۹۵۷۶
۵۰۵۱
۵۰۵۱
پ

مشكلات پوستي دوران بارداري را بشناسید

تضمین زیبایی زنان در دوران بارداری

بعضی از خانم‌هاي خوش شانس در دوران بارداري بسیار زیبا می‌شوند اما در بعضی خانم‌ها تغییرات هورمونی كه در بدن به‌وجود آمده عوارض ناخواسته‌ای را به‌وجود می‌آورد، از جمله مشكلات مختلف پوستی. در این مطلب شما را با مشكلات پوستی دوران بارداري از آكنه گرفته تا ترك‌های پوستی و راه حل كم‌كردن آن‌ها آشنا می‌كنیم.

تضمین زیبایی زنان در دوران بارداری
تضمین زیبایی زنان در دوران بارداری

بعضی از خانم‌هاي خوش شانس در دوران بارداري بسیار زیبا می‌شوند اما در بعضی خانم‌ها تغییرات هورمونی كه در بدن به‌وجود آمده عوارض ناخواسته‌ای را به‌وجود می‌آورد، از جمله مشكلات مختلف پوستی. به همين دليل در این دوران مادرها حتی گاهی حساس‌تر از مواقع دیگر هم می‌شوند و به‌وجود آمدن هر مشكلی می‌تواند استرس این دوران را بیشتر كند، البته بعضی از این مادران جوان نیز چون مشكلات رایج این دوران را نمی‌شناسند با هر تغییری نگران می‌شوند. در این مطلب شما را با مشكلات پوستی دوران بارداري از آكنه گرفته تا ترك‌های پوستی و راه حل كم‌كردن آن‌ها آشنا می‌كنیم.


از دوش گرفتن و حمام داغ بپرهيزيد، زيرا مي‌تواند پوست را خشك‌تر كرده و خارش را تشديد كند. حتما از صابون‌هاي ملايم استفاده كنيد و دقت كنيد كه آن را به‌خوبي آب‌كشي كنيد و سپس به آرامي پوست را خشك كنيد. پس از استحمام از كرم‌هاي مرطوب‌كننده استفاده كنيد و ترجيحا انواعي را كه معطر نيستند انتخاب كنيد، زيرا بعضي از انواع عطريات مي‌توانند پوست را تحريك كنند. لباس‌هاي نخي و گشاد بپوشيد و هنگام گرماي روز از خانه خارج نشويد، زيرا حرارت خارش را تشديد مي‌كند.


چه زماني آغاز مي‌شود؟

حدود ۲۰ درصد خانم‌هاي باردار به درجاتي دچار خارش مي‌شوند كه در اكثر موارد ناشي از يك بيماري شناخته شده مانند كهير، اگزما، حساسيت‌هاي دارويي يا ابتلا به عفونت‌هاي انگلي مانند گال است.
اما گروه كوچكي از خانم‌هاي باردار تنها مبتلا به يك خارش شديد هستند كه با هيچ ضايعه پوستي مشخصي همراه نيست كه به اين حالت، خارش بارداري اتلاق مي‌شود. اين حالت، كه در 3 ماهه سوم بارداري شروع مي‌شود، اغلب محدود به شكم است‌ و معمولا بعد از زايمان از بين مي‌رود اما در بارداري‌‌هاي بعدي يا هنگام مصرف قرص‌هاي ضدبارداري ممكن است دوباره به‌وجود بیاید. دكتر مامر می‌گوید: «یك راه‌حل خوب خانگی استفاده از شیر گرم است، باید تكه‌ای پارچه را در شیر گرم فرو كنید و به قسمت‌هایی كه خارش دارد بمالید، این كار می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد، استفاده از لوسیون‌های كالامین یا یك مرطوب‌كننده خوب نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.


شايع‌ترين مشكل پوستی در دوران بارداری چيست؟

مشكل شماره يك بیشتر خانم‌ها در دوران بارداري، آكنه است كه در افراد مختلف به‌طور متفاوتی بروز پیدا می‌كند اما بیشتر آن‌ها به دليل فعالیت‌های هورمونی به‌وجود می‌آید.علاوه بر این، در دوران بارداري نمی‌توان به راحتی مثل دوره‌های دیگر از بعضی از محصولات ضد‌جوش استفاده كرد چون استفاده از بسیاری از این نوع محصولات در دوران بارداري چندان ایمن نیست و می‌تواند برای جنین مشكل ایجاد كند اما نگرانی چندانی وجود ندارد چون تنها با تغییرات كوچكی در برنامه روزانه‌تان می‌توانید درخشندگی و زیبایی پوست‌تان را همچون گذشته به‌دست آورید.اگر جزو كسانی هستید در طول عمرشان گهگاه جوش می‌زنند هیچ تعجبی ندارد كه در دوران بارداري نیز به‌خصوص در اطراف دهان و چانه دچار این مشكل بشوید، بیشتر از همه این مناطق مستعد جوش زدن هستند و اگر در همان ابتدا نسبت به درمان این جوش‌ها اقدام نكنید تا زمان زایمان این مشكل همراه شما خواهد بود و حتی گاهی ممكن‌ است بعد از به دنیا آمدن بچه نیز ادامه یابد.


تضمین زیبایی زنان در دوران بارداری

چگونه جوش‌هاي دوران بارداري را درمان كنيد؟

باید حواس‌تان باشد محصولاتی را كه بنزوئیل پروكساید، اسید سالیسیلیك یا هر نوع از رتینوئید‌ها دارند استفاده نكنید. این مواد برای استفاده در دوران بارداري اصلا ایمن نیستند. بهتر است دراین دوران از محصولات موضعی استفاده كنید كه پایه سولفور یا اسید گلیكولیك یا آلفا هیدروكسی اسید دارند. البته استفاده از هرگونه لایه‌بردار یا پاك كننده‌ای كه با مواد خانگی ساخته شده است نیز بلامانع است. اگر این محصولات هیچ تاثیری در بهبود جوش‌های شما نداشتند می‌توانید به سراغ كرم‌های اريترومايسين بروید كه استفاده از آن در دوران بارداري مشكلی ندارد. اگرچه بعضي پزشكان به هیچ وجه استفاده از آنتی‌بیوتیك‌های خوراكی را توصیه نمی‌كنند و عقیده دارند كه در این مواقع بهتر است به پزشك متخصص مراجعه كنید.


روش‌هاي‌رفع‌ لك‌های پوست

ملاسما يا لك بارداري يكي از شايع‌ترين علل ايجاد لك صورت است كه یك لك اكتسابي قهوه‌اي رنگ و به‌صورت آهسته و قرينه به‌وجود مي‌آيد. چون اين لك‌ها بيشتر در خانم‌هاي باردار ظاهر مي‌شود يا عود مي‌كند و به لك‌هاي بارداري شهرت دارد ولي مي‌تواند در خانم‌هاي مجرد و حتي به ندرت در مردان نيز ديده شود. اين لك‌ها بيشتر در گونه‌ها، پيشاني و چانه ديده مي‌شود. خانم‌های با پوست تیره‌تر(سبزه) و موهای تیره بیشتر از همه دچار این مشكل می‌شوند.

تيرگي يا لك پوست معمولا پس از زايمان ناپديد مي‌شود اما ممكن است براي ماه‌ها يا سال‌ها باقي بماند. اين نوع لك صورت ممكن است بدون علت مشخص يا به‌صورت فاميلی به‌خصوص در افرادي كه در تماس با نور آفتاب خفيف تيره مي‌شوند، ديده شود. این لك‌ها به واسطه هورمون‌های بارداري و تابش آفتاب به‌وجود می‌آیند و درمان مشخصی برای آن‌ها وجود ندارد اما دوری از تابش آفتاب می‌تواند تا حد زیادی آن‌ها را كاهش دهد و تغییر رنگ كمتری در پوست اتفاق بیفتد.


تضمین زیبایی زنان در دوران بارداری

ويتامين C را فراموش نكنيد

استفاده از محصولات موضعی حاوی ویتامین C در این دوران می‌تواند موثر باشد چون به‌طور طبیعی به پوست كمك می‌كند كه رنگسازی را متوقف كند. خیلی از خانم‌ها هم هستند كه ترجیح می‌دهند، این لك‌های بزرگ را با كرم‌های روشن‌كننده بپوشانند، پیشنهاد ما به این خانم‌ها این است كه قبل از كرم پوشاننده، حتما روی پوست كرم مرطوب‌كننده بمالند چون مرطوب‌كننده باعث می‌شود پوست یكنواخت‌تر به‌نظر برسد. اگر این لك‌ها بعد از بارداري از بین نرفت، بهترین كار استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی است تا رنگ پوست دوباره یكنواخت شود.


چه زمانی ترك‌های پوستی را درمان كنید؟

در اكثر زنان باردار در ماه‌هاي ششم و هفتم بارداري ترك‌هاي پوستي ديده مي‌شود. اين خطوط ابتدا در ديواره شكم ظاهر شده و بعدا به ميزان كمتري روي سينه‌ها نمايان مي‌شود. در نواحي ديگر مثل بالاي پاها و بازوها با درصد كمتري ديده مي‌شود.

علت اين خطوط پوستي را به افزايش جثه جنين و فشار آن روي پوست و كش آمدن پوست و پاره شدن بافت الاستين كه مسئول كشش و نگهدارنده پوست است نسبت مي‌دهند. رنگ اين خطوط ابتدا قرمز تا صورتي يا ارغواني است و گاهي همراه با خارش است.

بعد از زايمان اين خطوط تا حدي جمع مي‌شوند ولي به‌طور كامل از بين نمي‌روند و معمولا به رنگ پوست در مي‌آيند و كمي فرو رفته و چروكيده ديده مي‌شوند، متاسفانه درمان قطعی چندانی برای این ترك‌ها وجود ندارد البته اگر زود اقدام كنید ممكن است درمان‌های لیزری بتوانند تا حد زیادی آن‌ها را برطرف كند. بعد از این‌كه نوزادتان به دنیا آمد، باید درمان را شروع كنید و چون این خطوط فقط تا زمانی قابل پاك شدن هستند كه هنوز قرمز یا صورتی هستند.

اگر هم دوست دارید كه در دوران بارداري كرم‌های موضعی استفاده كنید كرم‌های حاوی اسید گلیكولیك یا چای سبز می‌تواند تا حدی از ایجاد این خطوط پیشگیری كند.

در این دوران باید ملاحظات زیادی را رعایت كنید و از آن جمله نباید هر پماد یا كرم موضعی را مصرف كنید چون بعضی از این كرم‌ها وارد جریان خون می‌شوند و در نتیجه باید از مصرف آن‌ها اجتناب كنید.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

تضمین زیبایی زنان در دوران بارداری


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج