۹۵۵۳۵۸
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

مراقب قطع برق و گاز باشید

روزها و هفته‌های سردی در پیش داریم که اگر هر نفر یک لامپ اضافه را خاموش کرده و با پوشیدن لباس مناسب، دمای وسایل گرمایشی منزل خود را در سطح دمای رفاه (۱۸ تا ۲۲ درجه) نگه دارد، مشکلی در تأمین گاز و برق نخواهیم داشت.

خبرگزاری ایسنا: روزها و هفته‌های سردی در پیش داریم که اگر هر نفر یک لامپ اضافه را خاموش کرده و با پوشیدن لباس مناسب، دمای وسایل گرمایشی منزل خود را در سطح دمای رفاه (۱۸ تا ۲۲ درجه) نگه دارد، مشکلی در تأمین گاز و برق نخواهیم داشت.

رکورد مصرف گاز در بخش خانگی با رسیدن به مرز ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز شکسته و این مسئله موجب شده تا تمرکز دولت در بخش تأمین سوخت زمستانی، به تأمین گاز بخش خانگی معطوف شود و نیروگاه‌ها، صنایع عمده و دیگر بخش ها با محدودیت تخصیص گاز مواجه شوند.

درست است که با تلاش شبانه روزی متخصصان صنعت گاز و صنعت برق کشور، تا امروز با وجود مصرف بالای گاز در بخش خانگی و با ارسال سوخت مایع به نیروگاه‌ها و صنایع عمده، مشکلی در کشور احساس نشده اما در صورت ادامه روند رو به رشد مصرف گاز در بخش خانگی، علاوه بر محدود شدن بیشتر نیروگاه‌ها و صنایع عمده در مصرف گاز، احتمال افت فشار و یا حتی قطعی گاز در بخش هایی از کشور دور از ذهن نیست.

طبق اعلام توانیر، کمپین مردمی #درکنار هم دلگرم باشیم، برای مدیریت مصرف گاز و برق خانگی تشکیل شده تا با توجه به اینکه روزها و هفته‌های سردی در پیش داریم، اگر هر نفر یک لامپ اضافه را خاموش کرده و با پوشیدن لباس مناسب، دمای وسایل گرمایشی منزل خود را در سطح دمای رفاه (۱۸ تا ۲۲ درجه) نگه دارد، مشکلی در تأمین گاز و برق نخواهیم داشت.

از اینرو اگر با این اقدام بتوانیم فقط ۱۰ درصد از مصرف انرژی خانگی (گاز و برق) بکاهیم، روزانه ۷۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز بخش خانگی صرفه جویی خواهد شد و این به معنای این است که شاهد عدم محدودیت و یا قطع گاز مناطق سردسیر انتهای شبکه گاز، کاهش محدودیت گاز صنایع و کاهش مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها خواهیم بود و بدون مشکل، روزهای سرد پیش رو را در کشور پشت سر خواهیم گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودمون مصرف کنیم باز پولشو میدیم
      ولی اگه به برادر عراق بدیم پولمون تو بانک مرکزیش رسوب میشه

    • بدون نام

      خب بنزین را که گران کردید اکثر ماشین ها که گاز سوز هستند باید هم مصرف گاز بره بالا مقصر خودتان هستید مثل آب که بیشترین مصرف کشاورزی هست و به خانواده ها میگین مصرف آب را کم کنید!!!

    • بدون نام

      یعنی درشون روباید گل گرفت بابیشترین ذخایر گازی دنیا ،گاز قطع بشه!!!؟

      پاسخ ها

      • ..........y.......Z.......

        ''' با پوشیدن لباس مناسب در فصل سرما '' در مصرف گاز صرفه جویی کنید'! و همچنین برای 'پخت و پز و همچنین استحمام' لطفا مقداری ' پارچه ضخیم ' به دور اجاق گاز و همچنین آبگرمکن'را پوشانده ' و با گرمای حاصله از این نوع پوشش ' به آشپزی و استحمام بپردازید!!

    • احمد

      که مفت و مجانی صادر کنین. مشکل مصرف نیست مشکل اینه که نمیتونن الان صادر کنن

    • پژمان

      به مسئولین بگین که باید پیشبینی ها و تمهیدات لازم را در نظر بگیرن نه به ملت که هر چه پیش میاد باید جورش رو بکشند. گوشت کم بخورید...قناعت کنید...حقوق کل عمرتان کفاف خرید خانه نباشد.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عراق پول گاز رانمیدهد این مسوالان مرگ برامریکا میگند چه انتظاری ازشون داری

      • اشكان

        از بی عرضه بودن مسئولین هستش که روقبض ۱۰ درصد پول گاز رسانی میگیرن و کنتر جدید گاز نصب میکنن وبعدش صادر میکنن بعدش میگن گاز کمه همه لوله گازهای جلوی خونه ها هم نشتی داره

    • بدون نام

      بابا لامصبا رو گلز خوابیدیم بد گازمون قطع شه ازون حرفاستا

    • مسیحی

      شماکه نه گازدیگه صادرمیکنید نه نفت خوب مردم خودتون ازش استفاده کنن پول گازروهم که گرون کردید وازمردم میگیرید این الان مشکلش کجاست؟بجای هشداردادن به مردم خودیه فکری برای فازهای تعطیل پارس جنوبی بکنید که امارات عربی خوردتمام گازاون میدانو تاشما بیاییدخودتون روتکون بدیداین مصیبت اصلیه

    • بدون نام

      این هشدار باید بطور مرتب و مکرر طی 4 روز آینده از رسانه ملی مکرر پخش شود که مردم مثل مردم ترکیه در منزل لباس گرم بپوشند

    • بدون نام

      چرا باید در شرایطی که خودمان کمبود گاز داریم و عراق هم چند سال است چند میلیارد دلار پول گاز ما را نمیدهد، همچنان به عراق گاز صادر کنیم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج