جاباما
۹۵۵۷۶۳
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

تولید مواد ضدویروس جدید با استفاده از شکر

یک گروه بین‌المللی از محققان توانستند با استفاده از شکر، ترکیبات ضد ویروس جدیدی را بسازند که به محض برخورد با ویروس‌ها موجب مرگ‌ آن‌ها می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا: یک گروه بین‌المللی از محققان توانستند با استفاده از شکر، ترکیبات ضد ویروس جدیدی را بسازند که به محض برخورد با ویروس‌ها موجب مرگ‌ آن‌ها می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، معمولا ترکیبات ضدویروس قابلیت نابودسازی ویروس‌ها را دارند، اما برای انسان بسیار سمی هستند و به همین علت نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما تولید ترکیبات ضدویروس از شکر امکان ساخت نسل جدیدی از داروهای ضدویروس را در اختیار می‌گذارد که قابلیت نابود کردن ویروس‌ها را داشته و در عین حال برای انسان بی ضرر هستند.

ترکیبات ضدویروس کنونی مانع رشد و تولید مثل ویروس‌ها می‌شوند، اما همواره قابل اطمینان نیستند. زیرا ویروس‌ها نابود نمی‌شوند و امکان جهش آن‌ها و ایجاد مقاومت در برابر ضدویروس‌ها وجود دارد. اکنون محققان نشان دادند که با دست ورزی مولکول‌های شکر می‌توان دیواره بیرونی ویروس‌ها را تخریب کرد و به جای ممانعت از رشد این سلول‌های عفونت‌زا، آن‌ها را به طور کلی نابود کرد.

در آزمایشات اولیه، محققان از این ترکیبات برای نابودسازی ویروس‌های مختلف از ویروس عامل عفونت دستگاه تنفسی گرفته تا تبخال استفاده کردند. به گفته محققان با وجود این که هنوز انجام تحقیقات بیشتری لازم است، نتایج این مطالعه می‌تواند امکان مقابله با ویروس‌های جدید از جمله کرونا ویروس را فراهم کند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Advances منتشر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا کسی که طب اسلامی داره داروی کرونا بده

    • بدون نام

      ما فقط بلدیم در مقابل علم و دانش به ایستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج