جاباما
۹۵۷۷۲۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تمجید نشریه بلژیکی از چپ‌پای ایرانی خنت

خنت بلژیک پس از چهار برد و یک تساوی در پنج دیدار اخیر خود در لیگ به رتبه دوم جدول رسیده و رقیبی جدی برای بروخه صدرنشین محسوب می‌شود.

فرهیختگان: خنت بلژیک پس از چهار برد و یک تساوی در پنج دیدار اخیر خود در لیگ به رتبه دوم جدول رسیده و رقیبی جدی برای بروخه صدرنشین محسوب می‌شود. فردریک فن‌هول، نویسنده نشریه اسپورت مگزین بلژیک معتقد است دو مدافع چپ و راست این تیم یکی از دلایل اصلی اوج‌گیری خنت در هفته‌های اخیر بوده‌اند و در گزارشی به تمجید از عملکرد آنها پرداخته است.

متفاوت با لیگ روسیه

خنت در سمت چپ خط دفاعی خود میلاد محمدی، مدافع ملی‌پوش ایرانی را دراختیار دارد که در چند بازی اخیر جای ثابتی در ترکیب پیدا کرده و نمایش قابل قبولی نیز داشته است. فن‌هول با اشاره به درخشش او و همچنین مونتس در سمت راست می‌نویسد: «خنت در دو سمت خط دفاعی خود آلسیو کاسترو‌مونتس ۲۲‌ساله و میلاد محمدی ۲۶‌ساله را دارد که با عملکرد خوب خود توانستند جای دو بازیکن با‌تجربه در این پست‌ها یعنی میکائیل لوستیگ و نانا آساره را بگیرند و به نفرات ثابت تیم تبدیل شده‌اند.

در ابتدای تابستان مونتس اسپانیایی با قراردادی ۲/۱ میلیون یورویی از یوپن راهی خنت شد و با این تیم قراردادی تا سال ۲۰۲۲ بست. میلاد نیز که عضو تیم‌ملی ایران است و برادر دوقلویش، مهرداد در تیم آوس پرتغال عضویت دارد، به‌عنوان بازیکن آزاد احمد گروژنی روسیه را ترک کرد. او که از سال ۲۰۱۶ در این تیم روسی عضویت داشت، قراردادی سه ساله با خنت امضا کرد.»

میلاد درباره حضورش در بلژیک می‌گوید: «در همان ابتدای حضورم در این لیگ متوجه تفاوت‌های هر‌چند کم آن با فضای فوتبال روسیه شدم. سرعت فوتبال در اینجا بیشتر است و حرکت‌های انفجاری و ناگهانی بیشتری انجام می‌شود. در قطع توپ و بازپس‌گیری آن بهتر عمل می‌شود اما نکته‌ای که بیش از همه مورد توجه من قرار گرفت سرعت بالای انتقال توپ و پاس‌های سریع بازیکنان بود. در این شرایط باید یاد بگیرید که انرژی خود را در چه زمانی و چگونه مصرف کنید. درحقیقت باید به‌خوبی بدانید که چه زمانی پا به توپ حرکت کنید و چه زمانی توپ را پاس بدهید.»

انتخاب بلژیک بعد از مشورت با ویلموتس

خنت موفقیت‌های اخیر خود را به دو مدافع کناری‌اش مدیون است و در ادامه فصل می‌تواند به درخشش آنها امیدوار باشد. میلاد درباره اینکه رمز موفقیتش به‌عنوان یک مدافع چیست، می‌گوید: «من در ایران و تا سن ۲۱ سالگی در پست مهاجم و وینگر چپ بازی می‌کردم و به‌همین‌دلیل به‌خوبی می‌دانم که در ذهن مهاجمان چه می‌گذرد و چه نقشه‌هایی دارند. همیشه سعی می‌کنم بیشترین فشار را روی خودم بگذارم تا عملکرد بهتری داشته باشم. سرعت بالایم سبب می‌شود بتوانم تمام جناح خودم را پوشش دهم که حس بسیار خوبی دارد. گاهی‌اوقات شما مجبورید نفس‌تان را ذخیره کنید، اما اگر تمرینات بیشتری داشته باشید می‌توانید مثل یک تانک انرژی باشید.»

محمدی‌ انگیزه‌های حضورش در لیگ بلژیک را این‌گونه شرح می‌دهد: «من می‌توانستم همچنان در روسیه بمانم، اما پیشنهادهایی از فرانسه و آلمان هم به دستم رسید. با این حال من پس از مشورت با مارک ویلموتس (سرمربی سابق تیم‌ملی) و دستیارش مانو فررا، بلژیک را انتخاب کردم. او به من گفت حضور در خنت چه از لحاظ فوتبالی و چه زندگی شخصی یک پیشرفت برایم خواهد بود و قدمی رو به جلو است. در ادامه با علی قلی‌زاده، دوست خوبم که در شارلروا بازی می‌کند صحبت کردم که او هم گفت خنت تیم خوبی است و همیشه بین پنج تیم برتر جدول قرار دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج