۹۵۶۰۵۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ارتش سوریه به نزدیکی مرکز دیده‌بانی ترکیه رسید

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در جنوب استان ادلب موفق شد شهرک‌های «حیش»، «طبیش»، «العامریة» و «کفرمزدة» را به کنترل خود درآورد.

خبرگزاری فارس: یگان‌های ارتش سوریه همچنان در حال تداوم عملیات خود در جنوب استان ادلب هستند و در برابر تروریست‌ها، پیشروی‌های زیادی به دست آورده‌اند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد که نیروهای سوری در محور «خان شیخون-معره النعمان» پیشروی کردند و شهرک‌های «حیش»، «طبیش»، «العامریة» و «کفرمزدة» را آزاد کردند.

نیروهای سوری در این محور، در حال تأمین امنیت مسیر بین خان شیخون به معره النعمان تا شهرک «معر خطاط» هستند؛ منطقه‌ای که پست دیدبانی ترکیه در آن قرار دارد.

در همین ارتباط، ارتش ترکیه پنج‌شنبه (روز گذشته) یک مرکز دیده‌بانی جدید در مجاورت بزرگراه «M ۵» در شهر سراقب واقع در استان ادلب ایجاد کرد.

هنوز مشخص نیست که نقش این مراکز دیده‌بانی چیست، به خصوص اینکه در روزهای گذشته نیروهای ارتش سوریه سه مرکز دیده‌بانی ترکیه را در شمال حماه و جنوب ادلب محاصره کردند و مسئولان ترکیه‌ای نیز بدون هیچ گونه واکنشی به این محاصره صرفا تهدید کردند که هرگونه حمله‌ای به نقاط دیده‌بانی را پاسخ خواهند داد.

ارتش سوریه عملیات خود را از ماه آگوست گذشته آغاز کرد و موفق شد شهر راهبردی خان شیخون و دهها شهرک و روستای اطراف آن را آزاد کند.

در چند روز اخیر نیز، نیروهای سوری، در جنوب شرق استان ادلب به عملیات خود ادامه دادند و توانستند شهر مهم معره النعمان و بیش از ۳۵ شهرک و روستا را آزاد کنند.

ارتش سوریه در جنوب ادلب با گروه‌های تروریستی «جبهة النصرة» و «أجناد القوقاز» درگیر است. اخیرا نیز صدها تروریست چینی حاضر در گروه تروریستی «الحزب الترکستانی» -وابسته به ترکیه- به جمع عناصر النصره پیوسته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج