جاباما
۹۵۶۱۸۸
۱۳ نظر
۵۰۹۸
۱۳ نظر
۵۰۹۸
پ

گوشی چینی خوب و قابل‌اعتماد، چی بخریم؟

ترس از خرید محصولی چینی در میان مخاطب‌های تکنولوژی برای سال‌هاست که خریداران ایرانی را تعقیب می‌کند و اکنون برای مدتی است که امکان تجربه‌ای متفاوت و اقتصادی را از آن‌ها گرفته. خرید تولیدات ژاپن و کره جنوبی برای مدتی طولانی به عنوان اصل شماره یک خرید در بازار ایران شناخته می‌شد، اما اکنون وضعیت این موضوع به خصوص درباره تلفن‌های هوشمند به کلی تغییر کرده.

برترین‌ها: ترس از خرید محصولی چینی در میان مخاطب‌های تکنولوژی برای سال‌هاست که خریداران ایرانی را تعقیب می‌کند و اکنون برای مدتی است که امکان تجربه‌ای متفاوت و اقتصادی را از آن‌ها گرفته. خرید تولیدات ژاپن و کره جنوبی برای مدتی طولانی به عنوان اصل شماره یک خرید در بازار ایران شناخته می‌شد، اما اکنون وضعیت این موضوع به خصوص درباره تلفن‌های هوشمند به کلی تغییر کرده. در شرایطی که همچنان اپل و سامسونگ مشغول فروش تلفن‌های گران‌قیمت خود هستند، دیگر تولیدکنندگان مبتنی بر اندروید همچون ال‌جی، اچ‌تی‌سی و سونی روز‌های سختی را پشت سر گذاشته عملا گزینه‌های معرفی شده از سوی آن‌ها توانایی جذب مخاطب را ندارد.

در مقابل، اما چینی‌ها با برند‌های ناشناخته پا به بازار گذاشته و از رویکرد اقتصادی کاملا متفاوتی استفاده کردند تا محصولات خود را جذاب‌تر از همیشه معرفی کنند. اگر هنوز هم از خرید محصولات چینی اطمینان ندارید باید بگوییم که بازار تلفن‌های هوشمند امروز تفاوت‌های بسیاری با چند سال اخیر دارد و همین موضوع باعث شده محصولات چینی برند‌هایی همچون شیائومی، هوآوی، وان‌پلاس یا حتی اوپو با کیفیت تقریبا مشابه برند‌های کره جنوبی، اما قیمتی به مراتب پایین‌تر را ارائه کنند. به همین واسطه در ادامه سعی کرده‌ایم تعدادی از تلفن‌های چینی موجود در بازار ایران را مورد بررسی قرار دهیم. تلفن‌هایی که از بالاترین امکانات و مشخصات سخت‌افزاری را تا نمونه‌های ضعیف‌تر و ارزان‌تر را در بر می‌گیرند.

OnePlus ۷ Pro

متوسط قیمت: ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

گوشی چینی خوب و قابل‌اعتماد، چی بخریم؟

وان‌پلاس از همان روز اول معرفی تلفن خود ثابت کرد که قیمت درخواستی برند‌های قدرتمند برای محصول ارائه شده از سوی آن‌ها واقعی نیست. با این وجود اکنون وان‌پلاس شرایط را به شکلی متفاوت ارزیابی کرده و سعی دارد محصولی بسیار قدرتمند را با قیمتی عرضه کند که شاید ارزان محسوب نشود، اما مطمئنا تفاوت قابل توجهی را نسبت به پرچمدار‌های سامسونگ نشان می‌دهد. وان‌پلاس ۷ به‌عنوان مدل جدید گوشی‌های وان‌پلاس، به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید با رابط کاربری باکیفیت اکسیژن مجهز شده است.

پرچمدار فعلی وان‌پلاس برای انجام وظایف مختلف از تراشه قدرتمند ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام استفاده می‌کند. آمار موجود از بررسی پردازنده‌ها نشان می‌دهد که اسنپدراگون ۸۵۵ در حال حاضر توانایی انجام تمام خواسته‌های کاربر را با بالاترین سرعت ممکن در اختیار دارد. جدیدترین گوشی وان‌پلاس نمایشگر ۶.۴۱ اینچی از نوع آپتیک امولد با وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و می‌تواند تجربه لذت‌بخشی از تماشای محتوای بصری را به‌شما منتقل کند. شش گیگابایت حافظه رم درکنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و باتری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعت، از دیگر ویژگی‌های وان‌پلاس ۷ هستند؛ نکته جالب‌توجه این است که باتری محصول موردبحث، از فناوری شارژ سریع ۲۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند.

شاید اصلی‌ترین ضعف وان‌پلاس ۷ غیبت جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون باشد. موضوعی که البته این روز‌ها طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد. وان‌پلاس ۷ در پنل پشتی میزبان دوربین دوگانه است. یک دوربین اصلی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و لنز مجهز به دیافراگم f/۱.۷ درکنار دوربین ثانویه ۵ مگاپیکسلی. دوربین اصلی وان‌پلاس ۷ از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و لرزش‌گیر اپتیکال هم دارد. این دوربین، ویدیو‌های الترا اچ‌دی یا همان ۴K را با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم ضبط می‌کند و توانایی ضبط ویدیو‌های اچ‌دی با نرخ ۴۸۰ فریم و همچنین ویدیو‌های فول اچ‌دی با نرخ ۲۴۰ فریم را دارد. وان‌پلاس ۷ همچنین دارای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است که در درون بریدگی کوچک بالای نمایشگر جای گرفته و توانایی مناسبی در ثبت عکس و فیلم دارد.

Xiaomi Mi Note ۱۰

متوسط قیمت: ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

گوشی چینی خوب و قابل‌اعتماد، چی بخریم؟

گوشی شیائومی می‌نوت ۱۰ و می‌نوت ۱۰ پرو به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی خود مجهز شده‌اند. شیائومی Mi Note ۱۰ نسخه جهانی شیائومی Mi CC۹ Pro محسوب می‌شود، در حالی که تفاوت می‌نوت ۱۰ و نسخه پرو آن، مربوط به لنز ۸P مورد استفاده در نسخه پرو است. این گوشی‌های هوشمند به بدنه شیشه‌ای مجهز شده‌اند و روی پنل جلویی و پشتی آن‌ها گوریلا گلس ۵ کشیده شده تا مقاومت آن‌ها افزایش پیدا کند. نمایشگری که شیائومی از آن به عنوان آرک امولد یاد می‌کند.

صفحه نمایش مورد استفاده در این محصولات حاشیه کمی دارد و همچنین در بالای آن برش قطره‌ای به چشم می‌خورد. کاربران می‌توانند این گوشی‌های هوشمند را در رنگ‌های سبز، سفید و مشکی تهیه کنند. نمایشگر ۶.۴۷ اینچی آرک امولد این گوشی‌های هوشمند دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ است. وظیفه تامین قدرت شیائومی می‌نوت ۱۰ بر عهده چیپست اسنپدراگون ۷۳۰G است، پردازنده‌ای که در نسخه پرو این گوشی هوشمند نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

گوشی Mi Note ۱۰ به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و مدل پرو آن از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. این گوشی هوشمند به دوربین اصلی پنج گانه مجهز شده و سنسور‌های مورد استفاده در آن به شکل عمودی قرار گرفته‌اند. اولین سنسور در این دوربین، ۵ مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/۲.۰ است.

این سنسور امکان زوم اپتیکال ۵ برابری، زوم هیبریدی ۱۰ برابری و زوم دیجیتال ۵۰ برابری را برای کاربران فراهم می‌کند. این سنسور به لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز شده است. سنسور دوم، ۱۲ مگاپیکسلی و از نوع تله فوتو با دریچه دیافراگم f/۲.۰ و قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابری است. سنسور سوم این دوربین، ۱۰۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/۱.۶۹ است. این سنسور از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. سنسور چهارم و پنجم به ترتیب ۲۰ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو است. در کنار این دوربین شاهد قرارگیری دو فلاش دوگانه هستیم.

Xiaomi Mi ۹T

متوسط قیمت: ۴ میلیون ۳۰۰ هزار تومان

گوشی چینی خوب و قابل‌اعتماد، چی بخریم؟

شیائومی Mi ۹T به لحاظ سخت‌افزاری آن قدر‌ها در رده پرچمداران ۲۰۱۹ قرار نمی‌گیرد، ولی فاصله چندان زیادی هم با آن‌ها ندارد. این دستگاه از پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰، ۶ تا ۸ گیگ رم، ۶۴ تا ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی و نمایشگری ۶.۳۹ اینچی استفاده می‌کند که از نوع امولد و با کیفیت فول اچ‌دی پلاس است. علاوه بر این، در زیر این نمایشگر حسگر اثر انگشت قرار گرفته است.

در بالای صفحه نمایش شیائومی Mi ۹T اثری از ناچ دیده نمی‌شود، چون این گوشی از طراحی پاپ‌آپ استفاده می‌کند. دوربینی که شیائومی سعی کرده تکنولوژی جالب توجهی را برای ضربه ندیدن به آن مورد استفاده قرار دهد. در زمان سقوط یا حرکت ناگهانی حسگر‌های حرکتی به کار افتاده و تغییرات ایجاد شده را مورد بررسی قرار می‌دهند. در ادامه اگر گوشی وضعیت را به شکل سقوط پیش‌بینی کند به سرعت دوربین بیرون آمده از بدنه را دوباره به حالت عادی بر می‌گرداند.

دوربین جلوی Mi ۹T سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی دارد، در حالی که دوربین عقب آن از سنسوری‌های ۴۸، ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده است. با استفاده از سه دوربین قرار گرفته در این مدل از محصولات شیائومی، کاربر می‌تواند جدای از تصویربرداری به دو صورت معمولی و پورتره، از لنز واید هم برای ثبت تصاویری بهتر بهره ببرد. باتری شیائومی Mi ۹T نسبت به Mi ۹ و Mi ۹ SE افزایش پیدا کرده و حالا به ۴ هزار میلی آمپر رسیده است.

در این دستگاه خبری از شارژ سریع ۲۷ واتی نیست، اما می‌توانید از شارژر ۱۸ واتی استفاده کنید. با توجه به قیمت تعیین شده برای شیائومی Mi ۹T، این گوشی را می‌توان به عنوان دهمین تلفن قدرتمند بازار معرفی کرد. محصولی که قیمت آن به شکل قابل توجهی پایین‌تر از انتظارات است و رویکرد اقتصادی تولیدکننده چینی را به خوبی نشان می‌دهد.

Honor ۹X

متوسط قیمت: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گوشی چینی خوب و قابل‌اعتماد، چی بخریم؟

گوشی آنر ۹ ایکس نمونه‌ای بازر از تعهد همیشگی آنر برای انتقال تجربه و حس استفاده از گوشی پرچم‌دار برای همه گروه‌های مشتریان است. گوشی آنر ۹ ایکس به دوربین سه‌گانه ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی f/۱.۸ مجهز است که سنسوری ۲.۱ اینچی دارد. این دوربین قدرتمند به کاربران امکان می‌دهد تا تجربه‌ای منحصربه‌فرد هنگام ثبت لحظه‌ها داشته باشند و خاطراتشان را با کیفیتی بالا به حافظه ۱۲۸ گیگابایتی گوشی بسپارند.

دوربین این محصول آنر دنباله‌رو سایر محصولات پرچم‌دار برند چینی است و به گفته سازندگانش از هوش مصنوعی برای ثبت تصاویری بهتر در نور کم استفاده می‌کند. ۹ ایکس با استفاده از هوش‌مصنوعی لرزش تصاویر در شب را حذف می‌کند و عکس‌های بدون لرزش و با کیفیت بالا را ثبت می‌کند. بار پردازشی ۹ ایکس بر عهده چیپست کیرین ۷۱۰F است و از این دید نسبت به تلفن‌های قدرتمند بازار فاصله گرفته. پردازنده‌ای که با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه می‌شود.

برخلاف پرچمدار‌ها که اکثرا به سراغ نمایشگر‌های امولد رفته‌اند، ۹ ایکس صفحه‌ای IPS با اندازه ۶.۵۹ اینچ و وضوح تصویر فول اچ‌دی پلاس دارد. ترکیب سه‌گانه ۴۸، ۸ و ۲ مگاپیکسلی دوربین‌ها امکان ثبت تصاویر واید را با لنزی به همراه دارد که از فاصله کانونی ۲۷ میلیمتر بهره می‌برد. این تلفن میان‌رده آنر به صورت پیش‌فرض از اندروید ۹ استفاده می‌کند و قرار است که در آینده به‌روزرسانی‌های بیشتری را دریافت کند.

Huawei Y۹ Prime

متوسط قیمت: ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان

گوشی چینی خوب و قابل‌اعتماد، چی بخریم؟

طراحی صفحه نمایشی بدون حاشیه تبدیل به داغ‌ترین رقابت این روز‌های بازار تلفن‌های هوشمند شده. هر کمپانی برای انجام این کار رویکردی متفاوت دارد، اما ماژول دوربین جلو شاید یکی از جالب‌ترین آن‌ها باشد. تکنولوژی که بیشتر در محصولات رده بالا دیده شده بود، اینبار توسط هوآوی برای Y۹ Prime مورد استفاده قرار گرفته.

از همین رو دیگر خبری از ناچ بالای صفحه نمایش نیست و تلفن مورد نظر می‌تواند با استفاده از نمایشگر IPS، ۶.۵۹ اینچی و فول اچ‌دی پلاس خود تجربه‌ای قابل قبول را ارائه کند. این تلفن هوآوی از پردازنده‌ای مشابه با آنر ۹ ایکس استفاده می‌کند، اما از دید میزان حافظه رم با ۴ گیگابایت شرایطی متفاوت دارد و عملکرد آن از دید سرعت به مراتب پایین‌تر است. ترکیب سه دوربین واید، فوق عریض و معمولی با وضوح ۸، ۱۶ و ۲ مگاپیکسل هرچند می‌تواند اکثر نیاز‌های کاربر را برطرف کند، اما از سویی بهترین تجربه ممکن را ارائه نخواهد کرد. دوربین‌هایی که روی کاغذ اعداد و ارقام خوبی را نشان می‌دهند، اما در عمل شاید برای تمامی شرایط ایده‌آل نباشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم خیلی زود جا افتاد گرونی دلار . نظر میذارن برای گوشی خوب دو میلیونی که برای گوشی دوم خوبه بد نیست حالا رم صفحه فیلمبرداریش چند سال پیش آرزومون بود الان شده میان رده بعضی جالبه

    • بدون نام

      y5 y6 2019. honer . nokia . a10
      اینا هم مردم زیاد میخرن

    • بدون نام

      خیلی الکی گرونه هنوز عادت نکردم به قیمت ها

      پاسخ ها

      • عجب

        ب بیشتر از اینا هم عادتمون میدن!

    • بدون نام

      نظرات تو سایت ها رو بخونید بخرید هر گوشی یه ایرادی داره گارانتی هم تعطیل وزارت بازرگانی و صنعت هم خوابه نظارت نداره سمت علا الدین و فروشگاه های بچه مثلا زرنگ نرید بازار موبایل چارسو خوبه با اینترنتی

    • بدون نام

      شاخ بازی درآوردن برای دنیا تحریم شدیم جای سونی اچ تی سی باید چینی آشغال بخریم

      پاسخ ها

      • سعید

        اسکل سونی تازه چهارتا گوشی جدید خوب داده بیرون

    • بدون نام

      فقط شیائومی

      پاسخ ها

      • مسعود

        واقعا گوشی خوبیه یا جنبه تبلیغاتی داره؟

    • بدون نام

      گوشیه چینی بخریم کرونا بگیریم؟!

    • بدون نام

      بالای دومیلیون نیم فقط سامسونگ بخرید ،،،اخه کدوم ابلهی یازده ونیم میده وان پلاس خب نوت ده میخره

    • بدون نام

      همه این گوشی هایی که گفته شد برید یه تحقیق درباره sar گوشی ها بکنید ببینید بازم میخوایید گوشی رو بخرید یا نه

    • علی

      چه بخواهیم چه نخواهیم وضع دلار همینه و کاری از دست ما ساخته نیست یعنی حالا حالاها ساخته نیست پس یا باید عادت کنیم به همین وضع زندگی و کمه کم 4-5 میلیون به یه گوشی میانرده پول بدیم یا اینقدر حرص و جوش قیمتها رو بخوریم که در نهایت عصبی و افسرده بشیم...علی ایها الحال میانرده خواستید بگیرید در حد 2-3 تومن شیائومی اقتصادیتر و امکاناتش بیشتره اگه تا 6-7 تومن هم پول دارید پرچمدارای آنر رو بخرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج