جاباما
۹۵۵۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ایران، رتبه سوم بالاترین نرخ تورم است!

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد ایران از نظر رشد اقتصادی بین ۱۶۱ کشور درحال توسعه در سال جاری میلادی رتبه ۱۱۰ را بدست بیاورد و از نظر تورم پس از بلاروس و ونزوئلا سوم شود.

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های موسوم به چشم‌انداز اقتصادی جهان به بررسی میزان تورم در کشورهای درحال توسعه پرداخته است.

در این گزارش میزان تورم برآورد شده برای ایران در سال جاری میلادی ۲۲.۵ عنوان شده است.

در میان ۱۶۱ کشور در حال توسعه، ایران سومین رتبه تورم بالا را به خود اختصاص داده است. بلاروس با تورم ۴۱ درصدی در رتبه نخست و ونزوئلا با تورم ۲۵.۸ درصدی در جایگاه دوم قرار دارند.

کشورهای گینه با ۲۰.۶، سودان با ۲۰، قرقیزستان با ۱۹.۱، یمن با ۱۹، ویتنام با ۱۸.۸، اتیوپی با ۱۸.۱، و سیرالئون با ۱۸به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار گرفته‌اند.

بر همین اساس، ۱۰ کشور نخست با کمترین میزان تورم عبارتند از: مراکش با ۱.۵، بورکینافاسو با ۱.۹، چاد با ۲، برزیل با ۲.۱، قطر با ۲.۳، گابن با ۲.۳، امارات با ۲.۵، کامرون با ۲.۶، مالی با ۲.۸، و ساحل عاج با ۳ درصد تورم.

نرخ تورم عربستان ۵.۴ درصد، مصر ۱۱.۱درصد، عراق ۵ درصد، برزیل ۶.۶ درصد و لبنان نیز ۵.۹ درصد پیش بینی شده است.

صندوق بین المللی پول نرخ تورم ایران را در سال ۲۰۱۰ بالغ بر ۱۲.۴ درصد و رتبه ایران در میان کشورهای دارای تورم بالا در این سال را ۱۰ اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۱ نیز به ۲.۵ درصد خواهد رسید. این رقم در سال ۲۰۱۰ برابر با ۳.۲ درصد اعلام شده است.

بر این اساس ایران از نظر رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۱ رتبه ۱۱۰ را در میان کشورهای توسعه یافته به خود اختصاص خواهد داد.

بیشترین رشد اقتصادی در میان این کشورها از آن قطر با میزان ۱۸.۷ درصد عنوان شده است و غنا با ۱۳.۵ درصد در رتبه دوم و مغولستان با ۱۱.۵ درصد در رتبه سوم قرار گرفته اند.

کشورهای ترکمنستان با ۹.۹ درصد، عراق با ۹، اریتره با ۸.۲، آرژانتین با ۸ درصد، اتیوپی با ۷.۵، پاناما با ۷.۴، و موزامبیک با ۷.۲ به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار دارند.

در این گزارش، رشد اقتصادی مصر ۱.۲ درصد، لبنان ۱.۵ درصد، عربستان ۶.۵ درصد، امارات ۳.۳، و برزیل ۳.۸ درصد پیش بینی شده است.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ایران، رتبه سوم بالاترین نرخ تورم است!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج