۹۵۶۵۴۶
۳۲ نظر
۵۰۱۲
۳۲ نظر
۵۰۱۲
پ

۲۰هزار دختر مجردِ بالای ۴۰سال در خراسان رضوی

مدیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: براساس سرشماری سال ۹۵، در استان ۲۰ هزار و ۶۶۶ دختر مجرد بالای ۴۰ سال وجود دارد.

ایسنا: مدیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: براساس سرشماری سال ۹۵، در استان ۲۰ هزار و ۶۶۶ دختر مجرد بالای ۴۰ سال وجود دارد.

بی‌بی طاهره طهماسبی، روز ۱۲ بهمن‌ماه در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی در استانداری، اظهار کرد: تقویم کاری ما در سه سطح تهیه و تنظیم شده که محور اول شامل تدوین ۲۱ برنامه عملیاتی برای کارکنان و کارشناسان دفتر زنان و خانواده و محور دوم تدوین برنامه عملیاتی برای دستگاه‌های اجرایی در راستای چهار محور افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری زنان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی حوزه زنان، افزایش ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی بانوان و ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ رضوی از طریق برنامه‌ریزی جهت برگزاری ۹ مناسبت در حوزه زنان و خانواده است.

وی افزود: همچنین محور سوم، تدوین ۳۰ برنامه عملیاتی برای شهرستان‌های استان با ۱۰ هدف همچون کاهش کودک‌همسری، حمایت از اشتغال بانوان، توسعه سازمان‌های مردم نهاد و... است. از جمله اقدامات اقتصادی صورت گرفته می‌توان به انعقاد ۲۰ تفاهم‌نامه معین اقتصادی با ۱۳ بانوی توانمند و کارآفرین جهت توسعه ۸۲ روستا در ۸ شهرستان اشاره کرد.

مدیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی، بیان کرد: از جمله برنامه‌های ما می‌توان به برگزاری جلسات هفتگی و مستمر با معین‌های اقتصادی به منظور دریافت گزارش فعالیت‌ها، بررسی مسائل و مشکلات در روزهای یکشنبه هر ماه، تدوین آیین‌نامه ستاد پیگیری معین‌های اقتصادی و فرهنگی بانوان، پیگیری گام‌های تعریف‌شده برای معین‌ها، تشکیل ۱۱ صندوق خرد در ۱۱ روستا تحت پوشش بانوان، ، ایجاد مرکز فروش محصولات تولیدی در روستای ساغروان و برگزاری نشست‌های مشترک معین‌ها با کارآفرینان، دهیاران و تسهیل‌گران در کلیه روستاها اشاره کرد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما اجرای تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی با هدف بررسی و شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌ها و توانمندسازی بانوان و اتصال آنان به بازار است. جامعه هدف این طرح زنان همسر فوت‌شده، زنان مطلقه، زنان دارای همسر از کارافتاده، زندانی و... است. همچنین محل اجرای این طرح ۱۰ شهرستان کم‌برخوردار و دارای بیشترین جمعیت زنان سرپرست خانوار است.

وی اضافه کرد: شبکه‌های تولید و توزیع‌کننده این طرح شامل شبکه توسعه کمی و کیفی دست‌بافته‌های داری و دستگاهی، شبکه تولید قارچ‌های خوراکی، گل و گیاه و گیاهان دارویی، شبکه مصنوعات و دست‌دوزهای چرمی، شبکه تولید و فروش پاپوش اصلی ایرانی و شبکه تولید پوشاک است. در حال حاضر سهمیه استان ۷۷۰ نفر است که ۱۹۵ نفر تاکنون به بازار متصل شده‌اند و این طرح از شهریور ماه تاکنون ۲۵ درصد تحقق داشته است.

مدیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی، تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار و ۲۰۶ نفر از بانوان کارآفرین و توسعه‌گر استان با همکاری بخش‌های دولتی و غیر دولتی به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود برای بانوان استان شناسایی شده است. همچنین نرخ مشارکت اقتصادی زنان در سال ۹۷، از ۲۷.۹ دهم درصد به ۲۹.۴ دهم درصد در سال ۹۸ رسیده است علاوه بر آن نرخ بیکاری زنان از ۹.۷ دهم در صد در سال ۹۷ به ۸.۲ دهم درصد در سال جاری رسیده است.

طهماسبی گفت: براساس سرشماری سال ۹۵، در استان ۱۸۴ هزار و ۴۵۶ زن بی‌همسر به دلیل فوت همسر بالای ۱۵ سال، ۶۹ هزار و ۵۴۷ زن بی‌همسر به دلیل طلاق بالای ۱۵ سال و ۲۰ هزار و ۶۶۶ دختر مجرد بالای ۴۰ سال وجود دارد.

وی ادامه داد: از جمله طرح‌های اجرایی توسط دفتر می‌توان به طرح سایبان امید که به منظور شناسایی و توانمندسازی زنان مطلقه ایجاد شده، اشاره کرد. مراحل اجرایی این طرح شامل اخذ آمار و اطلاعات اولیه از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، مصاحبه تلفنی و حضوری با هریک از بانوان توسط افراد مطلع و امین و تکمیل فرم مصاحبه، تحلیل فرم‌های مصاحبه و احصاء مشکلات، برگزاری مشاوره‌های گروهی، کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های تاب‌آوری و برگزاری آموزش‌های کارآفرینی مهارت‌آموزی است.

مدیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی، بیان کرد: یکی از مصوبه‌های هیأت دولت و دستور رئیس جمهور افزایش ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی بانوان تا سال ۱۴۰۰ است که در این راستا بانک اطلاعاتی بانوان شاغل و علاقه‌مند به پذیرش پست‌های مدیریتی، برگزاری جلسات با مدیران کل و کارکنان دستگاه‌های اجرایی طبق جدول زمان‌بندی در جهت شناسایی ظرفیت‌های مدیریتی زنان، اخذ آمار و اطلاعات در پایان هر ماه و برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اشاره کرد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: از جمله پیشنهادات خود می‌توان به شناسایی بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و انتصاب آنان در پست‌های مدیریتی، ارائه آمار دقیق و به‌روز در حوزه زنان، انتخاب مشاور امور بانوان دارای تخصص و تجربه کافی در حوزه کاری دستگاه‌های مربوطه، تدوین برنامه عملیاتی منطبق با شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی واقع‌بینانه، اختصاص فضای مناسب جهت ایجاد بازارهای دائمی فروش محصولات تولیدی بانوان توسط شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی، همکاری دستگاه‌های مرتبط، معرفی خیرین جهت استفاده از ظرفیت آنان در تولید و اشتغال و توسعه و تقویت سازمان‌های مردم نهاد به‌ویژه در حوزه اعتیاد، کودک و اشتغال اشاره کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهترین راه ایجاد چند همسری است این دخترهای مجرد چه کار کنند واقعا دلسوزی داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این دخترای مجرد دلسوزی نخوان چه کسی رو باید ببینن؟
        شما دلت واسه خودت سوخته که میخوای چندتا زن بگیری
        خجالت بکش

      • دختر مجرد

        دختران مجرد دلسوزی امثال شمارو نمیخوان، تا آخر عمر مجرد موندن بهتر از زن امثال شما شدنه

    • بدون نام

      چشم مسئولین بی کفایت روشن که بودجه این مردومو میکشن بالا

    • محمد بسحاق

      شوهر نمیخوان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سراغ داری

      • بدون نام

        اگه شوهر درست وحسابی بود تا حالا مجرد نبودند

    • بدون نام

      وقتی افغانها رو راه دادید ایران بقیه شونم با پررویی تمام قاچاقی اومدن و کار گارگران ایرانی رو گرفتن و باعث از بین رفتن بیمه کارگران ایرانی شدن و جوانان ما مجبور به مهاجرت شدن توقع داشتید چه اتفاقی بیفته ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب فکراینجوریشونمیکردن

    • مريم

      ما تو خانوادمون پسر مجرد زياد داريم با خيلياهاشون كه صحبت كردم كه چرا ازدواج نميكنيد اغلبشون ميگن دختري نميدونند چي ميخوان و توقعاتشون بي منطق وبالاست
      يكي خونه نزديك خونه مامانش ميخواد
      يكي حاظر نيست 2 تا محله بره اونورتر
      يكي ميگه بايد خونه داشته باشي
      يكي ميگه برام ماشين بخر
      يكي دنباله مراسم انچناني عروسيه
      يكي ادب و احترام نداره
      ووو....متاسفانه ما فقط ميگيم چرا دخترا مجرد موندن هيچ موقع فكر نكرديم به اين كه ما دختري براي زندگي تربيت نكرديم .

      پاسخ ها

      • باران

        مریم جان خیلی از دخترهام هستن که همچین توقعاتی ندارن برعکس پسر توقعاتش بالاست و قدرشناس نیست دنبال فرشته ی آسمونی میگرده .واقعا دیدم که میگم

      • مريم

        بله بران خانم اين مدلشم هست گاهي هم پسرا نميدونن چي ميخوان
        به نظر من دخترا بايد موارد بالا رو از خودشون دور كنند و پسرا هم با اولين دختري كه مشكلات بالا رو نداره و يك انسان عادي و معمولي است سريع ازدواج كنند تا وقت و عمرشون تلف نشه

      • بدون نام

        مریم خیلی از پسرها دنبال دختران پولدارن خیلیهاشونم به محسن ننابنده و گلزار و ...اقتدا کردن مخصوصا پسران دهه شصتی میگن آدنای مترقی زیر ۴۰ سالگی ازدواج نمیکنن مثال هم میزنن محسن تنابنده من خودم هیچ توقعی نداشتم نه جشن نه خونه و ماشین فقط پسر اهل بود برام کافی بود ولی از اونطرف اینجوری بودن بعد بهانا میارن که دخترا پرتوقعن نمیگم نیستن بعضیا پرتوقعن ولی خیلیام توقعی ندارن

    • محمدی

      ولا اگه آدم بیاد براشون اینقدر ناز میکنن که ...

    • بدون نام

      آخر بلند پروازی همین است ......

    • احد

      با این شرایط اقتصادی برای مردان و کار کردن خود دختران که شانس یک پسر را در ازدواج از لین میبرند باید هم چنین شود ، با این رویه باور کنید بدتر میشود.

    • بدون نام

      عوارض ؤنتایج جنگ همینه جوونا کشته شدند دخترا بی شوهر موندن تحویل بگیرید

    • بدون نام

      کدام خوشکله وپول داره من حاضرم باهاش ازدواج کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رسمشون خیلی بداست بخاطر همین دخترانشان رودستشون موندن.واستان خراسان دختران خوشکل زیادپیدانمیشه

      • بدون نام

        از زنت اجازه بگیر

    • بدون نام

      من دلم میخواد مجرد بمونم. مگه شوهر کردن زوریه؟! اونم با این وضع داغون اقتصادی و خیانتها و...

      پاسخ ها

      • بهزاد

        تو با من ازدواج کن قول میدم خیانت نکنم.دخترا از آدم دس برنمیدارن وگرنه آدم خودش نمیخواد خیانت کنه.

    • بدون نام

      انقدر زندگی سخت شود کسی می تواند زن بگیره به جای این همه حرف زدن کاری کنید تا ازدواج آسان شود

    • بدون نام

      مشکل کار مسکن وپنج برابر کردن دریک شب

    • بدون نام

      به نظر من با اين اوضاع اقتصادي دختر و پسر هاي كه ميخوان ازدواج كنند اول بايد پابه پاي هم كار و تلاش كنند بعد تمام رسم و رسومات مزخرف مهريه - عروسي - خريد - دوربريزن و بعد با امكانات موجود كنار بيان لازمه اين اينه كه واقع بين شوند و توقعات و تخيلات و كنار بذارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درست است اولین کار اینه که باید دستور داد تمام سالن ها وتالارهای عروسی را منفجر کرد واز جهیزیه گران قیمت خود داری کرد ویک حد ومرزی برایش قرار دهند ومسئولان محترم مملکتی به این گونه افراد زمین و وام قرض الحسنه مسکن داد تا این عزیزان چه مرد چه زن تشکیل خانواده دهند

      • بدون نام

        در صورتیکه امکان داره که عشقشون بهم ثابت شده باشه
        وگرنه همون میشه که میگن زن کم خرج بی ارزش میشه

      • بدون نام

        کار بر محترم 20:22 خب عیب کار همینه که اینگونه فکر کنیم ولی اصل کار چیزی دیگر است اگر فکر کنیم که برای عروس خرج های زیاد انجام دهیم واوبا این کارها مقامش بیشتر می شود سخت در اشتباه هستی

    • بدون نام

      پسرا دنبال یکی اند خونه و ماشین داشته باشه مهر نخاد پول تو جیبی هم بده در بدترین حالت باباش پولدار باشه این دخترا که موندن این شرایطو ندارن بماند برخی دخترا که فک میکنن از کجا اومدن تکبر و فیس افاده دارن

    • بدون نام

      از پسرهای مجرد هم آمار بگیرین کم نیستن

    • بی نام

      سر مسئولین بالا

    • بدون نام

      من پسرم مجردم ولی ازدواج تو ایران یعنی خیانت به خودی آرامش یعنی مجردی دل یه مرد پیش خدا خیلی مقدس اونوقت یه دختر بیاد بشکنه بگه من برنده شدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج