۹۵۷۲۴۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

آخرین اظهارات دو طرف دعوا در استیضاح ترامپ

یازدهمین روز محکمه استیضاح ترامپ برای شنیدن آخرین اظهارات منتخبان مجلس نمایندگان به عنوان مدیران استیضاح و همچنین وکلای مدافع رئیس جمهوری آمریکا برگزار شد.

ایرنا: یازدهمین روز محکمه استیضاح ترامپ برای شنیدن آخرین اظهارات منتخبان مجلس نمایندگان به عنوان مدیران استیضاح و همچنین وکلای مدافع رئیس جمهوری آمریکا برگزار شد.

با گذشت ۱۱ روز از دادگاه دونالد ترامپ که با تشریح اتهامات وی به عنوان "سوء استفاده از قدرت" و "اخلال در کار کنگره" از سوی دادستان‌های استیضاح، آغاز شد؛ اکنون به آخرین روزهای خود نزدیک شده است.

پس از آنکه در جمعه شب، قطعنامه احضار شاهدان بیشتری همچون جان بولتون مشاور امنیت ملی برکنار شده ترامپ، مایک مولوینی سرپرست دفتر رئیس جمهوری آمریکا و دیگر مقامات مرتبط از سوی اکثریت جمهوریخواه پذیرفته نشد، مقرر گردید امروز دوشنبه آخرین دفاعیات از سوی طرفین به مدت چهار ساعت شنیده شود.

آخرین اظهارات دو طرف دعوا در استیضاح ترامپ

مدیران استیضاح که در این محکمه نقش دادستان پرونده را ایفا می کنند همچنان تلاش می کنند به سناتورها و افکار عمومی آمریکا تفهیم کنند که ترامپ برای منافع شخصی و دخالت دادن یک کشور خارجی در انتخابات آمریکا به منظور پیروزی بر رقیب خود، دستور داده است مبلغ حدود ۴۰۰ میلیون دلار کمک های نظامی مصوب کنگره برای اوکراین را توقیف کند.

این مساله به ویژه پس از افشای بخشی از متن دست نویس کتاب بولتون مبنی بر اینکه ترامپ به او گفته است این کمک‌ها به انجام تحقیقات اوکراین علیه هانتر بایدن فرزند جو بایدن منوط شده است، اهمیت ویژه ای یافت اما سناتورهای حامی ترامپ زیر بار احضار مشاور تندرو و ضد ایرانی ترامپ نرفتند.

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و سرپرست هیات منتخب این مجلس در محکمه سنا بارها خواستار احضار بولتون شده بود و تاکید کرده است چه بولتون احضار شود چه نشود، سر انجام از طریق مصاحبه یا انتشار کتاب، حقایق افشا خواهد شد.

مساله ای که با واکنش کاخ سفید هم روبرو شد و طی نامه ای به وکیل بولتون اعلام کردند بخش هایی از این کتاب دارای مطالب طبقه بندی شده است که مجاز به انتشار آن نیست.

پس از نشست امروز، سناتورها فرصت خواهند داشت تا درباره آرای خود در موافقت یا مخالفت با موارد اتهامی دونالد ترامپ در صحن این مجلس اظهار نظر کنند و سر انجام روز چهارشنبه رای گیری نهایی درباره این پرونده انجام خواهد شد.

در جلسه امروز دادگاه ترامپ، جیسون کرو عضو هیات مدیران استیضاح گفت: امروز شما وظیفه دارید وفاداری به قانون اساسی را بدون در نظر گرفتن خطرات حاشیه ای آن نشان دهید. من به نمایندگی از مجلس نمایندگان آمریکا ابلاغ می کنم که وظیفه شما می خواهد که رئیس جمهوری ترامپ را محکوم کنید.

وی استیضاح را راه حل فوق العاده و ابزاری دانست که فقط در موارد نادر برای رفتارهای خلافکارانه سنگین استفاده می شود.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان مجلس در استدلال‌های پایانی خود در دادگاه سنا بر این عقیده هستند که رئیس جمهوری ترامپ همچنان به عملکرد نامناسب خود ادامه می دهد و در آینده هم مرتکب سوء رفتارهای بیشتری خواهد شد.

وال دمینگز دیگر عضو مدیران استیضاح ترامپ در آخرین اظهارات خود گفت همانگونه که ترامپ در مرحله تحقیقات مقدماتی استیضاح، برای لاپوشانی و اخلال در کار کنگره سازماندهی کرد؛ او همچنان بدون عذرخواهی و با بی بند و باری قصد دارد با بی شرمی، کلاهبرداری و جعل را در انتخابات‌ها را ادامه دهد.

همزمان با برگزاری این نشست، دونالد ترامپ هم فعالیت خود در توئیتر را افزایش داد و بار دیگر اعلام کرد که دادگاه استیضاح یک "فریب" است ، او آن را "یورش کاملاً حزبی" دانست.

با پایان یافتن استدلال‌های اعضای مدیران استیضاح که منتخب مجلس نمایندگان هستند، میچ مک کانل درخواست تنفس کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نصیری

      خداوند سرنوشت هیچ قومی راتغییر نمیدهد مگرآنکه خودشان بخواهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرچه دلم خواست نه آن میشود..هرچه خداخواست همان میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج