۹۵۴۸۹۸
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

نماینده اصلاح‌طلب: روحانی فقط شعار می‌دهد

قاسم میرزایی‌نیکو نماینده اصلاح‌طلب طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه جهان صنعت با عنوان رییس‌جمهور شعار می‌دهد نوشت: مجلس شورای اسلامی- آقای رییس‌جمهور در جمع استانداران و فرماندهان انتقادات قابل توجهی به رویه انتخابات در کشور داشتند. به نظر می‌رسد گلایه ایشان به ردصلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان تا حدودی درست است اما صرف طرح این مسائل دردی را درمان نمی‌کند.

قاسم میرزایی‌نیکو نماینده اصلاح‌طلب طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه جهان صنعت با عنوان رییس‌جمهور شعار می‌دهد نوشت: مجلس شورای اسلامی- آقای رییس‌جمهور در جمع استانداران و فرماندهان انتقادات قابل توجهی به رویه انتخابات در کشور داشتند. به نظر می‌رسد گلایه ایشان به ردصلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان تا حدودی درست است اما صرف طرح این مسائل دردی را درمان نمی‌کند.

آقای روحانی با اینکه از انتخابات تشریفاتی ابراز نگرانی کردند و نسبت به بررسی صلاحیت‌ها بارها در مجامع عمومی شکایت کردند اما در عین حال از مردم خواستند که حضوری پررنگ در انتخابات داشته باشند و با وجود مشکلات از صندوق رای قهر نکنند.

در این باب باید گفت که دعوت از مردم طبیعتا وظیفه ملی رییس‌جمهور است. او به‌دنبال آن است که مردم به صحنه بیایند تا انتخابات هرچه پرشورتر برگزار شود اما واقعیت آن است که با یک بام و دوهوا بعید است که نتیجه مثبتی حاصل شود. ملت این دعوت را مثل همان جمله‌ای می‌دانند که آقای روحانی گفتند روز جمعه فهمیدند قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند. دعوت به انتخابات مانند همان جمله است و در نهایت پوز‌خندی است که به مردم تحویل داده می‌شود.

آقای روحانی به عنوان حافظ قانون اساسی می‌تواند اخطار قانون اساسی دهد. می‌تواند اگر مسائل مهمی در کشور هست جمع‌بندی کند و اگر کسی حقش ضایع شده به عنوان مجری عدالت به میدان بیاید و از آن دفاع کند نه اینکه صرفا در شعار و حرف وارد این مقوله شود و خودش نقش اپوزیسیون را ایفا و مدام انتقاد کند.

رییس‌جمهور باید از موضع قانونی و رسمی، کارها را پیگیری کند نه با شعار که متاسفانه گاهی به عنوان فریب افکار عمومی شناخته می‌شود. باید تاکید داشت که با حرف پشت تریبون زدن نمی‌توان به نتیجه رسید. قبلا شاهد این رویه میان مسوولان بودیم. بارها انتقاداتی به‌صورت عمومی از جانب رییس‌جمهور به شورای نگهبان یا قوه قضاییه و… وارد شد اما بعد دیدیم که این انتقادها بی‌پاسخ نماند و بیانیه‌هایی مطرح شد. واقعیت آن است که این رویکردها و انتقادها و بیانیه‌ها برای ملت کارساز نیست.

کارساز برای ملت این است که رسما بنشینند و تعیین تکلیف کنند. از موضع قانون اساسی و اختیاراتی که آقای رییس‌جمهور دارد تعیین تکلیف شود مثلا ما شاهدیم که در جلسه سران چه تصمیماتی گرفته می‌شود. نمونه‌اش افزایش قیمت بنزین بود که حتی نمایندگان از آن مطلع نبودند.

اما سوال اینجاست که چرا مشکلات انتخابات و ردصلاحیت‌های جناح‌های سیاسی کشور در جلسه سران قوا طرح نمی‌شود؟ چرا موضوع فولاد و اوراق عرضه در نشست شورای هماهنگی اقتصادی مطرح می‌شود اما برای این امر مهم سیاسی انتخابات نمی‌تواند جلسه تشکیل شود؟ به ویژه که شرایط کشور هم بحرانی است و دلسردی مردم از انتخابات وجود دارد.

سران قوا قرار بود برای موضوعات مهم تشکیل شود اما چرا موضوع سیاسی انتخابات نمی‌تواند در دستور کار سران قوا قرار بگیرد. مجلس نمی‌تواند در این رابطه کاری کند چون یک‌سوم صلاحیت ندارند که وارد این موضوع شوند اما سران می‌توانند وارد این مساله شوند و موارد را رسما پیگیری کنند. اما صحبت‌ها و انتقادهای آقای رییس‌جمهور صرفا جنبه شعار دارد. مانند تکرار بحث رفراندوم از جانب ایشان که آن را به‌طور کلی بیان می‌کنند اما نمی‌گویند که خواسته او برای برگزاری رفراندوم راجع به چه موضوع مشخصی است.

باید گفت آقای روحانی در وضعیت و حالتی قرار می‌گیرد که گاهی گرمی و گاهی سردی‌اش می‌کند. در برخی موارد شروع می‌کند، موضع جدی می‌گیرد اما بعد آن رویکرد و نگاه رها می‌کند. بزرگ‌ترین ضعف ایشان این است که حرف‌هایی را که می‌زند دنبال نمی‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلاح طلبها ازانتخاب روحانی وحمایت ازایشان به نیستی رفتند

    • بهزاد

      آنهم شعار دروغ

    • بدون نام

      جناب نماینده چه توقعی از سران سه قوه دارید ؟،اونا سرشون گرم رانت بازی واختلاسه واین چند صباح باقیمانده رو باید جمع کنند تا بعد بتونن برن ی گوشه دنیا بخورنش
      خناق بگیرن الهی
      داغ بچه هاشونو ببینن

    • م

      دقیقا.البته همراه تدبیر توخالی و امید واهی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج