جاباما
۹۵۶۲۳۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آرای بخش جوان جشنواره شعر فجر باطل شد

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در اطلاعیه‌ای از لغو آرای اعلام شده داوران بخش ویژه جشنواره شعر فجر خبر داد و تاکید کرد پس از بررسی‌های لازم در فرصتی دیگر، این بخش برگزار خواهد شد.

خبرگزاری خبرآنلاین: کم‌تر از ۲۴ ساعت پس از اعلام برگزیدگان بخش جنبی چهاردهمین جشنواره شعر فجر (ویژه شعر جوان) که حواشی بسیاری به دنبال آورد، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در بیانیه‌ای اعلام کرد این بخش از جشنواره را حذف کرده است.

آرای بخش جوان جشنواره شعر فجر باطل شد

بر این اساس، در مراسم اختتامیه دوره چهاردهم شعر فجر که امروز (شنبه ۱۲ بهمن) در سینما هلال زاهدان برگزار می‌شود، نشانی و اثری از بخش ویژه شعر جوان نخواهد بود. این نخستین سالی بود که بخش شاعران جوان به جشنواره فجر افزوده شده بود که در همین گام نخست، حاشیه‌ها دامن آن را گرفت.

به گفته مهدی قزلی، دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر ۱۴، نظر به ابهامات مطرح‌شده، بخش ویژه شعر جوان پس از بررسی‌های لازم در فرصتی دیگر برگزار خواهد شد. بخش جنبی جشنواره به داوری و انتخاب شعرهای ارسالی جوانان زیر ۲۵ سال اختصاص دارد.

دیروز، هیات داوران بخش ویژه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، نتایج نهایی داوری اشعار رسیده به این بخش را اعلام کرده بودند که قرار داشتن نام سارا متقی، شاعر جوان گیلانی در آن، اعتراضات و حواشی زیادی را باعث شد.

بر اساس رای هیات داوران بخش ویژه شعر جوان متشکل از غلامرضا طریقی (دبیر بخش ویژه)، سعید بیابانکی (دبیرعلمی جشنواره)، آرش شفاعی، مرتضی کاردر و صابر ساده، شاعران زیر به عنوان برگزیدگان بخش ویژه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر معرفی شده بودند:
محمدمهدی احمدی(اصفهان)
امید ادهمی (فسا)
میلاد پشاآبادی (کرمانشاه)
محمد حسن‌زاده (تهران)
غلام عباس حسینی (کشور افغانستان)
آرزو سبزوار قهفرخی (بروجن)
سارا متقی (رشت)

با توجه به تصمیم تازه بنیاد شعر و ادبیات داستانی، معلوم نیست منظور از برگزاری بخش ویژه جشنواره فجر در فرصتی دیگر، به چه معنا خواهد بود. آیا فهرست برگزیدگان قبلی منهای سارا متقی همچنان معتبر است یا داوری به طور کلی دوباره صورت خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج