۹۵۵۵۰۰
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

سنا، مرحله سوم محاکمه ترامپ را آغاز کرد

سنای آمریکا در هشتمین روز از محاکمه دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور، روز چهارشنبه سومین مرحله از این محاکمه را که شامل پرسش و پاسخ از مدیران استیضاح و وکلای ترامپ می‌شود، آغاز کرد.

ایرنا: سنای آمریکا در هشتمین روز از محاکمه دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور، روز چهارشنبه سومین مرحله از این محاکمه را که شامل پرسش و پاسخ از مدیران استیضاح و وکلای ترامپ می‌شود، آغاز کرد.

به نوشته تارنمای خبری هیل، در این نشست از محاکمه ترامپ، سناتورهای جمهوریخواه و دمکرات پرسش‌های خود را به صورت مکتوب به «جان رابرتز» قاضی ارشد دیوان عالی ایالات متحده می‌دهند تا او از هفت نماینده دمکرات موسوم به «مدیران استیضاح» یا وکلای ترامپ بپرسد.

سنا، مرحله سوم محاکمه ترامپ را آغاز کرد

سپس هر یک از افراد مورد پرسش، ۵ دقیقه فرصت دارد که به سوال خود پاسخ دهد.

جلسه امروز محاکمه که از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه چهارشنبه شب به وقت تهران آغاز شده، ششمین نشست محاکمه ترامپ است و ۸ ساعت (بدون احتساب ساعت‌های تنفس) طول خواهد کشید.

سناتورهای آمریکایی سه ساعت پیش تشکیل جلسه دادند و طی آن «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه و «چارلز شومر» رهبر اقلیت دمکرات درباره چگونگی ارائه پرسش و پاسخ به توافق رسیدند.

شهادت بولتون موضوع محوری

موضوع شهادت جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید پس از گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز درباره کتاب منتشر نشده وی جدی‌تر شده است. این روزنامه دوشنبه گزارش داد بولتون در این کتاب نوشته است که ترامپ در ماه اوت ۲۰۱۹ (شهریورماه) به وی گفته بود کمک نظامی ۳۹۱ میلیون دلاری به اوکراین را برای مجبور کردن این کشور به انجام تحقیقات علیه دمکرات‌های آمریکایی از جمله «جو بایدن» نامزد حزب دمکرات و جدی‌ترین رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ متوقف می‌کند.

آدام شیف رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که رییس هیات هفت نفره مدیران استیضاح نیز هست، بخش‌هایی از صحبت‌های پیشین وکلای ترامپ در جلسات محاکمه را بازپخش کرد تا بر لزوم احضار بولتون به عنوان شاهد تاکید کند.

در این ویدیوها، وکلای ترامپ گفته بودند که دمکرات‌ها باید درباره روابط او با اوکراین "همه واقعیات" را بگویند و "شواهد و اسناد" دست اول ارایه دهند. وکلای رییس جمهوری آمریکا می‌گویند شاهدانی که دمکرات‌ها تاکنون احضار کرده‌اند، منابع دست اول نیستند بلکه واسط هستند.

شیف گفت که سنا نباید منتظر انتشار کتاب بولتون شود و پیش از آن وی را احضار کند؛ وی تاکید کرد که محاکمه بدون حضور شاهدان، محاکمه عادلانه نیست.

شهادت بولتون از اینرو می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در این محاکمه داشته باشد که پیش از اظهارات شیف، سناتورهای دمکرات از وکلای ترامپ پرسیده بودند که اگر ترامپ اهداف چندگانه‌ای از این اقدام داشته باشد، آیا تاثیری بر روند محاکمه دارد؟ وکلای ترامپ در پاسخ گفتند که در این صورت، ادعاهای دمکرات‌ها نقض می‌شود، زیرا همه مقام‌های انتخابی در تصمیم‌هایشان نیم‌نگاهی هم به انتخابات دارند.

وکلای ترامپ پس از اظهارات شیف گفتند چون بولتون در جلسات استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا (به دلیل منع از سوی کاخ سفید) شهادت نداده، سنا که مسئول محاکمه است نباید با احضار شهود به محل تحقیقات استیضاح بدل شود، چراکه می‌تواند رویه‌ای نادرست ایجاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا مجلس اکثرأ اصلاحطلب ما نمی تواند رییسجمهور اصلاحطلب ما را استیضاح و یا ازش سوال کند ؟!!؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      دنبال چی هستی

    • بدون نام

      دست همتون تویی یه کاسس

    • کیارش عزیزی

      این مرحله هم بی فایده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج