جاباما
۹۵۶۸۸۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

«تومان» به دنبال فضای تازه برای سینمای ایران

کارگردان فیلم "تومان" در نشست خبری این اثر در پاسخ به انتقادهایی که از طولانی بودن این اثر شد، بیان کرد: در ابتدا راف‌کات‌های آن بیش از سه ساعت شده بود ولی این کوتاه‌ترین شکل ممکن از روایت یک سال زندگی کاراکترهای فیلم ما بود.

ایسنا: کارگردان فیلم "تومان" در نشست خبری این اثر در پاسخ به انتقادهایی که از طولانی بودن این اثر شد، بیان کرد: در ابتدا راف‌کات‌های آن بیش از سه ساعت شده بود ولی این کوتاه‌ترین شکل ممکن از روایت یک سال زندگی کاراکترهای فیلم ما بود.

در سومین نشست دومین روز جشنواره فیلم فجر که به فیلم "تومان" اختصاص داشت، مرتضی فرشباف کارگردان این اثر در توضیحی درباره این اثر بیان کرد: من متولد همان اقلیم هستم و فکر کردم می‌شود جایی خارج از تهران فیلم ساخت و به دنبال فضای تازه‌ای برای سینمای ایران بودم.

وی درباره نحوه فیلمبرداری این اثر گفت: حس سرگیجه مدام را سعی کردم در حرکت دوربین لحاظ کنم تا مخاطب بتواند با آن فضا ارتباط برقرار کند.

کارگردان این اثر در پاسخ به سوالات مکرری که به بحث طولانی بودن این فیلم انتقاد داشتند، توضیح داد: فیلم دو ساعت و ده دقیقه است و در ابتدا راف‌کات‌های آن بیش از سه ساعت شده بود. این کوتاه‌ترین شکل ممکن بود که می‌توانستیم در این فیلم داشته باشیم.

فرشباف درباره انتخاب بازیگرانش هم گفت: چون بازیگر(میرسعید مولویان) من نابغه بود نیاز نداشتم تا از بازیگر چهره استفاده کنم.

او با اشاره به اینکه فیلم در چهار فصل روایت می‌شود، گفت: این قطع شدن‌ها مهم‌ترین جاه‌طلبی‌ من در این فیلم بود. شاید قطع شدن‌ها این حس را به ما منتقل می‌کرد که چقدر این داستان بی قصه است ولی فکر نمی‌کنم دیگر بتوانم فیلمی بسازم‌ که چنین هارمونی‌ای داشته باشد.

سعید سعدی تهیه کننده "تومان" با اشاره به اینکه "این فیلمنامه جسارت و نوآوری داشت" بیان کرد: نیاز داریم در جشنواره بازخوردهای مخاطبین را بگیریم تا در زمان اکران مخاطب را از دست ندهیم. هیچ ارگان و نهادی در ساخت این فیلم مشارکت نداشته و کاملا خصوصی ساخته شده است.

خدایار قاقانی منتقد حاضر در این نشست در سخنانی بیان کرد: این فیلم ما را جلو خواهد برد و زبان سینما را با ابعاد جدی‌تری روبرو می‌کند. این کاراکترها بومی هستند و به ما از ره صد ساله را یک شبه رفتن گفتند. البته انتقاداتی به این فیلم وارد است که در واقع این فیلم برای اکران در سینماها و احتمالا برای نمایش عمومی، فیدبک‌هایی دریافت خواهند کرد و تغییراتی بر روی آن اعمال خواهد شد.

مرتضی فربد طراح صحنه، مهدی سعدی تدوین، سعید سعدی تهیه کننده، مرتضی فرشباف کارگردان، میرسعید مولویان بازیگر در این نشست حضور داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج