جاباما
۹۵۶۱۹۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

داشته‌های نیم فصل استقلال

پرونده نقل و انتقالات زمستانی استقلال هنوز به طور کامل بسته نشده، اما تاحدود زیادی داشته‌های این تیم برای نیم فصل دوم مشخص است.

خبرگزاری مهر: استقلال در حالی برای نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر آماده می شود که فعل و انفعالات زیادی در نقل و انتقالات نداشت. آبی ها دو خروجی و یک ورودی دارند و گفته می شود با این تغییرات اندک هنوز پرونده نقل و انتقالات این تیم بسته نشده است.

آبی ها عملا در حال حاضر جمعا ۲۴ بازیکن بزرگسال، زیر ۲۵ سال، زیر ۲۳ سال و زیر ۲۱ سال در اختیار دارند و هنوز می توانند با استفاده از سهمیه فیفا تا ۳ بازیکن به جمع خود اضافه کنند.

دروازه بان

آبی پوشان بدون احتساب دروازه بان امید که هر از گاهی با این تیم تمرین می کند، دو دروازه بان دارند که هر دو در رده سنی بزرگسال هستند. سید حسین حسینی که سنگربان شماره یک و بدون رقیب این تیم است و یکی از دو بازیکنی است که در همه بازیهای این تیم به طور کامل بازی کرده است. حسین پورحمیدی سنگربان خوزستانی ذخیره حسینی است و به نظر می‌رسد تنها در صورت لزوم ممکن است از او استفاده شود.

مدافعان میانی

اگر استقلالی‌ها در این پست بازیکن جدیدی نگیرند، روزبه چشمی، عارف غلامی، سیاوش یزدانی و محمد دانشگر بازیکنان بزرگتر و باتجربه آنها در این پست هستند و در کنار آنها ۳ جوان به اسم عظیم گوگ، شاهین طاهرخانی و سینا خادم پور هم حضور دارند.

این یکی از پستهایی است که آبی ها در آن کمبود بازیکن دارند و حتی گفته می شود قرار است یکی از سهمیه های فیفا برای نیم فصل دوم در این پست هزینه شود.

مدافع چپ

یکی از پستهایی که تاحدود زیادی خیال فرهاد مجیدی بابت آن راحت است، دفاع چپ است. مجیدی در این پست دو بازیکن باتجربه و سرحال و آماده دارد. هروویه میلیچ و میلاد زکی پور نفراتی هستند که به تناوب در این پست برای آبی ها بازی می کنند تا آنها در این منطقه به بازیکن جدیدی احساس نیاز نکنند.

مدافع راست

گرچه استقلال در این پست یکی از بهترین‌های ایران را در اختیار دارد، اما آنها روی نیمکت بازیکن نزدیکی به وریا غفوری ندارند و چنانچه به هر دلیلی قرار باشد برای یک بازی کاپیتان خود را نداشته باشند، در این منطقه با چالش مواجه هستند.

البته ذخیره آبی ها برای دفاع راست بازیکن جوانی به اسم امیر حسین کارگر است، اما در صورت نیاز شاید علی دشتی هم در این پست قادر به بازی کردن باشد.

هافبک میانی

استقلال نه تنها در این منطقه کمبود بازیکن ندارد، بلکه با تراکم بازیکن هم مواجه هستند. ۳ بازیکن تخصصی و قابل اتکا به اسم علی کریمی، مسعود ریگی و فرشید باقری را اضافه کنید به یک فوق تخصص این پست به اسم روزبه چشمی که فعلا در خط دفاع به کار گرفته می‌شود.

به جز این، در بین بازیکنان استقلال نفراتی هستند که در صورت لزوم بتوانند در این پست بازی کنند که از جمله آنها می توان به آرش رضاوند و فرشید اسماعیلی اشاره کرد.

هافبک بازیساز

تنها هافبک بازیساز حاضر در اردوی استقلال، فرشید اسماعیلی است. اسماعیلی یک بازیکن درگیر شونده، دونده، جنگنده و بازیساز است و آمار بازیهای او نشان می‌دهد که یک بازیکن ۹۰ دقیقه‌ای نیست.

آبی ها در این پست یک بازیکن تخصصی دیگر به اسم رضا آذری دارند که در نیم فصل اول تنها ۱۰ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و در کنار او آرش رضاوند هم قرار دارد که در صورت ضرورت توان حضور در این پست را دارد. بسیاری از کارشناسان معتقدند استقلالی‌ها باید در این پست هم بازیکن تخصصی بگیرند.

وینگرها

محمد بلبلی و علی دشتی وینگرهای تخصصی هستند که البته برخی از بازیکنان هم می توانند در این پست برای این تیم بازی کنند. مهدی قائدی، رضا آذری و آرش رضاوند به علاوه مرتضی تبریزی نفراتی هستند که قابلیت بازی کردن در پست وینگر را دارند.

مهاجم

نقطه قوت اصلی استقلال در خط حمله این تیم است. آنها در این پست مهدی قائدی و شیخ دیاباته را داشتند که یکی از بهترین های نیم فصل اول به اسم ارسلان مطهری را هم به این جمع اضافه کردند. به این جمع باید مرتضی تبریزی را هم اضافه کرد که در صورت احیا شدن می‌تواند یک مهاجم قابل تکیه در خط حمله این تیم باشد.

جمع بندی

نگاه اجمالی به لیست استقلال نشان می‌دهد آنها در پست مدافع میانی، مدافع راست، هافبک بازیساز و وینگر با کمبود بازیکن مواجه هستند و می توانستند در نقل و انتقالات نیم فصل بازیکنان مورد نظرشان را جذب کرده تا نیمکتی وزین تر داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج