۹۵۶۵۸۳
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

گزارشی از اولین روز جشنواره فیلم فجر

روز جمعه خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه ویژه‌برنامه «نقد سینما» که در ادوار گذشته جشنواره هر شب به صورت زنده با اجرای بهروز افخمی از شبکه پنج روی آنتن می‌رفت، امسال بدون اجرای افخمی و به صورت ضبطی پخش خواهد شد.

روزنامه اعتماد: روز جمعه خبري در رسانه‌ها منتشر شد مبني بر اينكه ويژه‌برنامه «نقد سينما» كه در ادوار گذشته جشنواره هر شب به صورت زنده با اجراي بهروز افخمي از شبكه پنج روي آنتن مي‌رفت، امسال بدون اجراي افخمي و به صورت ضبطي پخش خواهد شد. در آن خبر آمده بود كه هنوز وضعيت ويژه‌برنامه سينمايي «هفت» مشخص نيست.

گزارشی از اولین روز جشنواره فیلم فجر

ديروز عصر اعلام شد كه برنامه سينمايي «هفت» كه همزمان با ايام جشنواره فيلم‌ فجر، ويژه برنامه دارد به شكل ضبطي و توليدي روي آنتن شبكه سه سيما خواهد رفت. با اين وصف دو برنامه اصلي سينمايي تلويزيون هر دو از حالت زنده به حالت ضبطي و توليدي درآمده‌اند و اين نشان از سياست تازه‌اي در تلويزيون در ارتباط با برنامه‌هاي سينمايي دارد. در اين برنامه پژمان كريمي به عنوان مجري ميز رسانه، محمدرضا مقدسيان كارشناسي ميز مستند و فيلم كوتاه و مسعود فراستي مجري ميز نقد خواهند بود.

حذف افتتاحيه و كمك به سيل‌زدگان

هزينه افتتاحيه سي‌و هشتمين جشنواره فيلم فجر به تامين به سيل‌زدگان لوازم‌التحرير كودكان مناطق سيل‌زده در استان سيستان‌ و بلوچستان اختصاص يافت.

اين خبر را ايرنا به نقل از رييس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر اعلام كرد. جشنواره امسال برخلاف سال‌هاي گذشته افتتاحيه نداشت و طبعا هزينه‌اي كه در سال‌هاي گذشته مصروف مراسم افتتاح مي‌شد، امسال صرفه‌جويي شده است. بنا به گفته محمد نصيري، رييس سازمان داوطلبان هلال احمر، اين تصميم را هنرمندان «در راستاي مسووليت اجتماعي خود» گرفته‌اند. او گفت با اختصاص هزينه افتتاحيه ۱۵ هزار بسته لوازم‌التحرير تهيه شده است. او توضيح داد كه اين بسته‌هاي لوازم‌التحرير ظرف امروز و فردا بين دانش‌آموزان سيل‌زده توزيع شود.

سالور و تمجيد از حضور موثر تنابنده

اولين نشست خبري جشنواره فيلم فجر به «سه كام حبس» ساخته سامان سالور اختصاص داشت. سالور در اين نشست فيلم خود را «خودِ جامعه و واقعيت» توصيف كرد كه سعي دارد «مانند آيينه، تصويري از جامعه خود باشد.» او همچنين گفت كه «سينما نبايد در تلخ‌ترين لحظات تمام راه‌ها را ببندد و من به عنوان كارگردان دوست دارم يك روزنه اميد باقي بگذارم.»

كارگردان «سه كام حبس» از تلاش سه ساله براي ساخت اين فيلم گفت و اينكه تلاش شده است از زاويه ديگري به موضوع اعتياد نگاه بشود: «سعي شد جنبه ديگري از اعتياد را نشان بدهيم؛ موضوع اعتياد با توجه به فراگيري‌اش بسيار مهم است و در ساختار و بافت خانواده‌ها ورود پيدا كرده و اميدوارم اين فيلم‌ها باعث شود حتي يك نفر با ديدنش تصميم بگيرد زندگي خانوادگي خود را حفظ كند.»

سالور اين نظر را كه بازي محسن تنابنده در اين فيلم تكرار بازي او در «لامپ صد» سعيد آقاخاني است، رد كرد و حضور تنابنده را در اين پروژه باعث رشد كيفي فيلم دانست: «يكي از ويژگي‌هاي حضور او در اين اثر همراهي و رفاقتي بود كه با خود آورد. به ما ايده داد و اثري ساخته شد كه از فيلمنامه اوليه بهتر است. محسن تنابنده نيز براي رسيدن به شكل جسماني و بازي‌اش پيش افرادي رفت كه اين مشكل را داشتند و از نزديك شرايط را ديد تا در نهايت به اين شكل رسيديم.» پريناز ايزديار از بازيگران فيلم هم در اين نشست محسن تنابنده را يكي از بهترين‌ بازيگراني دانست كه با آنها كار كرده است.

ايزديار گفت كه در فيلم «سه كام حبس» از تنابنده بسيار آموخته و اميدوار است كه اين همكاري باز هم تكرار شود. ايزديار در پاسخ به پرسشي درباره شباهت بازي‌اش به فيلم «ابد و يك روز» گفت: «يك بخش‌هايي از بازي براي خودم و شخصيتم است و حذف كردن آن از منِ پريناز سخت خواهد بود. با اين حال سعي كردم اجرا و بازي متفاوتي از «ابد و يك روز» داشته باشم.» محمود گبرلو اجراي اين نشست را برعهده داشت و با وجود اينكه اعلام شده بود هر نشست يك منتقد خواهد داشت در نشست خبري فيلم سامان سالور خبري از هيچ منتقدي نبود.

سيمرغ و پروانه‌ها به سيستان و بلوچستان مي‌روند

بخش «سيمرغ و پروانه‌ها» جشنواره فيلم فجر امسال با نام «بچه‌هاي آفتاب» در سيستان و بلوچستان برگزار مي‌شود.قائم‌مقام بنياد سينمايي فارابي در اين باره گفت: «هر سال جشن «سيمرغ و پروانه‌ها» علاوه بر نمايش فيلم‌هاي كودك و نوجوان با حضور سينماگران كودك و نوجوان در مناطق شهر تهران برگزار مي‌شد اما امسال با توجه به سيل سيستان و بلوچستان، تصميم به اجراي اين برنامه براي بچه‌هاي شهرها و روستاهاي سيل‌زده گرفتيم.»

حبيب ايل‌بيگي از همراهي مركز توسعه سينماي كودك و نوجوان، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، انجمن سينماي جوانان ايران و سازمان بنادر و دريانوردي با بنياد سينمايي فارابي در برپايي اين برنامه خبر داد.

او همچنين پوران درخشنده، سيدجواد هاشمي، بهنوش بختياري، مهران رجبي، حسن آقاكريمي، علي عبدالعلي‌زاده، مجيد قناد و گروهش، آزيتا رضايي ارسال چند دستگاه سينماي سيار به شهرهاي مختلف سيستان و بلوچستان به منظور نمايش فيلم به كودكان خبر داد و افزود: «كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان هم يك تريلي مجهز به سينماسيار و امكان پخش صوت و تصوير خوب را با گروه هنرمندان همراه مي‌كند.»

ايل‌بيگي همچنين عنوان كرد كه با هماهنگي‌هاي انجام شده قرار است اين برنامه‌ها بيشتر در شهرهاي كمتر برخوردار كه تاكنون شاهد برنامه‌هاي هنري از اين دست نبوده‌اند، برگزار شود. برنامه «بچه‌هاي آفتاب» در روزهاي ١۵، ١۶و ١٧ بهمن‌ماه در بخش‌هاي مختلف در استان سيستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

      فیلم‌های راه یافته به فجر فیلم های درجه سه هستن
      بروید و گند کاری هنر مندان تقلبی را ببینید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج