جاباما
۹۵۵۶۳۶
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

آغاز مرحله جدید دادگاه استیضاح ترامپ در سنا

نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه مرحله جدیدی از دادگاه استیضاح رئیس جمهور ایالات متحده را آغاز کردند.

تسنیم نوشت: نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه مرحله جدیدی از دادگاه استیضاح رئیس جمهور ایالات متحده را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره، مرحله جدید دادگاه استیضاح دونالد ترامپ در شرایطی روز چهارشنبه آغاز شده است که این دادگاه وارد مرحله سئوال و جواب شده و نمایندگان مجلس سنا طی دو روز آینده در مجموع ۱۶ ساعت فرصت خواهند داشت تا سئوالات خود را از مدیران استیضاح مجلس نمایندگان و وکلای مدافع ترامپ مطرح کنند.

بر اساس این گزارش، سئوالات به صورت مکتوب به جان رابرت قاضی ارشد ایالات متحده و رئیس دیوان فدرال آمریکا ارائه شده و وی این سئوالات را خوانده است.

این در شرایطی است که سناتورها همچنان بر سر حضور شهود پرونده در جلسات مجلس سنا اختلاف نظر دارند و بعید است این اختلافات در شرایط کنونی حل و فصل شود.

با آغاز این جلسه شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز با ارسال نامه‌ای برای وکیل جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به وی اعلام کرده است که اجازه انتشار کتاب جدیدش را به خاطر درج اطلاعات فوق محرمانه که به ضرر ترامپ است، ندارد.

سناتورها بیش از ۹۰ سئوال را مطرح کرده‌اند که شامل جان بولتون، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش و افشاگر ناشناس جامعه اطلاعاتی آمریکا است که شکایت وی منجر به آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ شده است.

این در شرایطی است که افشاگری‌های جدید بولتون علیه ترامپ نیز روند استیضاح را پیچیده تر کرده است.

دموکرات‌ها فشار زیادی را به مجلس سنا وارد کرده‌اند تا بولتون را عنوان یکی از شهود اصلی پرونده استیضاح ترامپ، احضار کند.

دونالد ترامپ پیش از این در توئیتی در واکنش به افشاگری‌های جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید نوشته است: من هرگز به بولتون نگفتم که کمک مالی به اوکراین با تحقیقات مربوط به دموکرات‌ها پیوند خورده است، از جمله بایدن‌ها.

وی در ادامه افزود: در واقع، او هرگز در آن زمان نسبت به این مساله اعتراض نکرد. اگر جان بولتون چنین چیزی را گفته است، تنها برای فروش کتابش بوده است. متن تماس‌های تلفنی من با زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ثابت می‌کند که هیچ فشاری و هیچ گونه مشکلی وجود نداشته است. رئیس جمهور و وزارت خارجه اوکراین نیز این مساله را تایید کرده‌اند.

ترامپ نوشت: علاوه بر این من با زلنسکی در سازمان ملل دیدار کردم. دموکرات‌ها گفته‌اند که من هرگز با او دیدار نکردم و کمک مالی به اوکراین را بدون هیچ شرط و تحقیقاتی آزاد کردم. من همین طور به اوکراین اجازه دادم تا موشک‌های ضد تانک ژاولین را خریداری کند. دولت من کارهایی فراتر از دولت قبلی انجام داده است.

نیویورک تایمز بامداد دوشنبه نوشت جان بولتون که دموکرات‌ها به شدت خواستار شهادت دادن او در محاکمه ترامپ هستند، در کتاب تازه‌اش که هنوز منتشر نشده افشاگری‌هایی علیه رئیس جمهوری آمریکا انجام داده است.

بولتون در این کتاب که بخش‌هایی از آن به دست نیویورک‌تایمز رسیده، نوشته است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ما اوت ۲۰۱۹ (شهریورماه) به وی گفته بود که کمک نظامی ۳۹۱ میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نزریکترین شخص هم با او نساخت این چه جانوری بجان ملتها وحکمتش نشانه اخرالزمان

      پاسخ ها

      • امید محمدی

        خیلی هم ادم خوبی هست این رسانه هست که انسان دیو نشون میده دیو انسان

    • بدون نام

      مجلس اصلاحطلب ما چرا وزرای و روسای اصلاحطلبشان را استیضاح نمی کنند ؟؟!!!؟؟؟؟؟!!!؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج