جاباما
۹۵۶۴۴۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

مقتدی‌صدر از نخست‌وزیری علاوی حمایت کرد

رهبر جریان الصدر عراق در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از نامزدی محمد توفیق علاوی برای تشکیل دولت در این کشور، توصیه‌هایی به او کرد.

خبرگزاری فارس: «مقتدی الصدر»، رهبر جریان الصدر عراق و رئیس ائتلاف سائرون در پارلمان این کشور از نخست‌وزیری «محمد توفیق علّاوی» اعلام حمایت کرد.

صدر شنبه (۱۲ بهمن) در بیانیه‌ای که در حساب توییتری‌اش منتشر شد، در واکنش به خبر معرفی علاوی برای تصدی منصب نخست‌وزیری در عراق، آن را «اقدام خوبی» دانست که منجر به تقویت آینده سیاسی عراق خواهد شد.

او در بیانیه خود نوشت: «امروز امیدواریم که برادرمان محمد علاوی در برابر فشارهای خارجی و داخلی تسلیم نشود و برنامه‌های خود را اعلام کند و در روند برگزاری انتخابات زودهنگام تعجیل کند و حاکمیت و استقلال عراق را حفظ کند».

مقتدی‌صدر از نخست‌وزیری علاوی حمایت کرد

سید مقتدی الصدر از همه نمایندگان عضو ائتلاف متبوع خود خواست به هیچ وجه خود را وارد دولت جدید نکنند و در روند تشکیل آن تأثیر نگذارند.

الصدر گفت که اگر علاوی بخواهد تصویر مستقلی از خود نشان دهد، جریان صدر و مردم در این راه او را حمایت می‌کنند. رهبر ائتلاف سائرون همچنین ابراز امیداوری کرد که نخست‌وزیری علاوی مقبول و مورد رضایت مردم واقع شود.

الصدر از مردم خواست به تظاهرات مسالمت آمیز خود تا تحقق مطالباتشان ادامه دهند و اگر علاوی در تشکیل کابینه شکست بخورد، او در کنار معترضان علیه فرقه‌گرایی، نژادپرستی و حزب‌گرایی و فساد خواهد ایستاد.

علاوی ساعاتی پیش با انتشار ویدیوئی از خود اعلام کرد که از سوی ریاست جمهوری عراق مأمور به تشکیل کابینه شده است. دفتر برهم صالح هم اعلام کرده است که تا ساعاتی دیگر بیانیه رسمی خود در خصوص معرفی علاوی به عنوان کاندیدای نخست‌وزیری را منتشر خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب پس مشخص شد بدرد نمیخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج