از صعود به پلی‌آف نهایی، بدون پرواز مستقیم(به خاطر مشکلات بین امارات و قطر) و با مصیبت عازم قطر شوند و با خستگی تمام و کمترین تمرین ممکن آماده رویارویی با تیم‌های قطری شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام.خدا به هردو تیم کمک کند تا ایران سربلند بماند.انشاالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج