۹۵۷۴۳۸
۷ نظر
۵۰۴۵
۷ نظر
۵۰۴۵
پ

خداحافظی با گوشی‌های بلک‌بری

پایان عصر گوشی‌های بلک بری رسما اعلام شد. حساب کاربری توییتر بلک بری در بیانیه‌ای اعلام کرده است که دیگر گوشی‌های بلک بری تحت لیسانس TCL تولید نخواهند شد و این شرکت از بازار موبایل خارج می‌شود! گوشی‌های بلک بری زمانی دفتر کار قابل حمل هر تاجری بودند. آن‌ها با کیبورد فیزیکی QWERTY شناخته شده‌ی خود گزینه‌ی مناسبی برای تایپ ایمیل در هر لحظه و هر مکانی بودند.

وب‌سایت گجت‌نیوز - معین کریمی: پایان عصر گوشی‌های بلک بری رسما اعلام شد. حساب کاربری توییتر بلک بری در بیانیه‌ای اعلام کرده است که دیگر گوشی‌های بلک بری تحت لیسانس TCL تولید نخواهند شد و این شرکت از بازار موبایل خارج می‌شود!

خداحافظی با گوشی‌های بلک‌بری

گوشی‌های بلک بری زمانی دفتر کار قابل حمل هر تاجری بودند. آن‌ها با کیبورد فیزیکی QWERTY شناخته شده‌ی خود گزینه‌ی مناسبی برای تایپ ایمیل در هر لحظه و هر مکانی بودند؛ چیزی که تلفن‌های آن زمان در انجامش بد بودند. با این حال، با ظهور آیفون‌های اپل و گوشی‌های اندرویدی، بلکبری کمرنگ شد و رفته رفته فراموش شد.

ورود بی‌تأثیر گوشی‌های بلک بری تی سی ال به بازار

تا آنکه شرکت چینی TCL Communication این برند را مجدداً احیا کرد. گوشی‌های جدیدی که توسط این برند تولید می‌شد، ترکیبی از گوشی‌های اندرویدی و ذات بلک بری بود: گوشی‌هایی با قابلیت‌های پیشرفته‌ی امنیتی و نرم افزاری مناسب برای حرفه‌ای‌ها. ولی با توجه به اینکه دنیای تجارت وارد اکوسیستم اپل شده است، تلفن‌های هوشمند جدید این شرکت نتوانستند تأثیرگذار باشند؛ بنابراین تعجبی ندارد که امروز، صفحه‌ی رسمی بلک بری موبایل در توییتر خبر از پایان عصر گوشی‌های بلک بری تی سی ال می‌دهد.

در بیانیه‌ی منتشر شده، ما می‌توانیم ببینیم که لایسنس برند بلک بری تا ۳۱ آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۰ شهریور ۹۹) تحت مالکیت تی سی ال است و پس از آن، شرکت چینی دیگر حق فروش محصولاتش با برند بلک بری را نخواهد داشت. البته حدس این خبر چندان هم سخت نبود. همانطور که در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ دیدیم، تی سی ال اخیراً گوشی‌هایش را تحت نام خود TCL تولید می‌کند. این شرکت به تازگی با حضور در نمایشگاه لاس وگاس از گوشی‌های سری TCL ۱۰ خود پرده برداری کرده است.

خداحافظی با گوشی‌های بلک‌بری

با این حال اگر صاحب یکی از گوشی‌های بلک بری هستید، نیازی به نگرانی نیست. TCL همچنان تا ۳۱ آگوست سال ۲۰۲۲ میلادی (یا در صورت توافق، بیشتر از آن) از گوشی شما پشتیبانی خواهد کرد و آن را گارانتی می‌کند.

بی‌تردید علاقه‌مندان برند بلک بری از شنیدن این خبر شوکه شده‌اند. شاید برخی از آن‌ها همچنان امیدوارند یک برند دیگر، این شرکت را خریداری کند و گوشی‌های هوشمند بلک بری را مجدداً روانه‌ی بازار کند. اما اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، احتمال چنین اتفاقی بسیار ناچیز است!

منبع: phonearena

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی کرانی

      واقعا موبایل های فوق العاده لوکس و زیبایی بلک بای داره.بهتر از صدتا هواوی و غیره هست.واقعا ناراحت شدم.امیدوارم احیا بشه دوباره. امید دارم که میشه

      پاسخ ها

      • خودم

        بله، اگر اینطوره چرا ورشکست شده؟ همون هواوی دومین تولید کننده موبایله با اجازت

      • بدون نام

        دیگه گوشی های بلک‌ بری به این گرانی

    • نوید

      با این وضع اقتصادی خراب گوشی جی ال ایکس هم نمی شه خرید ....

    • بدون نام

      بای بای بلک بری

    • بدون نام

      کاربران بیشتر به ظاهر موبایل و دوربین حافظه و اینجور کارا اهمیت میدن من قبلا بلک بری داشتم واقعا عالی و با شخصیت بود از لحاظ حفظ حریم خصوصی هم از هر موبایلی بهتر بود

    • بدون نام

      وای یادمه عاشق بلکج بری بودم و هنوز هم دوسش دارم حس نشستن پشت کامپیوتر رو به من میداد...
      الان سامسونگ A۵۰ دارم
      ازش راضی ام فقط یه مشکل داره وقتی میزنی رو ایفون تا به تماسها جواب بدی
      طرف مقابل شاکی میشه که صداها یا شنیده نمیشه یا اکووو داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج