۹۵۶۹۷۵
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

جزئیاتی از اجرای طرح ترافیک در سال ۹۹

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیاتی جدید از اجرای طرح ترافیک در سال ۹۹ را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیاتی جدید از اجرای طرح ترافیک در سال ۹۹ را اعلام کرد.

یوسف حجت در مورد اجرای طرح ترافیک در سال ۹۹، اظهار داشت: در سال آینده تغییراتی را در این طرح شاهد خواهیم بود که تغییر نرخ عوارض و رزروی شدن طرح ترافیک از عمده تغییرات محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: پلیس راهور تهران معتقد است که طرح ترافیک باید تغییراتی داشته باشد ولی هیچ‌گاه بیان نکرده‌اند که این طرح را در پایتخت نداشته باشیم ما نیز با پلیس کاملاً هماهنگ هستیم.

طرح ترافیک رزروی می‌شود

حجت افزود: پلیس معتقد است که باید سقف ترددها در شهر و طرح ترافیک رعایت شود که ما این موضوع را در لایحه پیشنهادی خودمان به شورای شهر ارائه دادیم و بر همین اساس رزروی شدن طرح ترافیک را در نظر گرفته‌ایم که اگر شهروندان بخواهند وارد طرح شوند اگر درخواست آنها از میزان سقف موردنظر بیشتر باشد اجازه ورود با محدودیت همراه خواهد بود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه راهکار این مسأله رزروی شدن طرح ترافیک است، گفت: در مورد ساعت طرح ترافیک نیز طبق درخواستی که پلیس داشته برای نیمه اول سال تا ساعت ۱۹ و برای نیمه دوم سال از ساعت ۱۸ خواهد بود چرا که در ۶ ماه اول سال روزها بلند است و مردم تا ساعت بیشتری در سطح شهر تردد می‌کنند.

حجت خاطرنشان کرد: پلیس نظر دیگری هم در این زمینه داشته و اینکه ساکنین محدوده طرح ترافیک هر ساعتی که خواستند بتوانند از سقف خارج شوند و ما اعلام کردیم این مسأله قابل اجرا نیست چرا که امکان کنترل آن وجود ندارد و مادامی که نتوانیم مسیر تک تک خودروها را کنترل کنیم این موضوع نیز محقق نخواهد شد.

افزایش 21 درصدی نرخ طرح ترافیک

وی در مورد اینکه نرخ عوارض طرح ترافیک در سال ۹۹ چقدر خواهد بود گفت: به احتمال زیاد این نرخ ۲۱ درصد افزایش می‌یابد و از ۲۳ هزار تومان پایه به ۲۸ هزار تومان خواهد رسید و همه با این مسأله موافق هستند و کمیسیون‌های شورای شهر نیز نظرشان را مطرح کردند و رأی‌شان مثبت است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در سال جاری تردد خودروها در محدوده کاهش طرح ترافیک بیشتر شد و به دلیل اینکه نرخ عوارض آن ۵۰ درصد کمتر از نرخ عوارض طرح حلقه اول بود البته زمانی که طرح زوج و فرد اجرا می‌شد مردم باید صد درصد هزینه طرح ترافیک را پرداخت می‌کردند.

حجت گفت: این موضوع سبب شده بود که افزایش تردد در محدوده کاهش آلودگی هوا بیشتر باشد و برای همین امسال عوارض آن را بیشتر در نظر گرفتیم و آن را به ۶۶ درصد رسانده‌ایم.

پیروز حناچی شهردار تهران هم در مورد طرح ترافیک اعلام کرد: طرح ترافیک یک مسأله کارشناسی شده است ولی هر موضوعی که سبب بهتر شدن و یا تأثیرگذاری بیشتر آن شود را می‌پذیریم و برای آن اقدام می‌کنیم، البته این مسأله با همکاری شورای ترافیک صورت می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا بیفکرن
      من باشم بطور دائمی طرح زوج و فرد رو قرار میدم در تمام شهر
      مردم خودشون رو با پلاک ماشینشون تطبیق میدن
      ترافیک نصف میشه
      حمل و نقل عمومی سریعتر در خیابان جابجا میشه خودش حدود 30 درصد مشکل ناوگان عمومی حل میشه

    • سیدمحمددارابی

      این طرح ها فقط به سودثروتمندهاوخودشان است که باپول هرکاری میتوان کردوهیچ تاثیری درآلودگی محیط زیست وحتی کم کردن ترافیک نداردهرکی پول داردطرح برایش معنایی نداردوسودش بیشتراست چون بااین تدبیری که اندیشه شدراحت تردرخیابانها رفت وآمدمیکندووقت گرانبهایش صرف ترافیک زیاد نمیشودوراحت درمحدوده طرح ترافیک میتازندواین تبعیض معناداری میشود

    • بدون نام

      بهترین راه حل برای کم شدن ترافیک نزدیک بودن کار به محل زندگی است.شصت درصد تردد خودروهای شخصی به خاطر دور بودن محل کار از ماشینهاشون استفاده میکنن..

    • بدون نام

      اعضای محترم شورای شهر خسته نباشید ، هزینه اقامت در خارج از کشور شما بالا رفته باید فکری برای تامین آن میکردید . رو نیست که سنگ پای قزوینه . این میز و صندلی ها به کسی وفا نکرده ها ، بهتر نیست یکمی بفکر عاقبت خودتان هم باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شهرداری نه دلش برای ترافیک سوخته نه الودگی هوانه مردم،فقط برای پول به جیب زدن واختلاس دلش سوخته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج