۹۵۵۷۳۳
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

قلعه‌نویی: سیستم نکونام کپی از کی‌روش است

سرمربی سپاهان می‌گوید سبک مربی‌گری و تاکتیک جواد نکونام مثل کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران است.

خبرگزاری ایسنا: امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان در نشست خبری قبل بازی تیمش مقابل فولاد خوزستان در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر گفت: به تیم استقلال و شهرخودرو خسته نباشید می‌گویم که با وجود مشکلاتی که ببود، با شایستگی توانستند به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. معتقد هستم که این ۴ نماینده می‌توانند حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشند و نشان دادند که مردم ایران انسان‌های سخت کوشی هستند.

او ادامه داد:‌ در بازی قبلی که حدود ۵۰۰ پاس رد و بدل شد و مالکیت بازی دست ما بود، تیم حریف نتوانست یک موقعیت روی دروازه ما ایجاد کند و ما از دقیقه ۲ تا ۹۴موقعیت داشتیم و افسوس خوردیم که چرا نتوانستیم پیروز میدان باشیم و به نظر من فوتبال ما را به خاطر بی‌دقتی‌های خودمان تنبیه کرد. بازی پیش روی ما هم از سختی‌های خودش برخوردار است. تیم فولاد یک فوتبال بسته با ضد حمله ارائه می‌دهد که یک کپی از سیستم کی‌روش است. ما چند مصدوم داریم و در بازی قبل با یک دفاع وسط بازی کردیم و تیم ما نتوانست با ترکیب کامل وارد میدان شود. فولاد تیم بسیار خوبی است و مربی و بازیکنان خوبی دارد. شاید یکی از مشکلات تیم حریف، وجود بعضی بازیکنانی است که از شرایط مسابقه دور هستند.

قلعه‌نویی افزود: ما باید دنبال این باشیم که زیبایی‌هایی فوتبال لذت ببریم و به سمتی برویم که قشنگی‌های فوتبال را نبینیم. امیدوارم نگرش فوتبال ما به سمتی برود که بتوانیم زیبایی‌های فوتبال را ببینیم. شرایط زمین تیم ما هم خوب است و وضعیت برای مسابقه آماده است.

سرمربی سپاهان درباره اخبار منتشر شده درباره سرمربی‌گری تیم ملی گفت: من هر کجا که بودم با همه وجودم کار کردم. من یک روز به استقلال اهواز رفتم و در نیم‌فصل استقلال تهران با من تماس گرفت و آقای علی شفیع‌زاده و آقای رمضانی هم شاهدان زنده این مساله هستند. من استقلال اهواز را نبسته بودم و در خطر سقوط بود و من به استقلال تهران گفتم که اخلاقی نیست که من تیم را در میانه راه کنار بگذارم. یک روزی من در ذوب‌آهن داشتم تمرین می‌کردم فردی به نام میلاد به سراغ من آمد و درباره مشکلات سپاهان صحبت کرد و من در جواب گفتم که اینجا محل تمرین ذوب‌آهن است و من در جایی دیگر با شما صحبت می‌کنم. بودجه تیم فوتبال سپاهان در حال حاضر نسبت به چهار تیم کمتر است و نسبت به ۳ تیم ۵۰ درصد بودجه ما را تشکیل می‌دهد.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: ما در آن سال توانستیم با ذوب‌آهن یک جایگاه خوب در لیگ برتر به دست آوریم و دوم شویم و به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم رفتیم. روزی که آقای میلاد پیش من آمد و من یک تیم چهاردهم جدول را رها می‌کردم و به یک تیم دوم جدول می‌رفتم، مقداری کم لطفی بود اما الان یک تیم دوم جدول را رها می‌کنم چون شما می‌دانید که همه مربی‌ها دوست دارند در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند. سپاهان به لحاظ بودجه‌ای از چهار تیم لیگ برتر است اما در سال اول ما راه خود را پیدا کردیم. امسال هم به نسبت بودجه خود خیلی جلو تر هستیم. یعنی مسیری که باید ۵ ساله طی می‌کردیم، در دو سال موفق شدیم پشت سر بگذاریم.

سرمربی سپاهان افزود: ما خیلی دشمن داریم. سایت متریکا،‌ سه تا تیم شاخص را معرفی کرده است. شهرخودرو سپاهان و آن تیم سوم را یادم نمی‌آید. در ایجاد موقعیت و موقعیت به حریف ندادن،‌ سپاهان اول است. ما در ایجاد موقعیت از همه تیم‌های لیگ برتر جلو تر هستیم. با همه اینها کارشناس‌های محلی حرف‌هایی می‌زنند که یا از ندانم کاری‌هایشان است یا دشمنی دارند البته بعضی از آن‌ها هم متشکر هستم.

او در ادامه افزود: من یک روزی هم برای سپاهان با عشقم معامله کردم و تیم چهاردهم را گرفتم. من یک روز تراکتور را گرفتم که در رده پنجم و یازدهم بود. یک روز استقلال را گرفتم که در رده یازدهم و سیزدهم قرار داشت. من در چند وقتی که سپاهان بودم مثل تراکتور و استقلال هیچ پولی نبوده است. الان هم به خاطر عشقم به سپاهان آمدم.

قلعه‌نویی درباره مذاکراتی که با فدراسیون فوتبال برای سرمربی‌گری تیم ملی داشته است گفت:‌ فدراسیون برای تیم ملی یک بار با من صحبت کرد و با من جلسه گذاشت. این را بدانید که افتخار مجموعه سپاهان است که تا یک سال و نیم گذشته، مربی‌اش کاندید تیم ملی است. من هم در جواب تیم ملی گفتم، گزینه اول و دوم و سوم من سپاهان است. البته شما هم می‌دانید تیم ملی شرایطش فرق می‌کند و من به آن‌ها گفتم که باید نظر مجموعه سپاهان را هم بپرسید و ‌آن‌ها هم حرفه‌ای گری خود را انجام دادند. من نظر شخصی خود را در این رابطه گفتم و همه فکر و ذهنم سپاهان بوده است. من به خاطر اینکه سپاهان را تقویت کنم، پیش استاندار رفتم. شما تا به حال دیدید که من به خاطر تیمم پیش کسی بروم؟

او افزود: من پیش استاندار خواهش کردم که یک بازیکن هماهنگی‌های لازم انجام شود اما نشد. حتی من پیش دکتر رضایی و صادقی و طالب زاده و توکلی جلسه گذاشتم و با آن شرایط من بازهم به دنبال تقویت سپاهان بودم.

سرمربی سپاهان گفت: ما در نیم‌فصل سه بازیکن خوب گرفتیم. البته می‌دانم که دو بازیکن، به عنوان جایگزین آمده است یعنی در اصل ما فقط سروش رفیعی را گرفتیم. چون سعید آقایی می‌خواست از تیم برود و ما هم مهدی ترکمان را گرفتیم و همینطور عزت‌الله پورغاز را هم چون مصدوم بود، به جای آن محمد طیبی را به تیم جذب کردیم. خیلی خوشحالم تیمی را درست کردیم که در چند سال آینده از نظر شرایط سنی و هم به لحاظ فنی می‌تواند نماینده خوبی برای فوتبال اصفهان باشد.

قلعه‌نویی در ادامه خاطرنشان کرد: روزی که من سرمربی سپاهان شدم، دو بار با آقای نوید کیا صحبت کردم و به او گفتم در کنار تیم باش و در ادامه کار پرچم سپاهان را در دست بگیر. من به او گفتم که در اینجا مهمانم. موقعی که در السد قطر بودم من را دعوت کردند و گفتند که شما جزو بنیان گذاران باشگاه هستید اما وقتی اسم محرم نوید کیا می‌آید من خودم را در باشگاه سپاهان مهمان می‌دانم. محرم حرف من را گوش نکرد او باید تجربه کسب کند و به نظر من اگر بخواهد فی‌البداهه نفر اول بشود، کارش سخت است. خود من از تیم‌های پایین مثل برق تهران و استقلال اهواز شروع کردم. آرزو می‌کنم چنین تیم‌هایی مثل سپیدرود و ملوان هر چه سریع‌تر به لیگ برتر برگردند.

او در پاسخ به پرسشی درباره نمره کم علی قربانی مهاجم تیم سپاهان در سایت متریکا و اینکه چرا این بازیکن با توجه به اینکه پیشنهاد خارجی داشته از لیست سپاهان خارج نشده است، خاطرنشان کرد: شما در صلاحیت این نیستید که چه بازیکنی بماند یا برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جاوید

      شد توی یه مصاحبه از بودجه تیمهای دیگه حرف نزنی؟؟؟

    • بدون نام

      یعنی جواد پول دوست هیچی از مربیگری بلد نیست حداقل جواد لابی باز نیست

    • امین داودابادی

      مرد جدی،مومن،
      با اخلاق
      سلطان امیر قلعه‌ نوعی

    • سهیل.م

      فقط جواب پرسش آخر!!!

    • بدون نام

      با این شرایطی که پیش اومده کار تیم ملی خیلی سخته.اگه بخوایم با همون بازیکنا ادامه بدیم از همین حالا باید خودمونو حذف شده بدونیم و اگر بخوایم بازیکنای جدید به تیم ملی بیاریم زمان هماهنگی نداریم مگر اینکه آقای قلعه نوعی بخواد بازیکناشو از سپاهان به تیم ملی بیاره

    • بدون نام

      اخه تو سوادت میکشه یا در حدی هستی که درباره کیروش حرف بزنی ؟یه مشت ادم بی سواد اومدن به یه بی سواد تر از خودشون که تو باشی پیشنهاد مربی گری تیم ملی و دادن الان فکر میکنه شده گواردیولا ..نه عمو تو سالها پشتک بزنی به گرد کیروش یا حتی همون برانکو نمیرسی ..حیف که دو تا از بهترین مربی هایی که میتونستند فوتبال ملی و باشگاهی ما رو بالاتر ببرند با بی تدبیری وزارت ورزش و شخص وزیر ورزش از دستمون رفتند .. حیف از کیروش و برانکو که همون کل کلشون فوتبال و قشنگ میکرد

    • بینام

      انقدر سر تیم کیسه منت نزار چهاردهم بوده دسته سه بوده تو اوردی تیم پنجم مثلا توهم اسطوره دوچرخه سوارانی انقدر منت چرا

    • ایران بزرگ

      حرفهاش همیشه حول چند محوره البته بستگی به موقعیت و شرایط هم داره قبل از بازی یا بعدش باشه اگه قبلش باشه چه تیمی حریفش باشه و بعد از بازی ببره یا ببازه حرفاش کمی فرق میکنه در شرایط مختلف، ولی در همش حتما میگه که مربی تیم ملی بوده الانم که میگن گزینه تیمه که واویلاس برا بعدا که قبول نکردم مربی تیم ملی بشم، مورد بعد بودجه سپاهانه که یک سوم همه تیمهاس،مورد بعد تبریک به تیم بازنده میگه و یهترین تیم بوده،و کلا همیشه تیمش سرتره از همه و اگه ببازه دست پشت پرده و مهندسی در کاره و هر تیمیم ازش ببره و شادی کنن میگه خوشحالیم هر کی از ما میبره اینهمه شادی میکنن البته بعد شستن تیم برنده

    • ایرانی

      حیف وقت که واسه خوندن این حرفای تکراری بگذاری،من نمیدونم اینو چرا قبلا مربی تیم ملی کردن و الانم کاندیدش کردن، تو باشگاهی در آسیا چه نتایجی گرفته که بخواد در تیم ملی که بازیاش داخلی که نیست با کمک داور و مافیا بازی نتیجه بگیره،خواهشا حسین آقای فرکی بیاد نه این

    • مجتبی از طهران

      به عنوان یه استقلالی میگم آدم جالبیه!!!همه تیم های درب و داغدون رو میگیره بدون پول و سرمایه تا بالا میبره هیچی هم نمیگیره....چه قدر تو خوبی ما بدیم

    • بدون نام

      مربی تیم ملی شد
      اوفی خیلی امیر قلعه نویی رو قبول دارم
      اون عاشق تیم ملیه نه مثل بعضیا دنبال پول

    • ج

      چقدبی ادب جواب آخرین سوال راداده ایشون یه سوال کرده مثل انسان جوابشو میداد

    • بدون نام

      سیستم شما هم علی اصغری هستش اقای قلعه نویی

    • بدون نام

      دستت روشده مافیای فوتبال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج