جاباما
۹۵۵۴۷۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

برخورد نادر بین چهار خوشه کهکشان

ستاره شناسان با استفاده از داده‌های رصدخانه اشعه پرتو ایکس چاندرا ناسا و دیگر تلسکوپ‌ها نقشه مفصلی از برخورد نادر بین چهار خوشه کهکشان جمع آوری کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: به نقل از ناسا، ستاره شناسان با استفاده از داده‌های رصدخانه اشعه پرتو ایکس چاندرا ناسا و دیگر تلسکوپ‌ها نقشه مفصلی از برخورد نادر بین چهار خوشه کهکشان را جمع آوری کرده‌اند.

رصدخانه پرتو ایکس چاندرا یا تلسکوپ پرتو ایکس چاندرا یک تلسکوپ فضایی ساخته شده به‌وسیله ناساست که تمام فعالیت‌هایش در زمینه پرتو ایکس است.

سرانجام هر چهار خوشه، هر یک با جرم حداقل چند صد تریلیون برابر خورشید برای تشکیل یکی از عظیم‌ترین اشیاء در جهان ادغام می‌شوند.

خوشه‌های کهکشان بزرگ‌ترین سازه‌های کیهان هستند که به وسیله جاذبه در کنار هم قرار گرفته‌اند. خوشه‌ها از صدها یا حتی هزاران کهکشان تعبیه شده در گاز داغ تشکیل شده و حاوی مقادیر حتی بیشتری ماده تاریک نامرئی هستند.

بعضی اوقات دو خوشه کهکشان با هم برخورد می‌کنند، مانند مورد خوشه گلوله و گاهی اوقات بیش از دو خوشه با هم برخورد می‌کنند؛ خوشه گلوله متشکل از دو خوشه کهکشانی است که در اثر کشش گرانشی در حال برخورد به یکدیگر هستند.

مشاهدات جدید نشان می‌دهد ساختار مگا در یک سیستم بنام ابل ۱۷۵۸ مونتاژ می شود که در حدود ۳ میلیارد سال نوری از زمین واقع شده است؛ این شامل دو جفت خوشه کهکشانی در حال برخورد است که به سمت یکدیگر حرکت می‌کنند.

برخورد نادر بین چهار خوشه کهکشان

دانشمندان ابتدا Abell 1758 را با استفاده از داده های Chandra و XMM-Newton، ماهواره‌ای که توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) اداره می‌شود ، به عنوان یک سیستم خوشه‌ای چهارگانه در سال ۲۰۰۴ کشف کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج