۹۵۵۰۶۷
۱ نظر
۵۰۳۱
۱ نظر
۵۰۳۱
پ

رنگ خاص برخی از چیز‌ها به خاطر چیست؟

چرا تعدادی از چیز‌ها تنها با یک رنگ تک و خاص ساخته و تولید می‌شوند. مثلا اگر نگاهی به آیکون شبکه‌های اجتماعی که بر روی تلفن همراهتان دارید نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که رنگ همه‌ی آن‌ها آبی است! عجیب به نظر می‌رسد! اما اینکه بعضی از چیز‌ها تنها با یک رنگ خاص تولید می‌شوند، دلیلی برای آن وجود دارد.

برترین‌ها: چرا برخی چیز‌ها تنها با یک رنگ تک و خاص ساخته و تولید می‌شوند. مثلا اگر نگاهی به آیکون شبکه‌های اجتماعی که بر روی تلفن همراهتان دارید نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که رنگ همه‌ی آن‌ها آبی است! عجیب به نظر می‌رسد! اما اینکه بعضی از چیز‌ها تنها با یک رنگ خاص تولید می‌شوند، دلیلی برای آن وجود دارد. پس در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا ما این دلایل را برای شما آشکار سازیم.

۱. رنگ زرد چراغ‌های راهنمایی

رنگ خاص برخی از چیز‌ها به خاطر چیست؟

در آغاز قرن بیستم، خیابان‌ها هر روز تعداد بیشتری ماشین را به خود می‌دیدند و بر تعداد آن‌ها روز به روز افزوده می‌شد. این شلوغی خطرناک شده بود. ویلیام پوتس افسر پلیس آمریکایی، اولین نفری بود که اولین چراغ راهنمایی مدرن و ۳ رنگ را پیشنهاد کرد. او این ایده را از چراغ‌های سیگنال راه آهن که دارای رنگ‌های قرمز، سفید و سبز بودند، گرفت. اما از آنجا که رنگ زرد بیشتر و راحتتر دیده می‌شود، خیلی زود جایگزین چراغ سفید شد و تا به امروز همین رنگ‌ها در چراغ‌های راهنمایی باقی مانده اند.

۲. رنگ سبز دلار

رنگ خاص برخی از چیز‌ها به خاطر چیست؟

با افزایش تعداد چاپ و تولید اسکناس‌های جعلی در اواسط قرن ۱۸، اسکناس‌های دلار به حفاظت و امنیت خاصی احتیاج داشتند و این زمانی بود که یک جوهر سبز خاص تولید شد؛ و از آن زمان تاکنون، حتی پس از ابداع روش‌های محافظت بیشتر، رنگ دلار هرگز تغییر نکرده است.

۳. رنگ زرد و سبز ماژیک‌های هایلایت

رنگ خاص برخی از چیز‌ها به خاطر چیست؟

هایلایت‌ها با یک جوهر فلورسنت نیمه شفاف خاص پر می‌شوند که می‌تواند در نور کم، درخشان باشد. آن‌ها می‌توانند رنگ‌های مختلفی داشته باشند: آبی، صورتی، بنفش، نارنجی .، اما محبوب‌ترین آن‌ها زرد و سبز روشن است. دلیل این امر این است که وقتی از آن‌ها بر روی متنی استفاده می‌کنید و اگر بخواهید از آن صفحه فتوکپی بگیرید، مشکلی برای نوشته‌های صفحه فتوکپی شده ایجاد نمی‌کند. فتوکپی‌ها علائم زرد و سبز روشن را بسیار کم رنگ و تقریباً سفید نشان می‌دهند و آن‌ها را چاپ نمی‌کنند.

۴. رنگ سبز زمینه میز بیلیارد

رنگ خاص برخی از چیز‌ها به خاطر چیست؟

بیلیارد مدرنی که امروزه بازی می‌شود در گذشته در فضای باز و بر روی زمین چمن بازی می‌شد. این بازی در قرن هفدهم میلادی و در اروپا رایج شد. بعد‌ها این بازی به مکان‌های سربسته و بر روی میز تغییر مکان یافت و از آنجایی که چمن سبز است، برای حفظ این سنت، میز‌های بیلیارد با ماهوت سبز رنگ پوشانده شد.

۵. رنگ آبی شلوار جین

رنگ خاص برخی از چیز‌ها به خاطر چیست؟

مانند هایلایت‌ها، شلوار جین در حال حاضر در رنگ‌های مختلفی وجود دارد، اما همه مردم به محض شنیدن نام شلوار جین به یاد رنگ آبی کلاسیک آن می‌افتند. در روز‌های ابتدایی تولید شلوار‌های جین، آن‌ها با یک رنگ طبیعی نیلی، رنگ می‌شدند. برخلاف رنگ‌های دیگر، که به الیاف پنبه نفوذ می‌کردند، این رنگ آبی به سطح نخ می‌چسبید؛ بنابراین هرچه افراد شلوار جین را بیشتر شستشو می‌دادند، ظاهررنگ پریده شیک‌تری به خود می‌گرفت. بعدها، این رنگ نیلی طبیعی با یک رنگ مصنوعی جایگزین شد، اما همان اثر رنگ قبلی را داشت.

۶. رنگ آبی آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی

رنگ خاص برخی از چیز‌ها به خاطر چیست؟

فیس‌بوک، لینکدین، توییتر، اسکایپ و تلگرام همه دارای آیکون آبی رنگ هستند. رنگ آبی برای مردم تداعی کننده: امنیت، آرامش و اعتماد است. تا جایی که حتی ضربان قلب یک فرد را پایین می‌آورد! در نتیجه این رنگ ما را ترغیب می‌کند تا از این شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن افکار و عکس‌های خود استفاده کنیم. به علاوه، آبی رنگی تهاجمی نیست (مانند قرمز که نبض شما را سرعت می‌بخشد!)، بنابراین به جای احساس احتیاط، می‌توانید روی ارتباطات یا خواندن مطالب تمرکز کنید.

۷. رنگ زرد موز

رنگ خاص برخی از چیز‌ها به خاطر چیست؟

هنگامی که یک موز برای اولین بار جوانه می‌زند، به لطف کلروفیل (رنگدانه گیاهی سبز) که در پوست آن وجود دارد، همیشه سبز است. اما با رسیدن میوه، واکنش‌های شیمیایی موجود در پوست آن باعث کاهش کلروفیل می‌شوند. در نتیجه میوه رنگ سبز روشن خود را از دست می‌دهد و رنگدانه‌های زرد بیشتری نمایان می‌شوند و رنگ میوه زرد می‌شود. مشابه همین اتفاق برای برگ‌های درختان در پاییز اتفاق می‌افتد و باعث تغییر رنگ برگ‌ها می‌شود.

۸. کارت‌های اخطار در فوتبال

رنگ خاص برخی از چیز‌ها به خاطر چیست؟

تا دهه ۷۰ میلادی فقط هشدار‌ها و اخطار‌های کلامی در فوتبال وجود داشت. اما این موضوع باعث ایجاد سوء تفاهم و شرایط گیج‌کننده فراوانی شده بود و بیشتر بازیکنان نمی‌دانستند که به آن‌ها اخطار داده شده است؛ این زمانی بود که کارت‌های اخطار زرد و قرمز وارد بازی فوتبال شدند.

۹. رنگ سفید هواپیما

رنگ خاص برخی از چیز‌ها به خاطر چیست؟

رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ برای بدنه هواپیما‌ها است. از دلایل این امر این است که این رنگ به طور مؤثری نور خورشید را منعکس می‌کند و اجازه نمی‌دهد هواپیما بیش از حد گرم شود. همچنین انواع ترک‌ها، شکاف‌ها و سایر آسیب‌ها در زمینه سفید بیشتر دیده می‌شود که به این معنی است که می‌توان آسیب‌ها را در سریعترین زمان ممکن تشخیص و ترمیم کرد.

۱۰. رنگ آبی آسمان

رنگ خاص برخی از چیز‌ها به خاطر چیست؟

شاید شما هم این مثال به گوشتان خورده باشد که هر کجای دنیا که بروید باز هم آسمان آبی است. اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که این رنگ آبی از کجا می‌آید؟ رنگ آسمان در حقیقت بی‌رنگ است، ولی ما آن را به دلیل مولکول‌های نوری که درون جو منتشر می‌شوند آبی می‌بینیم. البته دلیل علمی و منطقی پشت این واقعه است که معروف به پدیده انتشار نور است، رنگ آبی با طول موج کوتاه بیشتر از رنگ قرمز در آسمان منتشر می‌شود، بنابراین چشم ما نور آبی را بیشتر و بهتر تشخیص داده و آسمان را از ازل تا تاکنون آبی مشاهده کرده است.

منبع: BrightSide

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • توماس

      اکثر اینها و البته بعلاوه‌ی دریا دریا عشق یعنی " آبیته "

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج