جاباما
۹۵۵۴۹۸
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

۶۰ ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شدند

شرکت "اسپیس ایکس" روز چهارشنبه اعلام کرد که پرتاب ۶۰ ماهواره "استارلینک‌" که روز گذشته (سه شنبه) به علت شرایط بد جوی به تعویق افتاد، سرانجام امروز با موفقیت انجام شد.

ایسنا: شرکت "اسپیس ایکس" روز چهارشنبه اعلام کرد که پرتاب ۶۰ ماهواره "استارلینک‌" که روز گذشته (سه شنبه) به علت شرایط بد جوی به تعویق افتاد، سرانجام امروز با موفقیت انجام شد.

به نقل از اسپیس، ۶۰ ماهواره جدید از سری ماهواره‌های "استارلینک"(Starlink) سوار بر موشک "فالکون ۹" از پایگاه پرتاب "کیپ کاناورال"(Cape Canaveral) در فلوریدا به مدار زمین پرتاب شدند.

۶۰ ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شدند

قرار بود دیروز عصر این ۶۰ ماهواره "استارلینک" راهی مدار زمین شوند که به دلیل شرایط نامساعد جوی به تعویق افتاد.

شرکت "اسپیس‌ایکس" دیروز در پی این اتفاق در توئیتر خود نوشت: وزش باد شدید در جو فوقانی دلیل به تعویق افتادن پرتاب "استارلینک" است.

"ایلان ماسک" بنیانگذار "اسپیس ایکس" قصد دارد هزاران ماهواره‌ را به فضا ارسال کند تا استفاده از اینترنت را برای مردم مناطق محروم نیز فراهم کند.

این ماموریت "استارلینک v۱.۰ L۳" نامگذاری و طی آن ماهواره‌های استارلینک سوار بر موشک "فالکون ۹" به فضا پرتاب شدند.

این دومین ماموریت پرتاب مداری "فالکون ۹" در سال ۲۰۲۰ میلادی بود، ولی به طور کلی سومین ماموریت فالکون ۹ است، زیرا در اوایل ماه جاری توانایی کپسول دراگون در بازگشت به زمین در صورت بروز هرگونه مشکل هنگام صعود توسط این موشک آزمایش شد و کپسول دراگون با استفاده از "فالکون ۹" این کار را انجام داد.

سپس شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد که زمان پرتاب بعدی استارلینک روز چهارشنبه ساعت ۹:۲۸ به وقت EST(۱۷:۵۸ به وقت ایران) خواهد بود و وضعیت هوا برای پرتاب در این روز تا ۸۰ درصد مطلوب گزارش شده است.

در این ماموریت ۶۰ ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شد که هر کدام از این ماهواره‌ها ۲۶۰ کیلوگرم وزن دارند و مجموع بار "فالکون ۹" را به ۱۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم می‌رسانند.

ماهواره‌های "استارلینک" بخشی از برنامه "اسپیس‌ایکس" برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ با درخواست "ایلان ماسک" مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد. وی در سال ۲۰۱۷ برنامه استارلینک را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان‌قیمت که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند، به ثبت رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه خوب ، عالی میشه ، اینترنت پرسرعت که دیگه کسی نمی تونه قطعش کنه ....

    • بدون نام

      خدا خیرشون بده

    • بدون نام

      دست شون درد نکنه.

    • ف. ب

      دمتون گرم که بفکر ملت جهان هستید شماها قطعا بهشتی هستید بااین خدمت بزرگی که به جهان میکنید ای کاش ماایرانی هاهم به چنین چیزی دسترسی ءیدا بکنیم وازدست ی سری راحت بشیم والله آرزوی تجربه ی اینترنت پرسرعت را داریم اصلا ببینیم اینترنت بدون فیلتر وپرسرعت چه حالی میده اونم ارزون آخ جون 60 تا ماهواره قطعا این تعداد دورکره زمین به همدیگه سویچ میشن وکلیه اطلاعات را درجهان جابجا میکنه وجدانا که آمریکا ابرقدرت دنیاست ولایقش هم هست خداخیرتون بده

    • بدون نام

      واقعا ازشون ممنون هستیم. قطعی اینترنت به تاریخ می پیوندد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج