۹۵۵۲۰
۲ نظر
۵۰۱۸
۲ نظر
۵۰۱۸
پ

افتخار آفرینی ۲ طراح ایرانی +عکس

تیمی از طراحان صنعتی ایران موفق به کسب جایزه یکی از عالی‌ترین سطوح طراحی و عنوان برگزیده رویداد بین‌المللی ۲۰۱۳-۲۰۱۴ A&#۰۳۹; Design Award and Competition شدند.

خبرآنلاین: تیمی از طراحان صنعتی ایران موفق به کسب جایزه یکی از عالی‌ترین سطوح طراحی و عنوان برگزیده رویداد بین‌المللی ۲۰۱۳-۲۰۱۴ A' Design Award and Competition شدند.

مصطفی آروند، کارشناس ارشد طراحی صنعتی به عنوان طراح با همکاری سپیده گلگون به عنوان مشاور هنری، با طراحی چراغ رومیزی بهره‌مند از صفحات نوری O-LED موفق به اخذ جایزه و همچنین عنوان طرح برگزیده از جشنواره جایزه طراحی آ، بزرگ‌ترین جشنواره طراحی جهان گردیدند.

مصطفی آروند اظهار کرد: طرح مذکور در مسابقه و جایزه طراحی آ بزرگترین مسابقه طراحی جهان که بر اساس بهترین طرح ها، مفاهیم طرح و تولیدات و خدمات در جهان می باشد موفق به کسب عنوان برگزیده شده است. در این دوره بیش از چهار هزار طرح از سوی طراحان، شرکت ها از سرتاسر جهان به مسابقه و جایزه طراحی آ ارائه شده بود که هیات داوران در یک دوره زمانی خاص برندگان مسابقه امسال را انتخاب و به صورت رسمی اعلام کردند.

افتخار آفرینی 2 طراح ایرانی +عکس

وی در ادامه افزود در دنیای امروز تولید کالاهای صنعتی و طراحی محصولات جدید در ارتباط مستقیم با فرم محصول و ارتباط معنای آن در کالبد زمان قرار می گیرند. شناخت زبان اشیا و بکارگیری آن در طراحی نه تنها برای ایجاد و متمایز ساختن هویت هر محصول ضروری است. در محصول مورد نظر از منابع نوری O-LED بروز ترین منبع نوری موجود که در لابراتورهای تخصصی یافت می شود بهره گرفته شده است. همچنین تمهیدات به کار گرفته شده در طراحی محصول امکان تولید انبوه و ورود به بازار محصول را میسر نموده است.

طراحی مینیمال اما پیچیده و تکنیکال درخصوص یکنواختی نور، عامل اصلی برتری محصول و افزایش راندمان نوری و تعامل با محیط و واکنش های محیطی المان صدرالاشاره از نکات قابل توجه می باشد.

مسئله دیگر طراحی محصولی کاربردی، زیبا و در عین حال ارزان با مصرف پایین نسبت به سایر محصولات موجود بوده است.
منابع نوری O-LED همانند یک منبع نوری LED معمولی عمل می کند؛ اما بین آند و کاتد، دو لایه از ترکیبات نیمه هادی ارگانیک وجود دارد؛ لایه منتشرکننده در نزدیکی کاتد و لایه هدایت کننده در نزدیکی آند(ترکیبات ارگانیک یا آلی،ترکیبات شیمیایی دارای کربن هستند)

کاتد؛ الکترون های دارای بار منفی را به لایه منتشرکننده می فرستد؛ در حالی که آند، الکترون را از لایه هدایت کننده جذب می کند و حفره های الکترونی که دارای بار مثبت هستند را بر جای می گذارد.

این فرایند باعث ایجاد یک لایه منتشرکننده با بار منفی و یک لایه هادی با بار مثبت می شود که همدیگر را جذب می کنند و حفره های الکترونی را به شکل لایه منتشرکننده می سازند. با تکنولوژی قابل بحث می توان نوری بسیار شبیه نور خورشید تولید کرد که مصرف آنها نیز کمتر است. مشکل خنک سازی نیز در منبع O-LED برطرف شده (با استفاده از وسیع ترکردن سطح) از ویژگ های بارز آن نیزدوام آنهاست این صفحه ها در مقابل ضربه، خراشیدگی، فرو رفتگی بسیار مقاومند و امکان شکستگی در آنها بسیار نا چیز است.

سپیده گلگون هم به عنوان مشاور هنری و از اعضای تیم طراحی این چراغ پیشرفته هم درباره ساختار آن گفت به جهت الهام گرفتن از فرم صدفهای دریایی در پوسته داخلی محصول، یکنواختی جریان الکتریسیته به حداکثر رسیده و توان خروجی با کمترین وات مصرفی به 93 درصد لومن و شار نوری تبدیل گشته است.

افتخار آفرینی 2 طراح ایرانی +عکس

چالش اصلی طراح که همان گردش دورانی منابع نور O-LED یکنواخت در دو سطح بالا و پایین محصول به طور پیوسته بوده است منجر به جلب توجه داوران و دانشمندان متخصص رویداد A Design Award ۲۰۱۳-۲۰۱۴گردیده و طرح مذکور را از میان هزاران طرح قابل بررسی حائز رتبه برگزیده نموده است و در نهایت منجر به ارتقای رتبه جهانی ایران در این رویداد بزرگ طراحی از عدد ۳۸ به عدد ۲۰ و قرار گیری ایران بالاتر از کشورهای هلند، استرالیا و فرانسه شده است. در این رده بندی هر کشور بر اساس بهترین طراحان، هنرمندان و معماران فهرست می شود و بدین ترتیب با هر جایزه ای که حاصل می شود، امتیاز آن کشور افزایش خواهد یافت.

افتخار آفرینی 2 طراح ایرانی +عکس

در پایان مصطفی آروند در خصوص پیشنهادات مبنی بر ساخت و تولید انبوه محصول نیز اینچنین افزود که مراحل ثبت طرح صنعتی محصول در حال پیگیری از سوی مشاور حقوقی می باشد. و ثبت قرارداد اولیه با یک شرکت داخلی به نام گروه دکولایت در حال بررسی است که قطعا در پایان سال جاری منعقد خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ++++++

    • industrial design

      barikalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج