جاباما
۹۵۵۴
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

برای جوان ماندن اینجا را بخوانید

رژیم غذایی زیبارویان

اگر از پوست صورتتان راضی نیستید، اگر احساس می کنید اندام شما متناسب نیست و ... اين رژيم غذايي را براي چند هفته متوالي استفاده كنيد، مي‌توانيد نتيجه شگفت انگيز آن را ببينيد. پیشنهادی به شما داذه ایم که نمی توانید رد کنید!

رژیم غذایی زیبارویان

روز اول: روز مقاوم‌سازي‌ پوست

رژیم غذایی زیبارویان

  • صبحانه: تمشك، زغال اخته، ماست تازه و تخم كدو
تمشك و زغال اخته را با 120 گرم ماست تازه و يك مشت تخم كدو هم بزنيد.

خواص: تمشك و زغال اخته سرشار از ويتامينC هستند كه از پوست شما در مقابل آسيب ناشي از راديكال‌هاي آزاد مراقبت مي‌كند. تخم كدو حاوي اسيد چرب امگا6 است كه پوست را مرطوب نگه مي‌دارد.

رژیم غذایی زیبارویان
  • ميان وعده: سوپ سبز‌ي‌هاي تازه و بادام
يك عدد خيار متوسط، 4 عدد گوجه‌فرنگي، نصف فلفل قرمز، يك حبه سير، 2 عدد پياز و يك مشت كوچك ريحان به همراه يك قاشق غذاخوري روغن زيتون و سركه انگور سياه. اگر مي‌خواهيد سوپ شما نرم و يكدست شود آن را از صافي رد كنيد و به آن آب اضافه كنيد تا به غلظت دلخواه برسد. بگذاريد سرد شود، سپس روي آن بادام بريزيد و سرو كنيد.

خواص: سبزي‌هاي خام مملو از آنتي‌اكسيدان، ويتامين و مواد معدني هستند. بادام منبعي سرشار از اسيدهاي چرب ضروري محسوب مي‌شود، به ساخت و ترميم سلول‌هاي پوست كمك كرده و التهابات پوستي و جوش‌ها را رفع مي‌كند.
  • ناهار: جوجه كباب و سالاد عدس
كف ظرف را با اسفناج بپوشانيد و روي آن ۵۰ گرم عدس، هويج رنده شده، آبليمو و ۱۰۰ گرم جوجه كباب بريزيد.

خواص: عدس و جوجه حاوي سلنيوم بوده و براي داشتن مو و پوست سالم بسيار مفيدهستند.

رژیم غذایی زیبارویان
  • عصرانه: سركه بالزاميك، توت‌فرنگي و پنير خامه‌اي
100 گرم توت فرنگي را در يك قاشق سركه بالزاميك بخوابانيد و آن را همراه با مخلوط پنير خامه‌اي و مقداري ماست كم چرب ميل كنيد. خواص: ماست تازه و طبيعي حاوي باكتري‌هايي است كه در هضم غذا كمك مي‌كنند و پوست را مقاوم مي‌سازند.

  • شام: ماهي سالمون كبابي و گوجه فرنگي كباب ي
فر اجاق گاز را در درماي 180 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. ماهي سالمون و گوجه‌فرنگي‌ها را روي سيني فر بگذاريد و بين 10 تا 12 دقيقه در طبقه مياني كباب كنيد تا ماهي كاملا پخته شود. آن را به همراه ريحان و سيب‌زميني ميل كنيد.

خواص: گوجه فرنگي سرشار از آنتي‌اكسيدان است و در مقابل آفتاب‌سوختگي و سرطان محافظت به عمل مي‌آورد. ماهي سالمون نيز منبع غني اسيدهاي چرب ضروري است و براي حفظ انعطاف پذيري پوست مفيد است.


روز دوم: سيستم ايمني و پوست را قوي كنيد

  • صبحانه:موس نارگيل و انبه
۴۰ گرم جوي پرك را با ۲۵ ميلي گرم شيرنارگيل مخلوط كنيد و بگذاريد خيس بخورد و سپس با چند قاشق ماست كم چرب، آبليموي تازه و ۵۰ گرم انبه تازه سرو كنيد.

خواص: جو حاوي زينك است و ترشح چربي پوست را كنترل مي‌كند. شير نارگيل نيز سرشار از مس است و به شريان‌هاي خوني و پوست حالت ارتجاعي مي‌دهد.

ميان وعده: براي داشتن يك صبحانه خوشمزه، ۱۰۰ گرم شليل خرد شده را با مقداري زنجبيل رنده شده و يك مشت تخم كدو بخوريد.

خواص: دانه‌هاي خوراكي خام سرشار از اسيدهاي چرب امگا۶‌هستند و به حفظ رطوبت پوست كمك مي‌كنند.

رژیم غذایی زیبارویان
  • ناهار: شاه ميگو با پستوي گشنيز
مواد تشكيل‌دهنده پستو را داخل مخلوط كن بريزيد. 30 گرم بادام هندي، 10 گرم گشنيز تازه، يك حبه سير، يك مشت پر تخم كدو.

خواص: صدف‌داران مثل ميگو منابع پروتئين كم كالري محسوب مي‌شوند و سرشار از مواد معدني مثل آنتي‌اكسيدان و سلنيوم‌هستند كه پوست را در مقابل تاثيرات بالا رفتن سن حفظ مي‌كنند.
  • عصرانه: بادام هندي و پاته لبو با سبزي‌هاي خام
بادام هندي، لبو، فلفل قرمز و زنجيبل را با كمي سس سويا و سركه سيب در مخلوط كن بريزيد و با هم تركيب كنيد. آن را همراه مقداري نخود فرنگي تازه و خام سرو كنيد.

خواص: لبو منبع بسيار غني فيبر و سرشار از آنتي‌اكسيدان است كه به تقويت سيستم دفاعي بدن كمك مي‌كند و موجب حفظ حالت ارتجاعي سلول‌هاي پوست مي‌شود.

  • شام: گوشت ماهيچه گاو، فلفل سبز، آناناس خام و سالاد كلم
۱۰۰ گرم آناناس نرسيده، يك قاشق چاي‌خوري فلفل سبز، نعناي تازه، گشنيز تازه و آبليمو را با ۵۰ گرم كلم قرمز و كلم پيچ خرد شده مخلوط كنيد. ۱۰۰ گرم گوشت ماهيچه را در فلفل بخوابانيد و در كمي روغن تا حدي كه مايليد بپزيد. سپس گوشت را به قطعات باريك ببريد. آن را با سالاد كلمي كه درست كرده بوديد و مقداري نودل سرو كنيد.

رژیم غذایی زیبارویان

خواص: كلم منبع سرشار آنتي‌اكسيدان، ويتامين A و ويتامين C است و پوست را در مقابل آسيب ناشي از نور خورشيد محافظت مي‌كند.


روز سوم: روز احياي پوست

رژیم غذایی زیبارویان
  • صبحانه: سالمون دودي و تخم مرغ نيمروي هم‌زده
50 گرم ماهي سالمون دودي را با يك تخم مرغ نيمروي هم زده مخلوط كنيد. همراه با گوجه مينياتوري كباب شده، آبليمو و مقداري فلفل سياه سرو كنيد.

خواص: پروتئين و رتينول موجود در تخم مرغ به توليد كلاژن و ترميم و احياي پوست كمك مي‌كند. اين صبحانه كه مملو از پروتئين است شما را تا وعده بعدي سير نگه مي‌دارد.

  • ميان وعده: گيلاس و فندق
به‌عنوان يك ميان وعده خوشمزه صبحگاهي.

100‌گرم گيلاس تازه فصل را با يك مشت كوچك فندق بخوريد.

خواص: گيلاس منبع خوبي براي ويتامين C است و پوست را در مقابل راديكال‌هاي آزاد محافظت مي‌كند.

رژیم غذایی زیبارویان
  • ناهار: جوجه كباب و سالاد سبز‌ي‌ها
مواد تشكيل‌دهنده سالاد را با هم مخلوط كنيد: 40 گرم باقلا، 15 گرم جوانه گندم، 30 گرم شاهي، 30 گرم نخود فرنگي شيرين، 80 گرم كلم بروكلي. 80 گرم جوجه كباب را به تكه‌هاي كوچك در آوريد، 80 گرم لبوي پخته روي آن قرار دهيد و آبليمو بريزيد.

خواص: اين سالاد مملو از مواد مفيد براي پوست است. باقلا سرشار از پروتئين بوده، به آساني هضم مي‌شود و ايجاد نفخ نمي‌كند.

  • عصرانه: حمص گوجه‌فرنگي همراه با نخود فرنگي
نخود، سير، طحينه (نوعي ارده) و گوجه‌فرنگي خشك شده را در مخلوط‌كن بريزيد. 100 گرم نخودفرنگي تازه را همراه با حمص به‌عنوان يك عصرانه خوشمزه ميل كنيد.

خواص: گوجه فرنگي حاوي ويتامين A و ويتامين C فراوان و ليسوپن، آنتي‌اكسيدان مهمي است كه از پوست در مقابل راديكال‌هاي آزاد نور خورشيد محافظت مي‌كند.
  • شام: استيك ماهي تـُن
۱۰۰ گرم لوبيا، ۱۰ گرم زيتون سياه، ۲ عدد گوجه فرنگي پوست كنده، ۲ عدد فيله ماهي كولي، ۲۵ گرم تخم بلدرچين آب پز، مقداري كاهو و ۲ قاشق غذاخوري روغن زيتون را با هم تركيب كرده و روي آن سس خردل بريزيد. ۱۰۰ گرم فيله ماهي تن را روي باربكيو كباب كنيد و روي سالاد خود بگذاريد.

خواص: اسيدهاي چرب ضروري امگا۳ موجود در ماهي تن رطوبت ديواره سلول‌هاي پوست را حفظ كرده و از خشكي پوست جلوگيري مي‌كند.


روز چهارم : پوست‌تان را نرم كنيد

رژیم غذایی زیبارویان
  • صبحانه: تمشك تازه، دارچين، سيب تكه شده و ماست تازه
يك عدد سيب را پوست كنده و به‌مدت 10 دقيقه با دارچين روي اجاق كباب كنيد. بگذاريد سرد شود، سپس آن را با ماست طبيعي و يك مشت تمشك و بادام هندي تركيب كنيد.

خواص: دارچين به كنترل قند خون كمك مي‌كند. بادام هندي سرشار از اسيدهاي چرب ضروري بوده و براي پوست و مو مفيد است.

رژیم غذایی زیبارویان
  • ميان وعده: خوراك بادنجان با سبز‌ي‌ها
بادنجان را در مقداري روغن زيتون سرخ كنيد. آن را با يك قاشق چاي‌خوري زيره، كمي آب ليمو ترش و چند برگ ريحان مخلوط كنيد. اين مخلوط را می‌توانید با 50 گرم هویج خام و 50 گرم خیار سرو كنید.

خواص: بادنجان یكی از منابع غنی بیوفلیوونوئید، آنتی‌اكسیدان ضد‌پیری و چین و چروك است.

  • ناهار: ماهی دودي، سالاد با سس خردل
یك تكه فیله ماهی دودی را تكه‌تكه كنید و روی سالاد متشكل از سبزی خوردن خرد شده، فلفل تكه تكه شده و گوجه مینیاتوری‌های نصف شده بریزید. سس خردل را با ماست مخلوط كرده و روی سالاد بریزید.
خواص: ماهی دودی سرشار از ویتامین E و مرطوب‌كننده پوست است.
  • عصرانه: سالاد مركبات با زردآلوی خشك شده و كنجد
پَرهای پرتقال و گریپ فروت را با سیر رنده شده و 20 گرم زردآلوی خشك مخلوط كنید و یك مشت كنجد روی آن بریزید.

خواص: مركبات حاوی ویتامین C بوده و سرشار از آنتی‌اكسیدان هستند و به ساخت كلاژن و حالت ارتجاعی سلول‌های پوست كمك می‌كنند.

  • شام:فلفل قرمز شكم پُر كبابی با پنیر پیتزا
فر ِ اجاق گاز را در 180‌درجه سانتی‌گراد گرم كرده، یك عدد فلفل دلمه‌ای قرمز را به 2 نیم تقسیم كنید و به‌مدت 10 دقیقه در طبقه میانی فر قرار دهید. یك عدد گوجه‌فرنگی را به 4 تكه تقسیم كنید و همراه یك برش نازك از حبه سیر داخل فلفل دلمه ای جا كنید. 10 دقیقه دیگر هم آن را در فر قرار داده و سپس روی آن پنیر پیتزا بریزید. دوباره فلفل قرمز شكم پُر را در آخرین درجه حرارت فر قرار دهید تا پنیر روی آن آب شود. این غذا را همراه با اسفناج سرخ كرده و لوبیا سبز بخار پز سرو كنید.

خواص: پنیر سرشار از ویتامین A است، به حفظ سلامت پوست كمك می‌كند و كمبود آن منجر به خشكی پوست می‌شود.


روز پنجم: روزجواني

  • صبحانه: شاهی و املت
یك مشت گوجه فرنگی مینیاتوری را در ماهی‌تابه تفت دهید، سپس به آن كمی روغن زیتون اضافه كنید. یك عدد تخم‌مرغ را در مقدار كمی شیر بشكنید تا اندكی آبكی شود و در ماهی‌تابه بریزید. در آخر یك مشت ِ پُر شاهی به آن اضافه كنید.

خواص: صبحانه سرشار از پروتئین شما را صبح تا ظهر سرپا نگه می‌دارد. شاهی مملو از آنتي‌اكسیدان بتا كاروتن است و باعث حفظ شادابی و جوانی می‌شود.
  • میان وعده: 100 گرم انگور تازه و یك مشت گردو.
خواص: انگور خاصیت سم‌زدایی بالایی دارد و برای بهبود شرایط پوست مفید است.

رژیم غذایی زیبارویان
  • ناهار: میگو با پرتقال و سالسای نعنا
80 گرم میگو را تفت دهید و در كنارش 40‌گرم برنج كته درست كنید. برنج را با مقداری گشنیز مخلوط كنید و با 50 گرم لوبیا قرمز كنسروی، یك پرتقال آبدار، سیب و سالسای نعنا میل كنید. برای تهیه سالسای نعنا سیب، پرتقال، زنجبیل و نعنا را داخل مخلوط كن بریزید و بگذارید خوب نرم شوند.

خواص: میگو حاوی زینك فراوان است و باعث ایجاد كلاژن و تقویت حالت ارتجاعی پوست می‌شود. زینك همچنین ترشح چربی پوست را نیز كنترل می‌كند.

  • میان وعده: گلابی
یك گلابی تكه شده را به آرامی آب پز كرده و به آن بادیان ختایی اضافه كنید. زمانی‌كه خوب نرم شد آن را با یك قاشق ماست میل كنید.

خواص: ماست تازه باعث ایجاد باكتری‌های مفید در روده و كمك به هضم غذا می‌شود.
  • شام: ماهی قزل‌آلا و سركه بالزامیك
فر را در دماي ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم كنید. یك عدد فیله ماهی قزل‌آلا را روی سینی كه كف آن را با فویل پوشانده‌اید بگذارید و روی ماهی یك قاشق غذاخوری سركه بالزامیك بریزید و چند برگ ریحان روی آن بگذارید. فویل را به شكل یك پاكت نامه ببندید و بگذارید به‌مدت ۸ دقیقه بپزد. سپس آن را با بادام پوست كنده، مارچوبه و گوجه مینیاتوری كبابی سرو كنید.

خواص: ماهی‌های چرب مثل ماهی قزل‌آلا سرشار از اسید های چرب ضروری‌اند كه سلول‌ها را آبرسانی كرده و باعث حفظ جوانی و شادابی پوست و مو می‌شوند.


روز ششم: روزخام‌خواري

رژیم غذایی زیبارویان
  • صبحانه: توت فرنگی و موز
40 گرم توت فرنگی و 40 گرم موز را با 120 گرم ماست تازه داخل مخلوط كن تركیب كنید. 30 گرم جو را به این تركیب اضافه كرده، هم بزنید و اجازه دهید 30 دقیقه باقی بماند. این صبحانه لذیذ را می توانید با ریختن مقداری گردو روی آن میل كنید.

خواص: توت فرنگی حاوی آلفا هیدروكسیل اسید است و لك های پوستی را رفع می‌كند.
  • میان وعده: آووكادو
نصف یك آووكادوی كامل را با مقداری آبلیمو، فلفل و یك قاشق چای‌خوری پیاز قرمز رنده شده داخل مخلوط كن تركیب كنید. یك گوجه فرنگی رنده شده به آن اضافه كرده و همراه مقداری برنج یا چیپس میل كنید.
خواص: آووكادو حاوی ویتامین E بوده و خاصیت ایجاد رطوبت دارد. سعی كنید برای بهره‌گیری بیشتر از خواص مغذی سبزی‌ها آن‌ها را خام میل كنید.
  • ناهار: سبزی‌هاي پخته و پنیر موزارلا
سبزی‌هايي مثل پیاز قرمز، كدو، فلفل قرمز و بادنجان را در طبقه میانی فري كه از قبل در حرارت ۲۰۰ سانتی‌گراد گرم كرده‌اید قرار دهید. ۸۰ گرم سیب‌زمینی كوچك را با سبزی‌هاي پخته مخلوط كنید و روی آن‌ها پنیر موزارلا بریزید. این غذا را با سركه بالزامیك میل كنید.

خواص: فلفل قرمز سرشار از بتاكاروتن و ویتامین C است.اين مواد براي پوست‌تان بسيار مفيد است.
  • عصرانه: انبه و تخم كدو
100 گرم انبه را به همراه یك مشت كوچك تخم كدوی خام میل كنید.

خواص: انبه سرشار از ویتامین C و بتاكاروتن و معروف به پاكسازی و تصفیه خون است. دانه‌‌هایی كه حاوی اسید چرب امگا6 هستند در بهبود لكه‌ها و جوش های صورت موثرند.

رژیم غذایی زیبارویان
  • شام: فیله گوساله، قارچ و نودل
یك تكه فیله استیك را در ماهی‌تابه قرار دهید تا تفت داده شود. قارچ‌ها را تكه تكه و در مقدار كمی سس سويا سرخ كنید. نودل را بجوشانید و بگذارید پخته شوند. سپس نودل را در ظرفی بكشید و تكه های استیك فیله را همراه با قارچ‌ها و مقداری بادام هندی خرد شده روی آن قرار دهید.

خواص: قارچ سیستم دفاعی بدن را تقویت كرده و حاوی آنتی‌اكسیدان است.


روز هفتم: روز نتيجه گيري

رژیم غذایی زیبارویان
  • صبحانه: گریپ فروت، نان چاودار و كره بادام زمینی
2 تكه نان گندم را تست كنید. یك لایه نازك كره بادام زمینی روی آن بمالید و با 100گرم گریپ فروت میل كنید.

خواص: نان چاودار حاوی فیبر است و برای حفظ سلامت كبد توصیه می شود و در مواقع خاصی كه فعالیت كبد باعث ترشح سم در پوست مي‌شوند، فیبر به كمك پوست مي‌آید.
  • میان وعده: كیوی و كنجد
۲ عدد كیوی را پوست گرفته، تكه‌تكه كرده، مقداری كنجد روی آن بریزید و میل كنید.

خواص: كیوی یكی از منابع سرشار از ویتامین C است كه آنتي‌اكسيد آن عالي است.

رژیم غذایی زیبارویان
  • ناهار: سالاد جو و جوجه كباب
روی یك تكه سینه مرغ لیمو‌ترش چكانده، روی آن فلفل سیاه بریزید و روی اجاق كباب كنید. جوجه را كنار بگذارید. نصف فنجان جو را بشویید، به آن آب جوش اضافه كنید و بگذارید 10 دقیقه با سرپوش بماند. اجازه دهید آرام‌آرام سرد شود، سپس یك فنجان و نیم جعفری، گوجه خرد شده، فلفل، خیار، آب نصف لیمو‌ترش و مقداری روغن زیتون را با آن تركیب كنید. جوجه‌كباب را تكه‌تكه كرده و روی آن قرار دهید.

خواص: از خواص جعفری رفع نفخ معده است و توانایی دفع سدیم و آب را توسط كلیه افزایش می‌دهد.
  • عصرانه: گوجه فرنگی داغ، سالسا و سبزی‌ها
یك مشت گوجه فرنگی مینیاتوری را تفت دهید تا نرم شود. بگذارید سرد شده و با آبلیمو و گشنیز تازه خوب مخلوط كنید. مقداری فلفل قرمز تند به آن اضافه كرده و با لوبیا سبز و كرفس میل كنید.

خواص: گوجه فرنگی پخته مملو از آنتی‌اكسیدان، لیسوپن و ویتامین E است و سلول‌های پوست را در مقابل نورماورای بنفش خورشید محافظت می‌كند.
  • شام: پنیر فتا، تخم كدو، كدو حلوایی
یك عدد كدو حلوایی كوچك را بردارید، داخل آن را از تخم‌هایش خالی كنید و آن را داخل فر گرم شده با دمای 200 درجه سانتی‌گراد روی سینی بگذارید و به‌مدت 30 دقیقه بپزید. یك عدد پیاز را سرخ كنید و یك مشت گوجه فرنگی خشك شده، پنیر فتا، تخم كدو و جعفری را به آن بیفزایید. این تركیب را داخل كدو حلوایی بریزید. 10 دقیقه دیگر آن را در فر قرار دهید و سپس با سالاد و سركه بالزامیك میل كنید.

خواص: كدو حلوایی سرشار از بتاكاروتن است و پوست را شاداب و جوان نگه می دارد.

وقتي اين رژيم غذايي را براي چند هفته متوالي استفاده كنيد، مي‌توانيد نتيجه شگفت انگيز آن را ببينيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

رژیم غذایی زیبارویان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • masum

      رژيم غذايي زيبارويان پولدار

    • atefe

      poolesh bashe..bale ma ham doost darim! to shahre ma tameshk o miygoo o...injor chiza aslan nist!!!! ba ghazahaee ke dar dastrase hame hast begid age baladid

    • mahsa

      زحمت کشیدید ، بچه 2 ساله هم میدونه پوست با این خوراکیها زیبا میشه اما با این گرونی و ..... مگه میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • gisoo

      mashala be hoooooshetoon.tabrik migam.emtahanesh aslan zarar nadare.naaaaaa?

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج