۹۵۷۱۰
۲ نظر
۵۰۵۲
۲ نظر
۵۰۵۲
پ

الو! دکتر ... به دادم برس

الو! دکتر ... به دادم برس
مجله زندگی ایده آل:

لیپولیز هم‌زمان شکم و ران ممکن است؟

آیا امكان دارد لیزر لیپولیز را در 2 ناحیه شكم و ران به طور هم‌زمان انجام داد یا باید بین این دو عمل فاصله بیفتد و در این صورت، فاصله چند ماه باید باشد؟ آیا امكان برگشت‌پذیری در لیزر لیپولیز وجود دارد؟

دكتر افسانه ثنايي،متخصص زيبايي :

امکان انجام لیزر لیپولیز در چند منطقه از بدن به صورت هم‌زمان بستگی به وسعت شدت تجمع چربی در افراد دارد. چنانچه چاقی شدید نباشد می‌توان 3 تا 5 منطقه از بدن را هم‌زمان لیزر لیپولیز کرد؛ برای مثال پشت، پهلو، شکم، بازو و خارج ران اما چنانچه وسعت شدت چربی زیاد باشد بهتر است فقط يك یا 2 منطقه در يك جلسه کار شود؛ مثل شکم و پهلو. درکل انجام لیزر لیپولیز کوچک و محدود، دوران نقاهت کوتاه‌تری دارد و انجام یک لیزر لیپولیز وسیع نیاز به نقاهت طولانی دارد. چنانچه فردی به هر دلیلی بخواهد مناطق مختلف بدن را طی دفعات متعدد لیزر لیپولیز کند معمولا يك ماه فاصله بین جلسات ضروری است. بعد از لیزر لیپولیز چنانچه چربی‌های زیر پوست کامل از بین رفته باشند چاق شدن مجدد در آن ناحیه بعید است اما اگر چاق شوید و پرخوری کنید نواحی دیگر بدن‌تان ممکن است چاق شود.

تزریق چربی بهتر است یا ژل ؟

دخترى 26ساله هستم. لب‌هاى ظریفى دارم. آیا می‌توان با تزریق چربى آنها را بزرگ كرد و آیا جلوه آن مانند تزریق ژل است؟

دكتر افسانه ثنايي،متخصص زيبايي :

الو! دکتر ... به دادم برس

تزریق چربی و ژل هر دو در بزرگ کردن و فرم دادن به لب‌ها کاربرد دارند اما تزریق ژل راحت‌تر و کم‌دردسرتر است و ورم آن بعد از تزریق چندان زیاد نیست. در مورد تزریق چربی حداقل سه‌بار تزریق به فاصله هر سه‌ماه نیاز است، هر بار دردسر تزریق بیشتر است و ورم قابل توجهی به مدت حداقل ۱۰ روز وجود دارد که شاید بابت شدت ورم معذب شوید و مجبور باشید ماسک بزنید بعد از این هم تا ۶ هفته ورم جزئی‌تر هنوز وجود دارد. مزیت تزریق چربی آن است که بعد از رفع ورم به طور کامل (که حداقل ۶ هفته زمان می‌برد) نتیجه هرچه شود تا مدت‌های طولانی و تقریبا دائم باقی می‌ماند.

چرا خال های برداشته ام دوباره برگشتند؟

دختری ۲۰ ساله هستم. مردادماه سال گذشته خال‌های ریز مشکی و قهوه‌ای رنگی روی صورتم ایجاد شد که با لیزر آنها را برداشتم. تا زمانی که زخم‌ها خوب شوند از اکسید دوزنگ استفاده کردم اما بعد از ۲ماه بعضی از خال‌ها برگشتند و بقیه تبدیل به لکه شدند. برای از بین بردن این لکه‌ها چه کار کنم؟

دكتر بهروز باريك بين، متخصص پوست و مو

گاه اگر برای برداشتن خال‌ها از جراحی استفاده نشود امكان عود آنها وجود دارد كه این رخداد نسبتا هم شایع است. باید مجددا خال عود شده را با همان روش قبلی یا روشی جدید برداشت اما نكته اینجاست که قبل از برداشت هر خال ابتدا باید معاینه دقیق آنها توسط متخصص پوست انجام شود. چه بسا بعضی خال‌ها اصلا خال نباشند و ضایعه دیگری باشند كه اساسا نباید توسط لیزر یا روش‌های دیگر دستكاری شوند. فعلا شب‌ها از یك كرم لایه‌بردار یا ضد لك استفاده كنید. روزها نیز به صورت دقیق و مرتب ضد آفتاب بزنید.

چرا زیبایی شادم نمی کند؟

از نوجوانی عادت به کندن موی زیر بغل داشتم که چند سال بعد تبدیل به درماتیت ساختگی روی صورت، کندن پوست دور ناخن و کندن جوش شد و حالا هنوز بعد از ۱۰ سال باز هم پوست لب‌ها، جوش صورت و بدن خود را می‌کنم و زخم می‌کنم. اعتماد به نفس بسیار پایینی دارم. با اینکه خیلی زیبا هستم در ۲۷سالگی اصلا شاد نیستم و به دلیل پوست خرابم و دلایل دیگر بسیار ناراحتم. لطفا کمکم کنید.

الو! دکتر ... به دادم برس

دكتركتايون خوشابي، متخصص سلامت روان:

به نظر می‌رسد شما دچار چندین عادت متعدد در کنار هم هستید. گاهی اوقات تکرار عادت‌ها منجر به بروز رفتارهای وسواسی می‌شود از جمله وسواس کندن مو و دستکاری جوش‌های صورت که باعث ایجاد ناهنجاری و دفورمیتی می‌شود و آسیب زننده است. درصورتی که طی این سال‌ها با استفاده از روش‌های جایگزین موفق به ترک عادت‌های خود نشده‌اید، شاید استفاده از روش‌های دارودرمانی، رفتاردرمانی و روان‌درمانی برای‌تان کمک‌کننده باشد.

آیا من چاق و قد كوتاه هستم؟!

دختری ۱۰ سال و نيمه هستم .قدم ۱۳۴ سانت و وزنم ۳۶ كیلوگرم است. همه می‌گویند چاق و قد كوتاه هستم. آیا قد و وزنم متناسب است؟

دكتر اكبر كوشانفر، متخصص کودک:

وزن شما تقریبا در حد طبیعی و کمی بیشتر از معمول است. بهترین وزن برای یک کودک ۱۰ ساله ۳۰ کیلوگرم است. قدتان هم طبیعی است و باید بین ۱۳۵ تا ۱۳۸ سانتی‌متر باشد. در این سنین معمولا دختران بین هم‌کلاسی‌های خود حساس می‌شوند اما جای نگرانی وجود ندارد. ۴ کیلوگرم اضافه وزنی که دارید را می‌توانید به تدریج با رژیم غذایی کاهش دهید. رژیم غذایی‌تان را با کمک والدین خود طوری تنظیم کنید که میزان مواد گلوسیدی مانند پلو و نان، چربی‌ها، سرخ کردنی‌ها و فست‌فودها در آن کم باشد. اگر به تدریج مصرف این مواد را کم کنید و از مواد مغذی و سالم استفاده کنید هم رشدتان تامین می‌شود و هم به وزن ایده‌آل می‌رسید. برای رشد قدی خود همچنین می‌توانید از مکمل‌ها و مواد غذایی حاوی زینک استفاده کنید. نگران نباشید چون دختران در ۱۲ تا ۱۵ سالگی قد می‌کشند بنابراین هنوز وقت دارید. البته باید قد پدر و مادرتان را هم در نظر بگیرید. اگر آنها قد بلند باشند شما هم قد بلند خواهید شد.

دلیل لکه بینی چیست؟

خانمی ۳۳ ساله هستم. عادت‌ماهانه‌ام عقب افتاده است. در حال حاضر ۲ ماه است که لكه‌بینی دارم و به عفونت داخلی مبتلا شده‌ام. لطفا راهنمایی‌ام کنید.

دكتر آزيتا صفارزاده، متخصص زنـــــــــان

الو! دکتر ... به دادم برس

شما باید حتما با یک متخصص زنان و زایمان مشاوره داشته باشید. اگر مزدوج هستید و احتمال بارداری برای‌تان وجود دارد باید تست بارداری بدهید. همچنین حتما باید سونوگرافی انجام دهید تا احتمال وجود کیست‌های تخمدان رد شود. گاهی اوقات عفونت‌های شدید لگنی هم می‌توانند منجر به لکه‌بینی و اختلالات شدید قاعدگي شوند.

با عفونت و تکرر ادرار چه کنم؟

دختری ۲۶ساله هستم. ۳ سال است که عقدكرده‌ام. از زمان مجردی عفونت شدید رحم داشتم كه گاهی عفونتم كم و دوباره شدید می‌شود. تكرر ادرار هم گرفته‌ام. عكس گرفتم و پزشك گفت به خاطر عفونت است. به چند پزشك هم مراجعه کردم كه انواع چرك خشك كن را برایم تجویز کردند اما خوب نشدم. برای درمان عفونتم باید چه‌کار کنم؟ آیا تكرر ادرارم علت دیگری هم می‌تواند داشته باشد؟

دکتر تراب پرهیز، متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار شما باید حتما معاینه شوید. تکرر ادرار می‌تواند علل مختلفی داشته باشد؛ ازجمله تنگی مجرای ادراری، مشکل در اعصاب مثانه و مثانه نوروژنیک، عفونت‌های راجعه و مقاوم به درمان، کوچکی مثانه و ... . در تنگی مجرای ادراری بعد از تخلیه مقداری ادرار درمثانه باقی می‌ماند و باعث عفونت و تکرر ادرار می‌شود. در برخی موارد نیز ادرار باقی‌مانده باعث احساس پری مثانه و تکرر می‌شود بنابراین باید بعد از ادرار کردن باقی‌مانده ادرارتان اندازه‌گیری شود. همچنین با بررسی حجم مثانه می‌توان کوچکی آن را تشخیص داد.

در مواردی که مثانه کوچک است، زود به زود پر شده و باعث تکرر ادرار می‌شود. درضمن در بسیاری از موارد نوار مثانه از بیمار گرفته می‌شود، به این صورت که بیمار با مثانه پر در یک توالت فرنگی وصل به دستگاه نوار مثانه ادرار می‌کند سپس بر اساس نوار خارج شده از دستگاه، وضعیت اعصاب مثانه، حجم مثانه و چگونگی ادرار کردن مشخص می‌شود. پس علت تکرر فقط عفونت نیست و علل مختلفی دارد که بعد از بررسی باید درمان شود.

درمانی برای پف زیر چشم وجود دارد؟

دختری ۱۴ ساله هستم. زیر چشمانم پف كرده است. نمی‌دانم مشكل چیست. آیا درمانی برای این مشكل وجود دارد؟

دكتر عباس پريساي، متخصص جراحي‌هاي زيبايي و درمان چاقي‌هاي مفرط:

پف زیر چشم حتما باید از نظر بیماری‌های داخلی مثل کم‌کاری تیروئید، مشکلات کبد و کلیه بررسی شود در غیر این صورت اگر ناشی از وجود بافت چربی اضافه باشد با روش‌های جراحی پلک می‌توان آن را برطرف كرد. ناگفته نماند برخی اشخاص به صورت طبیعی دچار پف صورت هستند كه در برخی مواقع مانند برخاستن از خواب این پف بیشتر نمایان می‌شود که طبیعی است و نیازی به درمان ندارد.

ارتودنسی کنم یا روکش بگذارم؟!

دختری ۲۲ ساله هستم. دندان‌های مرتبی ندارم به‌خصوص دندان‌های نیشم بالاتر از دیگر دندان‌هایم قرار دارند. می‌خواهم برای مرتب كردن آنها اقدام كنم. سوألم این است كه آیا باید حتما ارتودنسی انجام دهم یا فقط اصلاح طرح لبخند به‌وسیله دندانپزشكی زیبایی برایم کافی است؟

الو! دکتر ... به دادم برس

دكتر علي‌آقازاده، دندانپزشك:

ابتدا باید مشخص شود که این دندان چقدر بالاتر از سایر دندان‌ها قرار گرفته است. اگر میزان بالا بودن دندان نیش نسبت به سایر دندان‌ها زیاد نباشد می‌توان با استفاده از دستگاه الکتروسرجری در سطح لثه، دندان نیش را هم‌سطح سایر دندان‌ها كرد. بعد از آن نیز با استفاده از پوشش سرامیکی، تمام دندان‌ها در یک فرم قرار خواهند گرفت. استفاده از پوشش‌های سرامیکی در این موارد توصيه می‌شود: بلند کردن دندان‌های کوتاه و تصحیح طرح لبخند پیر و لبخند جوان، تصحیح بدرنگی و بدشکلی دندان‌ها بدون ارتودنسی در فک بالا و پایین، بستن فاصله بین دندان‌ها به صورت دوتایی یا گروهی، تصحیح طرح لبخند جهت افزایش زیبایی و شفافیت و تغییر فرم دندان‌ها. در صورتی که محل دندان نیش خیلی با دندان‌های مجاور اختلاف داشته باشد نیاز به درمان ارتودنسی وجود خواهد داشت. برای ارتودنسی معمولا محدودیت زمانی وجود ندارد و تا زمانی که دندان در دهان است می‌توان این درمان را انجام داد اما هرچه سن کمتر باشد بهتر است. پیش‌شرط لازم برای انجام درمان ارتودنسی زمینه‌هایی چون سلامت لثه و دندان‌های موجود و همکاری بیمار برای رعایت بهداشت است. بهترین روش ارتودنسی روشی است که متخصص ارتودنسی با توجه به مشکل شما انتخاب می‌کند اما جهت اطلاع به طور خلاصه بد نیست بدانید ارتودنسی به صورت متحرک یا ثابت یا هر دو روش برای بیمار در نظر گرفته می‌شود. در روش متحرک از فک بالا و پایین قالب گرفته شده، پلاک بالا و پایین ساخته می‌شود و فرد آن را در دهان خود گذاشته و می‌تواند هنگام غذا خوردن بیرون بیاورد. بعد از نخ دندان کشیدن و مسواک زدن هم می‌تواند آن را دوباره در دهانش بگذارد. ارتودنسی ثابت دارای وسایلی همچون براکت (گیره‌ها) است که توسط موادی روی سطح دندان چسبانده می‌شود و سیم‌ها توسط کش‌هایی مخصوص به براکت‌ها متصل می‌شوند. البته در روش ثابت از روش‌هایی از جمله سیستم دیمون هم استفاده می‌شود که در آن دیگر خبری از کش‌های رنگارنگ وصل شده به سیم‌ها و براکت‌ها نیست.

چرا پس از اپیلاسیون جوش می‌زنم؟

دختری ۲۱ ساله هستم. هربار بعد از اپیلاسیون پوستم جوش می‌زند که البته این جوش‌ها در ناحیه کمر و پشتم بیشتر هستند. از محلول آنتی‌باکتریال هم استفاده می‌کنم اما فایده‌ای ندارد. چه کار کنم؟

دكتر بیتا پاک‌طینت، متخصص پوست، مو و زیبایی:

در مواقعی كه اپیلاسیون انجام می‌شود مو كنده شده و تورم موضعی به‌وجود می‌آید كه هرقدر این عمل در شرایط غیراستاندارد و توسط فرد بی‌تجربه انجام شده باشد، التهاب ایجاد شده بیشتر خواهد بود. به دلیل التهاب موجود دهانه منافذ بسته می‌شود و علاوه بر آن فضای خالی ایجاد شده و دسترسی بهتر میكروب‌ها به این محیط و تحریك ترشح غدد چربی، رشد باكتری‌ها افزایش می‌یابد كه در نتیجه با جوش‌های پس از اپیلاسیون مواجه خواهیم شد. در افرادی که متعاقبا منافذ پوست‌شان باز می‌شود، اکسید شدن ترشحات چـربی در معرض هوای آزاد باعث می‌‌شود این منافذ به صورت جوش‌های سرسیاه دیده شوند. افرادی كه مستعد جوش پس از اپیلاسیون هستند باید قبل از انجام آن از داروهای ضد جوش كه توسط پزشك تجویز شده است استفاده كنند. هنگام عمل اپیلاسیون باید از مهارت فرد انجام دهنده مطمئن شوید زیرا در غیر این صورت التهاب ایجاد شده بیشتر و احتمال ایجاد جوش نیز افزایش می‌یابد بنابراین بايد اپیلاسیون با دقت و صحیح و به آرامی انجام شود تا به دنبال آن التهاب کمتری ایجاد شود. همچنین توصیه می‌شود بلافاصله پس از اپیلاسیون از داروها و ضد التهاب‌هایی كه پزشك تجویز كرده استفاده کنید. به‌كار بردن کمپرس سرد پس از اپیلاسیون نیز التهاب پوست را کاهش می‌دهد و از بروز جوش پیشگیری می‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      سلام من دختری بیست ساله هستم ک بعد از اپیلاسیون در ناحیه ی ران کمی جوش میزند ولی چیزی ک منو ناراحت کرده اینه ک جوشها بعد از یکی دو روز جای جوش تبدیل ب لک میشود خواهش میکنم راهنماییم کنید (دکتر هم رفتم بهم یه پماد داد ک فایده ای نداشت)

    • فاطمه

      با سلام . خانمی هستم ۲۳ساله که بیماری ام اس دارم. با یک فرزند. دوباره میخواهم باردار بشم آیا این بارداری باعث عود بیماری من میشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج