۹۵۵۹۹۴
۱۵ نظر
۵۰۱۲
۱۵ نظر
۵۰۱۲
پ

توضیح درباره دیدار انتخاباتیِ خاتمی و روحانی

مدیر عامل بنیاد باران با اشاره به دیدار روحانی و محمد خاتمی با بیان اینکه رئیس‌جمهور به صورت علنی مواضع خودش را اعلام کرده و نیازی به پنهان‌کاری ندارد، تاکید کرد: انتخابات بدون حضور رقیب شکست جمهوریت نظام است.

خبرگزاری ایلنا: مدیر عامل بنیاد باران با اشاره به دیدار روحانی و محمد خاتمی با بیان اینکه رئیس‌جمهور به صورت علنی مواضع خودش را اعلام کرده و نیازی به پنهان‌کاری ندارد، تاکید کرد: انتخابات بدون حضور رقیب شکست جمهوریت نظام است.

خبر دیدار سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات با حسن روحانی رئیس جمهور حواشی در پی داشت که برخی این دیدار را گفت‌وگویی پیرامون تصمیم‌گیری راجع به انتخابات بیان کردند.

جواد امام درباره گفت‌وگوی خاتمی و روحانی پیرامون انتخابات، گفت: کسانی که این مباحث را مطرح می‌کنند در حال حاشیه‌سازی بوده و هدفشان هم آقای روحانی است؛ وگرنه جلسه آقای خاتمی با آقای روحانی اولین جلسه نبوده و هیچ ارتباطی به بحث انتخابات نداشته است.

وی با بیان اینکه آقای روحانی نیز در جمع استانداران و فرمانداران سراسر کشور حرف‌هایش را اعلام کرد و چیزی نیست که بخواهند آن را پنهان کند، افزود: آقایان به جای اینکه به این مسائل بپردازند خوب است که نسبت به اتفاقی که باعث یاس، ناامیدی، بی‌قانونی و از موضوعیت افتادن انتخابات شده تجدیدنظر کنند.

این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آقای روحانی چیزی برای پنهان کردن ندارد و رسما اعلام کرده که دیگر انتخاباتی در کار نیست بلکه این کاری که انجام می‌شود انتصابات است و نیز «انتخابات» تشریفاتی بیش نیست؛ بیشتر از این چه اتفاقی باید می‌افتاده که حال می‌خواهند ببینند آقای ناطق‌نوری، روحانی و سید حسن آقا به آقای خاتمی چه گفتند؟ مگر بیشتر از اینکه رئیس‌جمهور در محیط علنی اعلام کرده چه وضعیتی حاکم شده است، وجود دارد؟

هیچ عملی برای دعوت مردم به انتخابات وجود ندارد

وی درباره اینکه آیا در جلسه مذکور درباره راهکاری برای دلگرمی بدنه اصلاح‌طلبان و منتسبان به آقای ناطق صحبتی شده است، اظهار داشت: وقتی آقایان موانع و تهدیدهایی که پیش روی کشور وجود دارد را نمی‌بینند، مگر آقای خاتمی در حالی که سازوکاری فراهم نیست می‌تواند به اجتماع بگوید که بیایند رای بدهند؟ هر چیزی ساز و کاری دارد.

امام اضافه کرد: در درجه اول ساز و کار حضور مردم در انتخابات کاندیداهای مورد نظر آنها است مگر ما می‌توانیم در حالی که تنوعی نباشد و کاندیدایی که می‌تواند مردم را ترغیب و تشویق به حضور در پای صندوق رای کنند وجود نداشته باشد از مردم بخواهیم که بیایند و رای بدهند؟ ما به مردم بگوییم رای بدهید اما مردم حق انتخاب نداشته باشند اینکه دیگر انتخابات نیست.

وی تصریح کرد: پیام روشن برای کسانی که می‌خواهند ببینند در جلسه آقای خاتمی، آقای ناطق و روحانی چه گذشته، این است که صدا و سیما بیاید به صورت مشخص و صریح تمام صحبت‌های رئیس‌جمهور که منتخب اکثریت مردم بوده را درباره چالش‌های کشور، اساس تهدیدات داخلی و خارجی، به هیچ انگاشته شدن مردم و ایتنکه انتخابات مسیر محکم و امنی برای جلوگیری از تهدیدات است، نشان دهد.

همه اصلاح‌طلبان تاثیر گذار ذبح شده‌اند

مدیرعامل بنیاد باران با اشاره به رد صلاحیت‌های انجام شده توسط شورای‌نگهبان یادآور شد: از میان ۳۰ حزب اصلاح‌طلبی که برای انتخابات کاندیدا معرفی کرده‌اند تنها ۷ درصد تایید صلاحیت شده ۱۶ دبیرکل و قائم مقام دبیران احزاب، ۱۱ استاندار ، ۲۵ نفر از اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شده‌اند، این‌ها چیزهای مشخصی است که آقایان به آن توجه ندارد.

وی افزود: اما از طرفی سخنگوی محترم شورای نگهبان می‌گوید: «قانون اصلاح‌طلب و اصولگرا را مشخص نکرده است»، معلوم است که مشخص نکرده مگر در قانون باید شخص و جریان را مشخص کند؟ شما باید به عنوان یک نهاد حاکمیتی حقوق همه مردم را رعایت کنید و همه را به یک چشم ببینید نه اینکه در هر جای کشور اصلاح‌طلبان را شناسایی کرده و آنهایی که تاثیرگذار هستند را کاملا ذبح کنید.

امام درباره اینکه برخی مدعی هستند که بیش از ۱۳۰ اصلاح‌طلبان شناخته شده در تهران تایید صلاحیت شده‌اند، گفت: این ادعای آقای بادامچیان است که احتمالاً فکر می‌کنند اصلاح‌طلبان قرار است از ایشان مشورت بگیرند و آقای بادامچیان برای آنها لیست تهیه و به مردم کاندیدا معرفی کند؛ هر زمانی که قرار شد لیست‌مان را از آقای بادامچیان بگیریم ممکن است او در تهران ۱۳۰ نفر که هیچ، هزار نفر را معرفی کند اما اصلاح‌طلبی که مورد نظر نیستند.

کسی به تخلفات شهرداری تهران توجه نمی کند

این کنشگر سیاسی در واکنش به نظر آقای کدخدایی مبنی بر اینکه «برخی نمایندگان رد صلاحیت شده‌ خودشان مشکل اقتصادی نداشتند اما از کسی که مشکل اقتصادی داشت حمایت کرده‌اند» اما در موردپرونده املاک نجومی در آستانه انتخابات هیچ کسی موضع گیری نمی‌کند، تاکید کرد: اگر صحبت کنند مگر شنیده میشود؟ مگر سوابق و عملکرد آقایان در شهرداری تهران پوشیده و پنهان است؟ چیز جدیدی نیست اما شنیده نمی‌شود؛ فقط بدهی آقایان در شهرداری تهران ۵۰ هزار میلیارد است، مال‌های بزرگی که در تهران ساخته شده که تمام بافت شهری فرهنگی و ترافیکی تهران را به هم ریخته است، بلند مرتبه سازی‌ها و هزار و یک اشکال دیگر که در حوزه شهرسازی صورت گرفته بخشی از کارهای آنها است.

وی با بیان اینکه مگر فقط یک تخلف بوده که ما بگوییم آقای فلانی چون در زندان است و اعتراف هم کرده، پس فقط همان است، گفت: حجم ساخت و سازهایی که در منطقه ۲۲ بیش از استانداردها انجام گرفته و به واسطه اینکه کانال‌های جابجایی هوا در تهران از غرب به شرق است باعث بسته شدن راه‌های تنفسی تهران شده و اکنون ۲۰ منطقه دیگر در حال زجر کشیدن هستند، بخش دیگری از تخلفات صورت گرفته است.

اگر جان مردم اهمیت داشت تخلفات ساخت و ساز برای رد صلاحیت آقایان کافی بود

وی با بیان اینکه که اگر جان مردم اهمیت داشت حداقل به خاطر آلودگی‌ها که یکی از اثرات جدی و مخرب آن ساخت و سازهای غیر مجاز است در ۱۴ سال مدیریت آقایان بر شهرداری است برای تایید نشدن آنها کافی است، ادامه داد: مگر توانسته‌اند از پس این میراثی که از دولت قبل به دولت فعلی رسیده است بر بیاید که حالا شهردار فعلی و شورای شهر بتواند از پس این ۵۰ هزار میلیارد بدهی بربیایند؟

عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر هم از پس آن بر بیاید سازمان بازرسی کل کشور و گزارشاتی که خودشان از مقدار زیادی گزارش از ساخت و سازها و بلندمرتبه سازی‌ها و اتفاقاتی که افتاده است، دارند را بررسی کنند.

رقابت بدون رقیب شکست جمهوریت نظام است

امام درباره اینکه قالیباف و اطرافیانشان از مدت‌ها قبل از تایید صلاحیت در انتخابات مطمئن بودند و به بستن لیست و فعالیت‌های انتخاباتی می‌پرداختند از طرفی نیز با توجه به این که سودای ریاست مجلس را دارند و پیش‌بینی می‌شود که نظام پارلمانی را در کشور راه‌اندازی کنند، گفت: این پیروزی نیست در واقع تصویر شکست جمهوریت نظام است در میدانی که رقیب وجود نداشته باشد؛ اینکه کسی خودش با خودش مسابقه بدهد اسمش را پیروزی می‌گذارید؟ وقتی کاندیدا از قبل تعیین شده هستند و صلاحیت آنها گرفته شده است و حتی پوسترهایشان را نیز از همین حالا چاپ کرده‌اند دیگر اسم آن را که رقابت نمی‌شود گذاشت. اینکه یک نفر در میدان بماند و دیگری حذف شود که اسمش انتخابات نیست چرا اسم آن را انتخابات می‌گذارید؟ این نیاز به انتخابات ندارد و اسم آن را هم به پیروزی نمی‌شود گذاشت.

این کنشگر سیاسی افزود: با این مسیری که می‌رویم اگر مردم در صحنه حضور نداشته باشند این پیروزی نیست بلکه شکست مردم و جمهوریت نظام است.

با حضور ۱۲ درصدی هم مجلس و هم ریاست آن را می‌توان داشت

وی با بیان اینکه از سویی هم نظام پارلمانی نیازمند اصلاح قانون اساسی است و اگر قرار باشد که ما نیازمند اصلاح قانون اساسی باشیم ‌باید واجدان شرایط رای در صحنه باشند، گفت: اگر قرار باشد اتفاقی که در شورای دوم افتاد و ۱۲ درصد واجدان شرایط در تهران رای دادند داشته باشیم و انتخابات پرشور با حضور ۷۰_۸۰ درصدی مردم نباشد، آقایان می‌توانند هم مجلس را در اختیار داشته باشند و هم رئیس شوند و هر جایی را انتخاب کنند و بنشینند؛ اما این انتخاب خودشان است و انتخاب مردم نیست اگر قرار است مردم انتخاب کنند باید انتخابات آزاد برگزار شد.

این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره رایزنی اصلاح‌طلبان، گفت: آقایان بیشتر مشکلات و مبانی را رایزنی کرده‌ و تضییع حقوق که صورت گرفته را گوشزد کرده‌اند البته این تضییع حقوق کاندیداها نیست بلکه تضییع حقوق مردم است.

وی تصریح کرد: برای اینکه شاهد یک انتخابات پرشور باشیم و امنیتی را درون کشور و همچنین در مقابل دشمنان بیرونی فراهم کنیم دوستان رفته هشدار و توجه داده و پیگیری کردند که تجدید ظر صورت بگیرد و تاکید است که مر قانون رعایت شود وگرنه کسی نمی‌خواهد دنبال صلاحیت کاندیدایی که به لحاظ قانونی مشکل دارد، برود.

رد صلاحیت اصلاح‌طلبان به دلیل مواضع سیاسی آنها بوده است

باید با ۲۶۰ کرسی در مقابل ۳۰ کرسی رقابت کنیم

تکلیف سه چهارم کرسی‌ها از الان مشخص است

امام خاطرنشان کرد: دلیل رد صلاحیت افراد جریان اصلاحات مواضع و نگاه سیاسی آنها بوده است، این نگاه سیاسی را امروز بر نمی‌تابند و چون آن را بر نمی‌تابند قرار نیست در صحنه حضور داشته باشند و چون در صحنه حضور ندارند به هر حال باید اتهامات دیگری به آن‌ها زده شود.

وی با بیان اینکه اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی اصلاح‌طلبان برای اینکه حداقل شرایطی را برای انتخابات پرشور فراهم کنند جمع شدند و حتی در انتخابات ثبت نام کرده و به رد صلاحیتشان هم اعتراض و تمام تلاششان را کردند، اظهار کرد: اما امروز متاسفانه شاهد هستیم در کل کشور به استثنای تهران اگر خیلی راحت برخورد بکنیم ۳۰ کاندیدا تا امروز نداریم حال باید ببینیم که شورای نگهبان یازدهم در تجدیدنظر خودشان چه کار خواهند وجود ندارد. در کل کشور به استثنای تهران، باید با ۲۶۰ کرسی در مقابل ۳۰ کرسی رقابت کنیم این شرایط رقابت بوده و عادلانه است؟

مدیرعامل بنیاد باران در پایان افزود: این شرایط انتخاباتی است که کشور و ما از آن دم زدیم؟ مردم این همه هزینه دادند که انتخابات ۲۶۰ به ۳۰ باشد؟ به گفته معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات سه چهارم از کرسی‌ها غیرقابل رقابت هستند و تکلیف انتخابات از این حوزه‌ها از همین حالا روشن است، ما منتظریم تجدیدنظر هستیم تا بتوانیم وظیفه ملی و میهنی خودمان را در انتخابات انجام دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید جلال نجفی

      فتنه گرها با برجام تان کمر ملت را شکستید نعمت شرف و آزادگی که امام وشهدا بهمان داده بودن به خفت وپابوسی غرب تغییرش دادید با اف ای تی اف امنیت کشور واقتصاد کشور را نابود کردید باز دو قورت ونیم تان باقی است

    • مراد

      وقتی اصلاح طلبها شدن افساد طلب تقصیر کسی نیست میخواست دزدی نکنند تا تایید بشن دیگه موضع گیری و مظلوم نمایی نمیخواد

    • بدون نام

      رییس دولت ادعا می کند منتخب همه مردم است ولی بارها ثابت شده منتخب و مجری اوامر یک جریان خاص سیاسی است و اصلا گزینه عادلی برای اجرای انتخابات نیست

    • بدون نام

      قالیباف خدمت کرد اون وقت نجفی قاتل ازطرف شما اصلاح طلبان شهردارشدخجالت بکشیداصلاح طلبان شیفته غرب

    • میرو

      وای بر شهرداری ها ....چه می کنند اصلا. ...انبوه بی برنامگی در توسعه شهر...
      البته کشور مانند مردم باید عادلانه و میانه رو شکل بگیرد اصلاح را چه کسی انکار می کند و اصلاح طلبان که مدعی هستند کاش در دولت اعتدال خودی نشان می دادند. که. گویا سر سپرده بودند.... این که ایران ایران شود باید احزاب خود ابتدا ایرانی شوند ...

    • میلــــــــــــــــــــاد

      معلومه دارن میسوزن

    • حسن فریدون

      داداش من
      دولت هشتساله دستتونه
      مجلس هشت ساله دستتونه
      شهرداری تهران هشت ساله دستتونه
      چه گلی به سر مردم زدید
      غیر فقر ،بیکاری ،اعتیاد واختلاس وانباشت ثروت
      که حالا طلبکارید
      اگر مردم رای بدهند نه به اصلاح طلب رای میدهند ونه به اصولگرا
      فقط وفقط به مستقلین که درد جامعه رو بفهمند ،افتاد؟
      اصلاح طلب واصولگرا در ایران دیگه تمومه ،پس زور زیادی نزنید خواهشا

    • بدون نام

      کی اهمیت میده؟

    • بدون نام

      به این به حق میتوان گفت شانتاژ و فرافکنی این جناب بفرماید از ۴۰ سال عمر انقلاب مگر نه اینکه ۲۶ سال دولت دست این قماش و نیمی از دورههای مجلس در دست اینان بوده مگر نه اینکه در هر فساد و هر خیانت و وطن فروشی یک پایش این جماعت بوده اند؟! بسه دیگه از بس دروغ و نفاق از شما اوباش سیاسی دیدیم!...

    • بدون نام

      هر چی دزد کمتر زندگی بهتر

    • بیکار

      تمام بدبختی کشور را همین اصلاح طلبان به وجود اوردن بجای نگاه به داخل به کشورهای دیگر نگاه. می کنند همین روحانی دیگه بلای شده سر کشور نیاورده باشد اگر بخواهیکشور بجای برسد وضع از این بدتر نشود باید کسی که دل سوز کشور مردم هست رابه مجلس روانه کنیم اینها که وعده می دهند چهل سال کارشان همین است وعده روحانی یادتان است با فریب ونیرنگ مردم را گول زد قدر ریسی را باید بیشتر بدانیم زمان انتخابات می گفتن این اقا مذهبی خشک است کشور را نابود وجلو ازادی ها می گیرد همش شایعه بود برای تخریب اقای ریسی اگر ریس جمهور بود باور گن ملت دل گرم نظام وضع ازاین خیلی بهتر بود

    • بدون نام

      واقعیت که همواره رییس جمهور را تخطعه میکنند درصورتیکه در دوره احمدی نژاد با ان صادا ات نفت گران در اخر با سوء مدیریتش چه پولها که به باد ن فت وبا ان خر ابی ها این دولت با این تحریم ها وکارشکنی های داخلی مگر عصای جادویی داشته باشد وحتی شهرداری فعلی با ان همه بدهی که فالیباف با اینکه از جبب ما ملت پولها گرفت باید به پیش ببرد ودر شگفتم که چرا قالیباف با این همه اشتباه چرا رد صلاحیت نشد احتمالا قحطی رجال داشتند

    • ReZ

      اقای دکتر حسن روحانی
      ایا هنوز مردمی که به شما اعتماد کردند دوست دار شما هستند ؟ شما بزرگوار که تمام اقشار جامعه را تبدیل به مستعضف کردید به استثنا 4 در صد همیشه در صحنه و دوست داشتنی

    • ReZ

      اقای دکتر حسن روحانی
      ایا هنوز مردمی که به شما اعتماد کردند دوست دار شما هستند ؟ شما بزرگوار که تمام اقشار جامعه را تبدیل به مستعضف کردید به استثنا 4 در صد همیشه در صحنه و دوست داشتنی

    • ا. ع

      آقایان محترم روحانی ،. خاتمی.، موسوی مشکل شما مشکل پررویی و ادعای مالکیت نسبت به ایران و ملت ایران است که ملت بحمدالله بیدارشده ودربرابر این خواسته غیرمعقول برخاسته . انشاالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج