۹۵۷۲۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

گروهی در صدا و سیما فکر می‌کنند که...

مشاور روحانی گفت: نگرانی اعضای دولت از نفوذ جناح هایی مشخص در بعضی از سطوح رسانه ملی است. جناح هایی که تصور می کنند هنوز انتخابات ادامه دارد.ما باز هم این پیام را به این دوستان می دهیم: بیایید باور کنیم مردم انتخاب خود را کرده اند و اکنون دوره همدلی و همراهی است.

خبرآنلاین: حسام‌الدین آشنا می‌گوید که خواست ما اجرای اصل ۱۷۵ قانون اساسی در رسانه ملی است.

«مشی دولت تشکر دائم است. تشکر دائم از همکاران زحمت کش در صدا و سیما . از همه کارمندان و از همه برنامه سازان رسانه ملی» این موضع دولت امید است که نماینده حسن روحانی در شورای نظارت بر صدا و سیما در دل همه جنجال هایی بین رسانه ملی و دولت یازدهم مطرح می کند. دکتر حسام الدین آشنا در این گفت و گو به تشریح مشکلی می پردازد که بحث داغی شده برای رسانه های حامی و منتقد دولت.

خیلی ساده می خواهیم بپرسیم مهمترین خواسته دولت از رسانه ملی چیست که این قدر جنجالی شده است؟

پاسخ این سئوال اصلا طولانی نیست. ما فقط می خواهیم رسانه ملی به وظایف قانونی خود عمل کند .دنبال این هستیم تا بر اساس قانون ،شورای نظارت بر صدا و سیما به جایگاه قانونی خود برگردد. جایگاهی که مصوبه شورای تشخیص مصلحت نظام است و مصوب سال ۱۳۷۰. لطفا این مصوبه را عینا بگذارید تا دوباره قانون یادآوری شود.

در ماده ۳ این قانون درباره مسئولیت های شورا آمده است:

_ نظارت بر حسن انجام کلیه امور سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و تذکرات لازم در مورد تخلفات و انحرافات جهت اصلاح امور مذکور.

_ نظارت بر سیاستهای اجرایی که در نظر است در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به مرحله اجراء در بیاید و اعلام نظر اصلاحی شورا به رییس سازمان.

_ نظارت بر حسن اجراء قوانین مربوطه در سازمان صدا و سیما.

_ نظارت بر ایجاد و یا انحلال هر بخش، واحد، شعبه و دفاتر و نمایندگی در سازمان.

_ نظارت بر انعقاد قراردادها و خریدهای داخلی و خارجی سازمان.

_ نظارت بر سایر اموری که سازمان طبق قانون بر عهده دارد و انجام می دهد.

_ گزارش منظم و مستمر از جریان امور در سازمان به مقام معظم رهبری و قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران.

دولت اعتقاد دارد شورا به این وظایف عمل نمی کند؟

قانون کاملا صراحت دارد. ما درباره وظایف رسانه ملی در قبال شورای نظارت صحبت می کنیم. جایگاه شورای نظارت این است که بتواند در مسائل مربوط به بودجه ای ، دسترسی و بازرسی دخالت داشته باشد و باید امکانات و اختیارات لازم در این باره به شورا داده شود. ما داریم درباره شورایی صحبت می کنیم که همین حالا حتی یک اتاق در سازمان صدا و سیما ندارد.

امسال دولت بودجه پیشنهادی برای صدا و سیما را افزایش داشته. به چه دلیلی این اتفاق افتاده است؟

دولت به وظایف خود در قبال صدا و سیما و کاملا آشناست و در انجام وظایف قانونی کوتاهی نکرده است. با عنایت به اوامر مقام معظم رهبری در مورد حل مشکلات صدا و سیما حداکثر تلاش خود را برای تخصیص ۱۰۰ درصد بودجه مصوب به آن سازمان انجام می دهد. امیدواریم صدا و سیما هم بتواند به وظایف خود در قبال قانون اساسی بخصوص تضمین بند ۱۷۵ « در صدا و سیمای‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏، آزادی‏ بیان‏ و نشر افکار با رعایت‏ موازین‏ اسلامی‏ و مصالح‏ کشور باید تأمین‏ گردد. نصب‏ و عزل‏ رئیس‏ سازمان‏ صدا و سیمای‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ با مقام‏ رهبری‏ است‏ و شورایی‏ مرکب‏ از نمایندگان‏ رئیس‏ جمهور و رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ و مجلس‏ شورای‏اسلامی‏ ( هر کدام‏ دو نفر ) نظارت‏ بر این‏ سازمان‏ خواهند داشت‏. خط مشی‏ وترتیب‏ اداره‏ سازمان‏ و نظارت‏ بر آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند.» کوشا باشد . اینکه بتواند از سیاست های دولت حمایت کنند و تلاش در کسب رضایت مردم را داشته باشد.

بعد از اینکه آقای نوباوه خواستار تغییرتان از سوی رئیس جمهور شد ، مواضع تان را عوض کردید و حرف های تان را پس گرفتید؟

این کار به قیافه من می خورد؟

ولی بعد از نشست این خبر مطرح شد. انگار شما حرف های تان را پس گرفته بودید.

من حرفم را پس نگرفتم. همان حرفی را زدم که قبلا گفته بودم. گفته های قبلی من هم معطوف به این بود که صدا و سیما توجه کافی را به جایگاه رفیع شورای نظارت ندارد و همگان باید بدانند اعضای این شورا کارمندان رسانه ملی نیستند بلکه ناظرانی هستند باید بر عملکرد صدا و سیما نظارت داشته باشند.

دولت به دنبال ایجاد تغییر در مدیریت صدا و سیماست؟

بحث ما اصلا این نیست. تغییرات در صدا و سیما به طور طبیعی اتفاق می افتد.

ادامه این اختلافات می تواند مشی دولت در قبال صدا و سیما را تغییر دهد؟

مشی دولت تشکر دائم از زحمات عزیزان و همکاران سختکوش و پرتلاش صدا و سیماست . ما هیچ گله ای از کارمندان و برنامه سازان صدا و سیما نداریم. نگرانی اعضای دولت از نفوذ جناح هایی مشخص در بعضی از سطوح رسانه ملی است. جناح هایی که تصور می کنند هنوز انتخابات ادامه دارد.ما باز هم این پیام را به این دوستان می دهیم: بیایید باور کنیم مردم انتخاب خود را کرده اند و اکنون دوره همدلی و همراهی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج