۹۵۵۸۲۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

محکمه استیضاح ترامپ در ایستگاه نهم

نهمین روز محکمه استیضاح دونالد ترامپ در سنای آمریکا بعدازظهر پنج شنبه به وقت محلی با ادامه پرسش سناتورها از دو طرف دعوا آغاز شد.

ایرنا: نهمین روز محکمه استیضاح دونالد ترامپ در سنای آمریکا بعدازظهر پنج شنبه به وقت محلی با ادامه پرسش سناتورها از دو طرف دعوا آغاز شد.

محکمه سنا ساعت یک به وقت محلی به ریاست جان رابرتز رئیس دیوان عالی آمریکا آغاز شد تا آخرین روز پرسش سناتورها از دادستان‌های منتخب مجلس نمایندگان و تیم وکلای مدافع رئیس جمهوری آمریکا سپری شود.

دادگاه ترامپ از سه شنبه هفته گذشته با تشریح موارد اتهامی از سوی مدیران استیضاح، شروع به کار کرد و طی آن اعضای منتخب مجلس نمایندگان در مدت ۲۴ ساعت که در سه روز انجام شد، دلایل و مستندات مربوط به "سوء استفاده از قدرت" و " اخلال در کار کنگره" از سوی رئیس جمهوری آمریکا را ارائه دادند.

پس از آن نوبت به وکلای مدافع ترامپ رسید تا در مدت مشابه، دفاعیات خود را ارائه کنند.

از روز چهارشنبه نیز مشارکت سناتورها با طرح سوال از دو طرف این پرونده افزایش یافت به گونه ای که هر یک از طرفین می توانند به مدت هشت ساعت به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

مساله احضار شاهد به ویژه جان بولتون مشاور اخراج شده امنیت ملی کاخ سفید و مایک مولوینی سرپرست دفتر ترامپ، یکی از موضوعات جدی مطرح شده در نشست روز چهارشنبه بود.

قرار است سناتورها روز جمعه درباره احضار شاهدان تصمیم گیری کنند که در صورت وجود رای نسبی اکثریت، فرایند دادگاه ترامپ وارد پیچیدگی و مرحله جدیدی خواهد شد و گرنه، سنا وارد رای گیری نهایی درباره برکناری رئیس جمهوری آمریکا می شود که باید ۶۷ رای موافق را به دست آورد.

یکی از سوالاتی که در نشست امروز تکرار شد، پرسش سناتور جمهوریخواه رند پال بود که خواست نام افشاگر مفاد مکالمه تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین را فاش سازند.

این پرسش همچون روز گذشته با مخالفت رئیس دیوان عالی آمریکا مواجه شد و اجازه نداد این سوال مطرح شود.

ترتیب پرسش سناتورها از دو طرف دعوا به این صورت است که افراد با اعلام نام خود، سوال را به رئیس دیوان عالی آمریکا که ریاست محکمه استیضاح را برعهده دارد، تقدیم می کند و او تصمیم می گیرد این سوال را بخواند یا خیر.

در نشست چهارشنبه حدود ۹۳ سال پرسیده شد و انتظار می رود در نشست امروز هم تداوم داشته باشد.

افشاگر به کسی گفته می شود که برای نخستین بار ماجرای تماس تلفنی دونالد ترامپ با زلنسکی در ۲۵ ژوئیه را به کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان اطلاع داد و همین مساله باعث پیدایش پرونده استیضاح چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شد.

جمهوریخواهان و تیم وکلای مدافع ترامپ در راستای خواسته همیشگی ترامپ این بوده است که افشاگر را شناسایی کنند و حتی مدعی شدند در صورتی که دموکرات‌ها خواستار حضور شاهدانی همچون بولتون در محکمه سنا شوند، آنها هم خواستار آنند تا افرادی همچون افشاگر، هانتر بایدن، جو بایدن و حتی اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان مورد سوال قرار گیرند.

از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست امروز، بررسی استدلال روز گذشته آلن دروشوویتز بود که گفت اگر درخواست رئیس جمهوری برای دخالت دولت خارجی در انتخابات مجدد خود که برای منافع ملی باشد، اشکالی ندارد.

آدام شیف مدیر هیات استیضاح کنندگان در پاسخ گفت شگفت آور است که چنین استدلالی در این صحن مطرح می شود. آنچه که تیم مدافع رئیس جمهوری مطرح کرد تنزل جایگاه قانون اساسی است. تنها دلیلی که چنین استدلالی مطرح می شود این است که می دانند موکل آنها مقصر است. این استدلال، از سر ناامیدی است.

جی سکیولاو عضو وکیلان مدافع ترامپ با تکرار اظهارات پیشین خود، استیضاح ترامپ در سال انتخابات را مورد انتقاد قرار داد و از سناتورها خواست به این مساله توجه کنند.

وی اظهار کرد ما در سال انتخابات هستیم، ما در حال بحث برای استیضاح ترامپ و حذف احتمالی رئیس جمهوری آمریکا درست در قلب فصل انتخابات هستیم.

این وکیل ترامپ افزود: این اقدام، به طور واقعی، رای مردم آمریکا را از بین می برد.

موضوع توقیف کمک‌های نظامی مصوب کنگره به اوکراین که از مفاد اصلی استیضاح ترامپ محسوب می شود، امروز هم مورد پرسش قرار گرفت که این توقیف کمک‌ها چه تفاوتی با توقیف دیگر کمک‌های پیشین داشته است؟

آدام شیف با تاکید بر اینکه هیچ کسی نمی گوید صرف توقیف کمک‌ها، مشکل دارد اما همه موافقید که این تصمیمم نمی تواند مشروط به مقاصد فاسد باشد و اینکه سعی کنید قدرت خارجی را برای تقلب در انتخابات در اختیار گیرید.

مرحله نخست این نشست ساعت سه و ۴۵ دقیقه بعدازظهر با درخواست میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنای آمریکا برای ۱۵ دقیقه تنفس، خاتمه یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج