۹۵۵۲۲۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

وکلای ترامپ افشاگری بولتون را بی‌تاثیر دانستند

وکلای مدافع دونالد ترامپ در آخرین روز دفاعیات خود مدعی شدند افشاگری‌های جان بولتون در صورت صحت هم نمی‌تواند موجب استیضاح رئیس جمهوری آمریکا شود.

ایرنا: وکلای مدافع دونالد ترامپ در آخرین روز دفاعیات خود مدعی شدند افشاگری‌های جان بولتون در صورت صحت هم نمی‌تواند موجب استیضاح رئیس جمهوری آمریکا شود.

هفتمین روز محکمه استیضاح ترامپ همانگونه که انتظار می رفت بعدازظهر سه شنبه به وقت محلی از سوی وکلای مدافع رئیس جمهوری آمریکا در مدت حدود ۲ ساعت بیشتر به طول نینجامید چرا که این وکلا از ابتدا معتقد بودند ترامپ مرتکب تخلفی نشده است تا بخواهند درباره آن دفاع کنند.

پت فیلبین نخستین وکیل مدافع در نشست امروز بود و پس از آن جی سکیولاو به اظهار نظر پرداخت و در نهایت هم پت سیپلونی رئیس هیات وکلای مدافع ترامپ آخرین دفاعیات را مطرح کرد.

وکلای ترامپ افشاگری بولتون را بی‌تاثیر دانستند

مطابق قطعنامه روند استیضاح، دادستان‌های منتخب مجلس نمایندگان و وکلای مدافع ترامپ به تفکیک ۲۴ ساعت و در سه روز متوالی فرصت ارائه ادله و دفاعیات داشتند.

جی سکیولاو گفت آنچه در اینجا به جمع بندی می رسیم شاید تشریفاتی‌ترین وظایف ما در چارچوب قانون اساسی باشد. محاکمه رهبر جهان آزاد و رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده. این یک بازی نیست، متاسفانه سیاسی است و همیلتون( از بنیانگذاران قانون اساسی آمریکا) استیضاح را به دست این نهاد یعنی سنا گذاشت. تا فراتر از منازعات باشد.

وی با بیان اینکه علمای حقوق، استیضاح را بررسی کرده اند و همگی به شدت هشدار داده اند که این کار خطرناک است، خطاب به سناتورها اظهار کرد: اگر در کمترین حالت این استیضاح بر اساس مفاد اتهامی رای آورد، می تواند بر عملکرد جمهوری قانونمند ما و چارچوب قانونی نسل‌های آینده اثر بگذارد.

این وکیل مدافع ترامپ در ادامه دفاعیات خود از فرصت خود علیه جیمز کومی مدیر پیشین اف بی آی و رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا استفاده کرد.

پس از این اظهارات، سنا به مدت ۱۵ دقیقه تنفس داده شد اما دموکرات‌ها همچنان خواستار حضور جان بولتون مشاور امنیت ملی برکنار شده دونالد ترامپ در این محکمه هستند تا درباره تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای توقیف کمک‌های نظامی مصوب کنگره آمریکا برای اوکراین، ادای شهادت کند.

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه یادداشتی منتشر کرد که در آن نشان می دهد جان بولتون در کتابی که در دست نگارش دارد، تصریح می کند ترامپ برای وادار کردن اوکراین به انجام تحقیقات علیه هانتر بایدن فرزند جو بایدن رقیب انتخاباتی سال ۲۰۲۰، این کمک‌ها را توقیف کرده بوده است.

با آنکه دونالد ترامپ و مدافعان وی این اظهارات را نادرست می دانند اما "جان کلی" رئیس دفتر پیشین کاخ سفید روز سه شنبه در پاسخ به خبرنگاری گفت اگر بولتون در کتاب خود چنین مطلبی را آورده باشد، او باور می‌کند.

سکیولاو در استدلال‌های خود اما نظر دیگری دارد و می گوید حتی اگر اظهارات بولتون درست باشد، نمی تواند به معنای آن باشد که سوء استفاده از قدرت یک جرم قابل استیضاح است.

وی تصریح کرد نمی تواند به صرف یک ادعای غیر مستقیم، رئیس جمهوری را استیضاح کرد و همانگونه که آلن دروشوویتز گفت حتی اگر همه چیز در آنجا صحیح باشد، از نظر قانون اساسی به سطح استیضاح نمی رسد.

پت سیپلونی هم در ادامه این دفاعیات از سناتورها خواست تا مفاد استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را رد و از قانون اساسی دفاع کنند.

وی به انتخابات پیش روی آمریکایی‌ها در نوامبر ۲۰۲۰ اشاره کرد و از سناتورها خواست تا به هر آمریکایی اجازه رای دهند تا رئیس جمهوری خود را انتخاب کنند.

وکیل مدافع ترامپ افزود: آنچه آنها(دموکرات‌ها) از شما می خواهند انجام دهید، این است که رئیس جمهوری موفقی را در آستانه انتخابات بدون هیچ پایه و اساس و با نقض قانون اساسی کنار بگذارید. بدانید که این به نفع مردم آمریکا نیست ، چرا با این تصمیم به مردم آمریکا اعتماد ندارید، چرا آرای آنها را پاره می کنید؟

سیپلونی ادامه داد: شما نمی توانید این کار را انجام دهید، بنابراین، از شما می خواهم که از قانون اساسی، از عدالت بنیادین و از حقوق بنیادین روند قانونی دفاع کنید، اما مهمتر از همه از حق مقدس هر آمریکایی برای رای دادن و انتخاب رئیس جمهوری خود در انتخابات احترام بگذارید.

وی از هر دو جناح خواست گردهم آیند و به خوبی این پرونده را مختومه سازند.

با پایان یافتن این دفاعیات، مهلت سه روزه مدافعان دونالد ترامپ هم پایان یافت اما مرحله بعدی محکمه ترامپ با سوال و جواب ادامه خواهد یافت.

سناتورهای دو طرف جمهوریخواه و دموکرات‌ها جمعا ۱۶ ساعت و در دو روز، فرصت خواهند داشت تا هر طرف، هشت ساعت را برای سوال و جواب اختصاص دهند.

به این ترتیب محکمه سنا در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با سوالات کتبی دو طرف ادامه خواهد یافت به گونه ای که سناتورها باید سوالات خود را در اختیار جان رابرتز رئیس دیوان عالی قرار دهند تا از مدیران استیضاح یا وکلای مدافع درخواست پاسخ کند.

رئیس دیوان عالی آمریکا پیش از اعلام خاتمه این نشست گفت وکلای مدافع یا مدیران استیضاح تنها پنج دقیقه یا کمتر فرصت دارند تا به هر سوال پاسخ دهند.

نشست بعدی محکمه ترامپ، ساعت یک بعدازظهر چهارشنبه برگزار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمق‌ها از ترامپ عوضی دفاع می‌کنند،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج