جاباما
۹۵۶۱۹۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

رئال‌مادرید – اتلتیکومادرید؛ بزرگی در پایتخت

در حساس‌ترین بازی هفته بیست‌ودوم لالیگای اسپانیا، کهکشانی‌ها به مصاف روخی‌بلانکو خواهند رفت.

خبرورزشی: از ساعت ۱۸:۳۰ امروز حساس‌ترین بازی هفته بیست‌ودوم لالیگای اسپانیا در سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد. رئال‌ مادرید که صدر جدول را از بارسلونا گرفته به مصاف همشهری‌اش اتلتیکومادرید خواهد رفت که با کسب نتایج دور از انتظار از صدر دورتر شده است.

رئال‌مادرید – اتلتیکومادرید؛ بزرگی در پایتخت

رئال‌مادرید؛ تیم همیشه برنده

حالا رئال‌مادرید همان تیمی شده که هوادارانش دوست دارند، در هر صورت تیم پیروز است و حتی اگر خوب هم بازی نکند امتیاز کامل می‌گیرد. با ادامه این روند و با ثباتی که کهکشانی‌ها داشته‌اند، هواداران می‌توانند امیدوار باشند در کورس قهرمانی از بارسلونا پیش بیفتد. اتفاقی که سرانجام هفته پیش رخ داده و دوست دارند ادامه‌دار با افزایش فاصله امتیازی باشد. دو نکته برجسته درباره عملکرد تیم زیزو در هفته‌های اخیر وجود دارد. یکی اینکه نقطه ضعف تیمش که خط دفاعی بوده تبدیل به نقطه قوت شده، تا جایی که خودش هم در کنفرانس خبری صراحتاً این مسئله را عنوان می‌کند.

دیگری اینکه با وجود مصدومیت مهره‌های کلیدی مثل ادن آزار و کریم بن‌زما هم تیمش کمبودی را حس نکرد و به راهش بدون مشکل ادامه داد. حالا هم به غیر از ادن آزار همه بازیکنان اصلی رئال سرحال هستند و به شهرآورد خواهند رسید. درست است که در سانتیاگو برنابئو سال‌های اخیر نتوانسته‌اند اتلتیکو را ببرند، اما شاید در شرایط فعلی بتوانند این طلسم را بشکنند. همین ماه گذشته هم در سوپرجام همشهری را بردند و به مراتب روحیه بهتری برای نتیجه گرفتن در این دیدار حساس دارند.

اتلتیکومادرید؛ دور از کورس

سیمئونه برای این فصل دست به تغییرات زد، تغییراتی که به‌نظر می‌رسید اتلتیکومادرید را بین مدعیان قهرمانی قرار دهد. با این حال نتایج اتلتیکو نشان می‌دهد برای اینکه نسخه جدید تیم «ال‌چولو» جان بگیرد زمان لازم است. نتایج‌شان حتی از سال‌های گذشته هم بیشتر نوسان داشته و اگر الان در رده پنجم قرار دارند و تیم وسط جدولی نیستند به لطف امتیاز‌هایی است که رقبا هم از دست داده‌اند. اتلتیکو در بازی‌های بزرگ لالیگایی در گلزنی ناتوان بوده‌اند و نه به رئال گل زدند و نه به بارسا. حتی در فینال سوپرجام هم برابر رئال‌مادرید گل نزده‌اند.

دقایق گل نزدن‌شان در شهرآورد‌ها به ۲۷۵ دقیقه رسیده است. برای بردن تیمی مثل رئال هم باید در فاز حمله تقویت شوند. از شانس بد سیمئونه یکی از خلاق‌ترین بازیکنانش یعنی ژوآئو فلیکس مصدوم شده و نمی‌تواند در سانتیاگو برنابئو بازی کند. وضعیت اتلتیکو به شکلی است که حتی اگر می‌خواهند به لیگ قهرمانان فصل بعد برسند باید در این بازی‌های حساس امتیاز بگیرند.

با آمادگی رئال و نحوه امتیازگیری بارسا، بعید است دیگر اتلتیکو شانسی برای قهرمانی داشته باشد. شهرآورد برگشت لالیگا یکی از بازی‌های مهمی است که با امتیاز گرفتن در آن می‌توانند به حضور در جایگاهی مناسب امیدوار شوند.

آخرین جدال

۳ هفته پیش در جده عربستان در فینال سوپرجام اسپانیا تیم‌های مادریدی به‌مصاف هم رفتند که پس از تساوی بدون‌گل در ۱۲۰ دقیقه، در ضربات‌پنالتی رئال موفق به شکست ۴ بر یک اتلتیکو شد و جام را بالای سر برد.

آمار بازی

۲۲۳) شهرآورد مادرید ۲۲۳ مرتبه برگزار شده که رئال ۱۱۰ مرتبه در آن پیروز بوده و اتلتیکو ۵۶ بازی را برده است، در حالی که ۵۷ بازی مساوی شده.

۱۶۵) در لالیگا شهرآورد ۱۶۵ مرتبه برگزار شده که ۸۷ برد برای رئال بوده و اتلتیکو هم در ۳۹ بازی پیروز شده. در پایان ۳۷ بازی هم امتیاز‌ها تقسیم شده است.

۴) رئالی‌ها آخرین مرتبه فوریه ۲۰۱۶ از اتلتیکو در لالیگا باختند. یعنی در ۴ سال اخیر حتی در بدترین شرایط هم از همشهری شکست نخورده‌اند.

۷) اتلتیکومادرید رکوردی عالی در سالیان اخیر در سانتیاگو برنابئو داشته. از یکم دسامبر ۲۰۱۲ یعنی دقیقاً ۷ سال و ۲ ماه پیش، اتلتیکو در دیدار‌های لالیگایی در زمین رئال‌مادرید شکست نخورده است.

۶) رکورد شکست‌ناپذیری اتلتیکو در شهرآورد‌های لالیگایی سانتیاگو برنابئو به ۶ بازی می‌رسد. ۳ برد و ۳ تساوی در این دیدار‌ها داشته‌اند. البته ۳ بازی آخر مساوی شده و ۳ برد متوالی پیش از آن به ثبت رسیده است.

صفر) رئال‌مادرید این فصل در سانتیاگو برنابئو در هیچ تورنمنتی شکست نخورده. در لالیگا ۷ برد و ۳ تساوی خانگی داشته‌اند و تنها باخت‌شان هم در زمین مایورکا رقم خورده است.

۳) آمار اتلتیکو خارج‌از‌خانه ضعیف بوده که همین باعث شده از صدر دور شوند. تنها ۳ برد در ۱۰ بازی داشته‌اند. ۵ تساوی و ۲ شکست در دیگر دیدار‌ها برای‌شان ثبت شده.

۱۳) رئال‌مادرید با ۱۳ گل خورده بهترین خط دفاعی لالیگا را داشته، در حالی که دومین خط دفاعی خوب هم در اختیار اتلتیکومادرید است با ۱۴ گل خورده.

۲) تیبو کورتوآ که این فصل شروع خوبی نداشت به‌تدریج وضعیت بهتری پیدا کرد و در ۷ بازی اخیر رئال‌مادرید تنها ۲ گل دریافت کرده.

مصدومان و محرومان

زیدان خیلی امید داشت ادن آزار به شهرآورد برگشت لالیگا برسد، اما این اتفاق رخ نداد. مارکو آسنسیو و ماریانو دیاس هم در کنار ستاره بلژیکی دیگر مصدومان رئال‌مادرید هستند، اما در سمت مقابل هم سیمئونه مثل زیدان ستاره تکنیکی و خلاقش را در اختیار ندارد. ژوآئو فلیکس مصدوم شده و به شهرآورد نخواهد رسید. علاوه بر او، دیگو کاستا و سانتیاگو آریاس هم قطعاً به این بازی نخواهند رسید. کوکه، کیران تریپیه، خوسه خیمنس و توماس لمار هم مصدوم هستند که احتمال رسیدن‌شان به نبرد سانتیاگو برنابئو وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم

رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، واران، راموس، مندی، کروس، کاسمیرو، والورده، مودریچ، ایسکو و بن‌زما

اتلتیکومادرید: اوبلاک، تریپیه، فلیپه، ساویچ، لودی، اِررا، پارتی، سائول، کورئا، کوکه و موراتا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن م

      ناموسا تو دیگه کی هستی ک انقد تابلو از تیم بیچارت تمجید میکنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج