۹۵۷۲۸۴
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

بعیدی‌نژاد: تحرکات «تونی بلر» شرم‌آور است

سفیر ایران در انگلیس در آستانه برگزاری نشست ضد ایرانی شورای روابط خارجی آمریکا درباره بررسی تنش‌های جاری با ایران و پیامدهای آن برای سیاستمداران جهان با حضور نخست وزیر اسبق انگلیس تصریح کرد که تحرکات تونی بلر برای تنش‌زایی شرم‌آور است.

ایرنا: سفیر ایران در انگلیس در آستانه برگزاری نشست ضد ایرانی شورای روابط خارجی آمریکا درباره بررسی تنش‌های جاری با ایران و پیامدهای آن برای سیاستمداران جهان با حضور نخست وزیر اسبق انگلیس تصریح کرد که تحرکات تونی بلر برای تنش‌زایی شرم‌آور است.

«حمید بعیدی نژاد» شامگاه دوشنبه با انتشار پیامی در توییتر نوشت: تونی بلر همدست اصلی آمریکا در حمله به عراق که بر پایه ادعای ساختگی سلاح کشتار جمعی صورت گرفت، همچنان طرفدار سرسخت [سیاست] دخالت‌ نظامی در دیگر کشورهاست.

بعیدی‌نژاد: تحرکات «تونی بلر» شرم‌آور است

وی افزود: او از هیچ تلاشی برای دامن زدن به تنش‌های جدید و ایجاد درگیری که جان میلیون‌ها انسان بی‌گناه را بگیرد فروگذار نیست. واقعا شرم‌آور است.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه موسسه تونی بلر میلیون‌ها دلار از دولت‌های عرب حاشیه خلیج فارس کمک مالی دریافت می‌کند تا حقوق‌های شش رقمی به مدیران ارشدش پرداخت کند افزود: او به کشورهای عرب برای خرید های بزرگ انواع تسلیحات از شرکت‌های اصلی صادر کننده سلاح به ویژه در آمریکا مشورت دهد.

تونی بلر در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ میلادی نخست وزیر انگلیس بود. او در افکار عمومی انگلیس به عنوان جنایتکار جنگی در حمله به افغانستان. و عراق در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ شناخته می‌شود.

در گزارش گروه تحقیق دربارهٔ نقش انگلیس در جنگ عراق آمده‌است: «آغاز جنگ عراق آخرین انتخاب ممکن نبود اما دولت وقت انگلیس قبل از آن که راه‌های مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک برای خلع سلاح عراق به بن‌بست برسد، تصمیم گرفت وارد جنگ شود.»

در این گزارش آمده‌است: «تونی بلر بر توانایی خود برای تأثیرگذاری بر تصمیمات دولت آمریکا بیش از حد حساب می‌کرد. او در نامه‌ای به جورج بوش (رئیس جمهوری وقت آمریکا) نوشت: «هرچه شود با تو هستم».

عده‌ای در انگلیس خواهان محاکمه تونی بلر به جرم جنایات جنگی هستند و او پس از انتشار این گزارش گفته است که مسئولیت اشتباهات خود را می پذیرد.

بر اساس اطلاعیه شورای روابط خارجی آمریکا، بلر قرار است فردا (سه شنبه) در نشست با موضوع «مسیر پیش رو با ایران در گفت وگو با تونی بلر» سخنرانی کند. در این سخنرانی او درباره نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آنچه اعمال خشونت در داخل و خارج خوانده شده بحث کرده پیشنهاد خواهد کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی قرار داده شود.

نشریه «ساندی تلگراف» چندی پیش در گزارشی فاش کرد که «تونی بلر» در چارچوب توافقی به ارزش ۹ میلیون پوند به دولت عربستان سعودی مشاوره می‌دهد. این توافق میان موسسه تونی بلر به نام 'مرکز تغییرات جهانی' و ریاض در جهت حمایت از طرح اصلاحات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، منعقد شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروند آبادانی

      از این کفار غربی انتظاری نیست .. مرگ بر آمریکا .. مرگ بر انگلیس

    • بدون نام

      ایناکه ازدوستان روحانی هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج