جاباما
۹۵۷۴
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

چه كنيم، اين وسايل باعث جوش روي صورت ما نشوند؟

همه نشانه‌هاي فاسد شدن لوازم آرايش

آيا لوازم آرايش هم تاريخ مصرف دارند و بايد آن‌ها را بعد از تاريخ معيني دور انداخت؟ احتمالا بسياري از خانم‌ها مواد و لوازم آرايش‌شان را بسيار دوست دارند وگاهي رنگ بعضي از آن‌ها آنقدر براي‌شان زيباست كه به هيچ وجه دوست ندارند هيچ كدام را دور بيندازند اما بايد بدانيد بعد از مدتي در لوازم و مواد آرايشي شما اتفاقاتي مي‌افتد كه ديگر براي استفاده مناسب نيستند چون تبديل به يك بستر خوب براي رشد باكتري‌ها شده‌اند.

همه نشانه‌هاي فاسد شدن لوازم آرايش
همه نشانه‌هاي فاسد شدن لوازم آرايش

احتمالا بسياري از خانم‌ها مواد و لوازم آرايش‌شان را بسيار دوست دارند وگاهي رنگ بعضي از آن‌ها آنقدر براي‌شان زيباست كه به هيچ وجه دوست ندارند هيچ كدام را دور بيندازند اما بايد بدانيد بعد از مدتي در لوازم و مواد آرايشي شما اتفاقاتي مي‌افتد كه ديگر براي استفاده مناسب نيستند چون تبديل به يك بستر خوب براي رشد باكتري‌ها شده‌اند.

شما بايد بتوانيد تشخيص دهيد، چه زماني ماده آرايشي شما براي استفاده مناسب است و چه زماني بهتر است ديگر آن را دور بيندازيد.


همه نشانه‌هاي فاسد شدن لوازم آرايش

بیشترین توجه را داشته باشید

ريمل از آن دسته لوازم آرايشي است كه بايد نسبت به آن بيشترين حساسيت را داشته باشيد، «جيم همر»، متخصص تركيبات شيميايي مواد آرايشي مي‌گويد:«هربار كه برس ريمل را بيرون مي‌آوريد، از آن استفاده مي‌كنيد و دوباره آن را سر جايش برمي‌گردانيد، در اين مسير برس ميزاني باكتري جذب مي‌كند و آن را به درون ريمل مي‌برد.» وقتي باكتري‌ها درون ريمل تجمع كنند، مي‌توانند باعث قرمزي، خارش يا حتي گاهي ورم ملتهب و گل‌مژه در ناحيه چشم‌ها بشود. اگر مي‌خواهيد از سلامت ريمل خود مطمئن باشيد هر ۲ تا ۳ ماه ريمل را عوض كنيد. «پتي دابروف‌»، آرايشگر مي‌گويد:«وقتي ريمل شما خراب مي‌شود بويي نزديك به بوي گازوئيل از آن به مشام مي‌رسد.» هرگاه در چشم‌هاي‌تان احساس ناراحتي كرديد و نشانه‌هايي از بعضي بيماري‌ها را در آن‌ها ديديد، بايد نخستين كاري كه مي‌كنيد دور انداختن تمام لوازم آرايش‌هاي مربوط به چشم‌تان باشد چون ممكن بيماري به آن‌ها سرايت كرده باشد. اگر بعد از يك يا ۲ روز خوب نشد حتما به يك متخصص چشم مراجعه كنيد.


همه نشانه‌هاي فاسد شدن لوازم آرايش

باکتری‌ها عاشقش هستند

به جز مواردي كه فرمول و حالت پودري دارند، تقريبا تمام كرم پودرها بر پايه آب هستند كه اين، به معناي اين است كه باكتري‌ها عاشق آن‌ها هستند. جيم همر مي‌گويد:«وقتي هنوز بسته‌بندي كرم‌پودر باز نشده‌است مي‌توان تا ۲ سال از آن نگهداري كرد ولي وقتي يك‌بار بسته‌بندي آن باز شود بهتر است تنها ۶ ماه تا يك سال بعد از آن استفاده كرد.» كرم‌پودرهاي خود را دور از فضاهاي مرطوب(مثل حمام‌)، گرم و پرنور نگهداري كنيد. چون اين محيط‌ها رشد باكتري‌‌ها را بيشتر مي‌كند و باعث مي‌شود كه كرم‌پودر و به‌طور كلي تمام لوازم آرايش شما سريع‌تر فاسد شود. از ديگر نشانه‌هاي انقضا تغيير بو يا رنگ كرم‌پودر است، در اين حالت مصرف كرم‌پودر مي‌تواند باعث ايجاد حساسيت و آكنه و جوش بشود.


اگر گیاهی است توجه کنید

پنكيك از آن دسته لوازم آرايش‌هايي كه احتمال فاسد شدن آن بسيار كم است و مي‌توانيد تا مدت‌ها استفاده كنيد، هر پنكيكي را حداقل مي‌توان يك تا 2‌سال استفاده كرد. نيكيتا ويلسون مي‌گويد:«بعضي از پنكيك‌هايي كه منشا گياهي دارند مقدار بسيار كمي آب دارند بنابراين اگر آن را در اطراف محيط‌هاي مرطوبي چون حمام قرار دهيد احتمال رشد باكتري‌ها در آن وجود دارد. بنابراين اول از همه به برچسب پنكيك‌تان نگاه كنيد اگر روي آن عبارت گياهي (botanical) وجود داشت يا روي آن نوشته بود كه موادي چون بابونه، آلوورا، بامبو، چاي سبز يا... . دارد بايد در نگهداري آن دقت بيشتري كنيد چون در آن‌ها مقداري آب وجود دارد.


خرابی‌اش را از ظاهرش بفهمید

جيم همر مي‌گويد: «در رژلب‌ها آبي وجود ندارد بنابراين احتمال فاسد‌شدن آن‌ها بسيار كمتر است ولي از آن جا كه اين محصول مدام با لب‌ها در تماس هستند بهتر است هر سال عوض شوند.همچنين اگر به‌تازگي بيمار بوده‌ايد بهتر است رژ خود را دور بيندازيد.» دابروف مي‌گويد:«رژلب‌ها مواد روغني شكل دارند بنابراين در طول زمان بوي روغن مانده مي‌گيرند.بايد بدانيد ظاهر اين محصول مي‌تواند فاسد شدنش را نشان دهد و هرگاه احساس كرديد در بافت و تركيب رژتان تغييري ايجاد شده، آن را دور بيندازيد. يكي ديگر از نشانه‌هاي فاسدشدن سفت‌شدن رژ است به‌طوري كه رنگدانه‌هاي آن به راحتي روي لب نمي‌نشينند و اگر شما از آن استفاده كنيد ناصافي‌اش را احساس مي‌كنيد.»


همه نشانه‌هاي فاسد شدن لوازم آرايش

دقت بیشتر در مورد سایه‌های کرمی ومایع

اگر چشماني حساس داريد يا به سلامت چشم‌هاي‌تان اهميت فراواني مي‌دهيد و نمي‌خواهيد قرمز شوند يا به خارش بيفتند هر ۳ ماه يك بار سايه چشم‌تان را عوض كنيد هرچند سايه‌ها تقريبا فرمولي شبيه باقي پودر‌ها مثل پنكيك، رژگونه دارند ولي از آنجا كه با حساس‌ترين قسمت بدن سروكار دارند بنابراين انتقال باكتري‌ها به آن و بعد سرايتش به چشم مي‌تواند بسيار خطرناك باشد، در مورد سايه چشم‌هاي غيرپودري و كرمي بايد دقت بيشتري هم داشته باشيد چون باكتري‌ها بسيار سريع‌تر در آن‌ها رشد مي‌كنند، اگر با انگشت سايه مي‌زنيد قبلش كاملا دست‌هاي‌تان را بشوييد‌. علاوه بر اين هر تغيير رنگ يا بو مي‌تواند نشانه خراب‌شدن سايه باشد.


آلودگی بدون نشانه

خط چشم مايع يا مداد بايد هر 3 ماه يك‌بار عوض شود. همانند سايه، خط چشم نيز نزديك منطقه‌اي حساس استفاده مي‌شود و اگر به باكتري‌ها آلوده باشد به راحتي آن را به چشم انتقال مي‌دهد.
جيم همر مي‌گويد:«آلودگي خط چشم معمولا هيچ نشانه آشكاري ندارد.»اگر خط چشم‌تان آلوده باشد احتمال قرمزي، خارش و در موارد بد، التهاب به‌وجود مي‌آ‌يد. البته از مداد چشم مي‌توان مدت طولاني‌تري استفاده كرد به اين شرط كه به‌طور مرتب آن را بتراشيد.


اگر مي‌خواهيد جوش نزنيد

وقتي از كرم‌هاي گريم استفاده مي‌كنيد يعني مي‌خواهيد جوش‌ها و جاي آن‌ها را بپوشانيد و قاعدتا نمي‌خواهيد باعث ايجاد جوش شويد. ولي بايد بدانيد كه اگر از يك كرم گريم بسيار قديمي استفاده كنيد احتمال اين‌كه روي صورت‌تان جوش به‌وجود بيايد زياد است. «نيكيتا ويلسون»، متخصص تركيبات شيميايي مواد آرايشي مي‌گويد:«وقتي رنگ كرم شما كمي تغيير كند نشان مي‌دهد كه فاسد شده‌است و ديگر قابل استفاده نيست.» كرم‌هاي گريم مايع بهتر است بعد از يك سال دور ريخته شوند ولي از پودر‌هاي گريم مي‌توان تا 2 سال استفاده كرد.


همه نشانه‌هاي فاسد شدن لوازم آرايش

دير فاسد مي‌شود

دقيقا همان قانوني كه درباره پنكيك‌ها وجود داشت در مورد رژگونه‌هاي پودري هم صدق مي‌كند يعني اگر در مواد تشكيل‌دهنده آن آب وجود نداشته‌باشد، مي‌توانيد تا مدت‌ها از آن استفاده كنيد ولي اگر رژگونه شما كرمي باشد بايد هرسال آن را عوض كنيد.ويلسون مي‌گويد:«اگر مي‌خواهيد عمر رژگونه را زياد كنيد به‌طور مرتب برس آن را بشوييد و رژگونه را در محيطي تاريك و خشك نگهداري كنيد.

اگر رژگونه‌تان مرطوب يا نم‌دار شود، احتمال رشد باكتري‌ها در آن تسريع مي‌شود‌ اين رطوبت مي‌تواند ازتماس برس با كرم پودر يا كرم صورت به رژگونه سرايت كند.» دابروف مي‌گويد:«وقتي شما رژگونه خود را روي كرم صورت يا كرم‌پودر مي‌ماليد، چربي‌ها لابه لاي موهاي برس‌گير مي‌كنند و به رژگونه انتقال مي‌يابند.»

اين حالت باعث مي‌شود، يك لايه كمرنگ سفيد خاكستري روي رژگونه‌ پودري يا لايه‌اي گچي روي كرم‌ها به‌وجود بياد. براي اين‌كه از به‌وجود آمدن اين حالت جلوگيري كنيد بعد از استفاده از مرطوب‌كننده يا كرم‌پودر چند دقيقه صبر كنيد و بعد رژگونه بزنيد.همچنين مي‌توانيد قبل از استفاده از رژگونه چربي‌هاي صورت را پاك كنيد و بعد از استفاده نيز برس رژگونه را با يك حوله خشك تميز كنيد.

در مورد كرم‌ها و پودرها تركيب ظاهري آن‌ها نيز مي‌تواند بسيار كمك‌كننده باشد. اگر تركيب رژگونه‌تان بسيار سفت و سخت شده‌بود و به راحتي از هم جدا نمي‌شد و تكان نمي‌خورد، بايد يك رژگونه نو بخريد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

همه نشانه‌هاي فاسد شدن لوازم آرايش


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوسف سنگری

      با سلام و عرض تشکر
      برای من که فروشنده لوازم بهداشتی هستم بسیار ارزشمند بود

    • bahar

      mersi kheili khob bod

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج