۹۵۶۴۹۲
۲۵ نظر
۵۰۱۰
۲۵ نظر
۵۰۱۰
پ

کولبر سقزی بر اثر سرما جان‌باخت

فرماندار ویژه سقز گفت: یکی از کولبران (گروه سوم) که امروز در کولاک شدید برف ارتفاعات روستای میشیاو در بخش سرشیو گرفتار شده بود، به علت سرما جان خود را از دست داد.

ایرنا: فرماندار ویژه سقز گفت: یکی از کولبران (گروه سوم) که امروز در کولاک شدید برف ارتفاعات روستای میشیاو در بخش سرشیو گرفتار شده بود، به علت سرما جان خود را از دست داد.

کامل کریمیان با اشاره به اینکه بامداد امروز ۲۳ کولبر در قالب سه گروه در منطقه میشیاو سرشیو گرفتار کولاک برف شده بودند، افزود: در مرحله اول امداد و نجات، ۱۵ نفر از آنان توسط نیروهای امدادی، سپاه ناحیه سقز، مردم محلی و امدادگران نجات یافته و به روستای مام سفیدین منتقل شدند و جستجو برای یافتن ۲ نفر دیگر از همراهان این افراد ادامه پیدا کرد.

وی اضافه کرد: پس از انتقال این ۱۵ نفر به منطقه امن، مشخص شد یک گروه ۶ نفره دیگر از کولبران نیز در این منطقه گرفتار کولاک شده‌اند که بلافاصله تیم های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر همراه با اهالی روستاهای منطقه و نیروهای امدادی تلاش برای یافتن این افراد را آغاز کردند.

کریمیان با بیان اینکه پس از چند ساعت تلاش پنج نفر از این افراد سالم پیدا شده و به منطقه امن انتقال داده شدند، یادآور شد: متاسفانه نفر ششم از این افراد با هویت مشخص بدلیل سرمای هوا در ارتفاعات جان خود را از دست داده بود که بدلیل صعب العبوری منطقه و تاریک شدن هوا امکان انتقال جسدش میسر نشد.

وی تاکید کرد: تیم های امدادی تا روشن شدن هوا باید منتظر بمانند سپس عملیات انتقال جسد این کولبر به پایین را آغاز کنند که امیدواریم با مساعد بودن هوا این کار روز یکشنبه انجام شود.

فرماندار ویژه سقز در خصوص آخرین وضعیت ۲ کولبر دیگر که همراهانشان (۱۵ نفر) عصر امروز نجات یافته و به روستای مام سفیدین منتقل شدند، گفت: اطلاع دقیقی از وضعیت آنها در دسترس نیست.

برخی منابع غیر رسمی و محلی از سالم بودن این ۲ کولبر و اینکه هم اکنون با توجه به شرایط نامساعد جوی در منطقه امنی بسر می برند، خبر دادند که این خبر از سوی مقامات مسوول تاکنون تایید نشده است.

رییس جمعیت هلال احمر سقز نیز گفت: از اوایل وقوع حادثه جمعیت هلال احمر سه تیم امداد کوهستان را به منطقه میشیاو سرشیو اعزام کرد و هنگام پیدا شدن ۱۵ نفر، چهار نفرشان که مصدومیت جزیی داشتند را مداوا کردند

فاضل منیعی یادآور شد: سرنوشت ۲ کولبر از این کولبران هنوز نامعلوم است و اطلاعات دقیقی در خصوص وضعیت آنها در دست نیست ولی بستگان و اقوام آنها اعلام کردند در سلامت هستند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همتی

      آسمون که به زمین نیومده . همه ما یه روز میمیریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس تو یکی زودتر برو بمیر

      • الناز واقعی

        همتی
        اگه فقط یه روز بجای آن کولبران بودی حال وروز آنها را درک میکردی
        درسته هممون یه روز میمیریم مهم چرا مردن وبرای چی وکجا مردنه .
        آن بیچارها بخاطر یه لقمه نان خودشونو به سرماوکولاک میزنن تو کوهها تا یه لقمه نون ببرن سرسفره خانوادشون
        بچاپپپپپپپ برترینها

    • راد

      ایا کولبری یک شغله؟ و در دولت تعریف شده است ؟ ایا کولبران بازنشستگی دارند ؟ ایا کولبران مالیات میدهند ؟ ایا اجناسی که بصورت قاچاق وارد میشود چون کولبران ان را میاورند این اجناس استاندارد و مورد تایید میباشد و اسم قاچاق را ندارد ؟ ایا تمام افراد همجوار با مرزها میتوانند کولبر باشند ؟ ایا فقط اسم‌کولبری مختص منطقه کردستان است تا به نقاط دیگر مرزی دیگر هم اطلاق خواهد شد ؟

      پاسخ ها

      • حسین

        شما هنوز تو باغ نیستی !!؟!؟کولبری به خاطر تبعیض و عدم ایجاد شغل و و نبود امنیت و بستن مرزها به وجود آمده!!ضمنا کل قاچاق ناشی از کولبری 1 درصده!!در اصطلاحات اقتصادی به این قاچاق قاچاق خوب می گن چون درصدش زیر 5 درصده و باعث رشد اقتصادی مردم یه منطقه میشه ولی نوع کار کردنشون بسیار غیر انسانیه...آمار کولبرایی که بر اثر تیراندازی کشته میشن هم بگن عمق فاجعه مشخص میشه...شما هم قبل از کامنت گذاشتن فکر کن!!

      • کردستان

        آیا میدونی بیکاری یعنی چی؟آیا واژه ای به اسم اجبار به گوشت خورده؟آیا میدونی دولت در تعریف خیلی چیزها مونده وگرنه وضعیتمون این نبود؟آیا انسانیت برات خیلی مفهومه گنگیه که نمی تونی درکش کنی؟آیا میدونی چرا محرومترین استان های ایران استان های مرزی اند؟نه نمی فهمی چون چراش در فهم تو نمی گنجه

    • آرارات

      مردم بیچاره چی کار کنند دولت گه فقط به فکر هدفمندی یارانه‌ها ست مردم باید اینجوری واسه یه لقمه نون جونشون رو از دست بدن (دولت تدبیر وامید......

    • بدون نام

      شرم بر مسولین

    • بدون نام

      بیچاره کولبر این وسط . سود اصلی شخص دیگه میبره

    • بدون نام

      درد ورنج این انسانهای مظلوم تموم شدنی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه اش فیلمه و برای مظلوم نمایی الان از شهرهای غیرکردنشین میرن کردستان عراق کارگری اونوقت اینا میرن کولبری که خودشون کردن کولبران پوششی برای قاچاقچیان کرد هستن برترینها مرد باش سانسور نکن

    • حسن

      خوب دیگه حداقل تو این هوا نرند یا یه راهی چیزی پناهگاه بین راه درست کنن

    • پارساطولابی

      بفرمائید چون دارن کارمیکنن اینها روهم جزکسانی قراربدید که مشغول کارن خدا رحمتش کنه میگیم قشرکم درامد اینها هستن اینهم جزئی ازکارگری است حال یارانه ویارانه بنزین به این افراد میرسه نه اون کسانی که چندین ماشین درپارکینک خانشان خاک میخوره اقایان مسئول که راحت خوابیدید زندگی مردم اینه بافقر جان بچه ات درج فرماسانسورنکن مدیون نشی

    • بدون نام

      برترینها چقدر رو اتیش چوب میریزی...خوشت میاد جوونارو تحریک کنی..لطفا ازین مطلبا نذار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیه میترسی واقعیت هارو بدونن؟ پس خودتونم میدونید وع خرابه و باید سانسور کنید؟!!

    • بدون نام

      و تراژدی که هنوز ادامه داره

    • بدون نام

      آرزوی مررررگ دارم خدااااااا

    • بدون نام

      برترينها خودت رو بكشي نميتوني بذر نا اميدي و افسردگي رو تو جامعه بپاشي كشور و مردم دارن به جلو حركت ميكنن و پيشرفت ميكنن انقدر از لجن وجودت و ذهنت منتشر نكن جز اينكه خودت و اطرافيانت رو مسموم كني كاري نميكني...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آرههه تو راست میگی! برترینها واقعیت هارو منتشر نکن که خدای نکرده کام آقایون سانسورچی تلخ نشه یه وقت!
        #عرزشی

      • الناز واقعی

        کو پیشرفت وحرکت به جلو؟؟؟

    • بدون نام

      منظورت دقیقا حرکت به کدام جلو است این مسیر که داریم به سمتش میریم یا پرتگاه هست یا بن بست هیچ اینده روشنی رو نمیتونیم تصور کنیم حتی تو رویا

    • واحدی

      سلام
      تواین روزها به مناسبت دهه فجر یه بنری
      تو سطح شهر زده که دستاوردهای انقلابو
      یکی یکی عنوان میکنه یکی از اونا عدالت اجتماعیه نمیدونم چرا هر دفعه چشم بهش میخوره خندم میگیره ولی خودمم نمیدونم
      خنده از روی نشاطه یا درد
      امیدوارم مردم تمام دنیا طعم عدالت نسبی رو بچشن.

    • مجید

      سلام ،، اگردر این مناطق اشتغال باشه که جوانانشان سرکاربروند وامرار معاش کنند کی تواین سرما 100 کیلو بار را باسختی انتقال می دهد برای مبلغ ناچیز ، دولت باید دراین مناطق فکری بکندتا این بنده های مستضعف وزحمت کش و باصفای کوردمان وخانواده هایشان نجات پیدا کنند . ان شاالله . برای زندگی مجبورند، مجبور به ناحق قضاوت نکنیم.

    • بدون نام

      ناشکری نکنید عوضش امنیت دارییم

    • بابلی

      واقعآ شرم اوره . بیچاره به ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج