جاباما
۹۵۷۷۲۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

انصاریان: امیدوارم یحیی و فرهاد دنبال دفاع کردن نباشند

وقتی زمان برگزاری پرتماشاگرترین بازی لیگ فرا می‌رسد برعکس همه‌جای دنیا باید خداخدا کنیم تا یک بازی تماشاگرپسند از هر دو تیم ببینیم.

فرهیختگان: وقتی زمان برگزاری پرتماشاگرترین بازی لیگ فرا می‌رسد برعکس همه‌جای دنیا باید خداخدا کنیم تا یک بازی تماشاگرپسند از هر دو تیم ببینیم. کم پیش‌آمده که بازی‌های دربی هواداران دو تیم را آنقدر به هیجان بیاورد که حتی از باخت تیم‌شان زیاد ناراحت نشوند. برخلاف دربی‌های معروف دنیا که به راحتی پرگل و تماشایی می‌شوند در دربی تهران باید دست به دعا باشیم تا دو تیم نمایشی جذاب را از خود به یادگار بگذارند.

حالا چشم امید طرفداران هر دو تیم به دربی ۹۲ است و امیدوارند که مساوی نشود! بعد از برد ۴ بر ۲ پرسپولیس در ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ شاهد ۲ پیروزی استقلال و ۴ برد پرسپولیس بودیم و فقط ۲ بازی مساوی شده است. اما با وجود این، باز هم در همین بازی‌ها شاهد احتیاط بیش از حد بازیکنان و مربیان دو تیم بوده‌ایم. همیشه قبل از دربی شنیدن حرف‌های بازیکنان دربی‌باز سرخابی خالی از لطف نیست. این‌بار سراغ مدافع سابق پرسپولیس و استقلال رفتیم تا ببینیم نظر او درمورد دربی ۹۲ چیست. گفت‌وگو با علی انصاریان را در ادامه می‌خوانید.

تجربه زیادی از حضور در دربی داری. فکر می‌کنی این‌بار بازی خوبی از سوی دو تیم انجام شود؟

خیلی فرصت نکردم بازی‌های دو تیم را ببینم. درگیر بازی در یک فیلم بودم و فرصت کمی برای تماشای بازی هر دو تیم در لیگ داشته‌ام. اما همان بازی‌هایی که دیدم باید بگویم هم پرسپولیس در شرایط خوبی قرار دارد هم استقلال. حقیقتا در این شرایط باید از این نبرد ترسید. ممکن است در این بازی اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ای رخ دهد و همه معادلات را بر هم بزند. هر دو تیم سرحال هستند و همین مساله می‌تواند کار را سخت کند.

اما تجربه نشان داده هر دو تیم در بهترین شرایط هم برای نبرد با هم احتیاط را در دستور کار قرار دهند.

دقیقا همین‌طور است. این بازی هم می‌تواند یکی از خاطره‌انگیز‌ترین دربی‌های پایتخت شود هم یکی از بدترین آنها. احتیاط باید به اندازه معقولش در دستور کار دو تیم باشد، نه اینکه هر دو تیم تا پایان ۹۰ دقیقه فقط به فکر گل نخوردن باشند. اگر دو تیم در زمین نترس باشند، آن‌وقت باید به‌عنوان یک تماشاگر از این دربی ترسید و نگران باخت سنگین تیم محبوب‌مان باشیم.

فکر می‌کنی مربیان دو تیم بتوانند ترس و احتیاط بیش از حد را از بازیکنان تیم خود بگیرند؟

هم یحیی خود را در موقعیتی می‌بیند که نمی‌خواهد به راحتی آن را از دست بدهد هم فرهاد. هر دو مربی در این بازی به دنبال اثبات توانایی‌های خود هستند. البته فکر می‌کنم یحیی تجربه بیشتری به‌عنوان مربی برای این بازی دارد. با وجود این، کار هر دو مربی سخت است. باید دید آنها چقدر می‌توانند بازیکنان تیم خود را از نظر روحی در بالاترین سطح قرار دهند.

پرسپولیس هرچند بازی‌هایش را در لیگ می‌برد و در صدر قرار دارد، اما به نظر می‌رسد نسبت به استقلال کمی محتاط‌تر و دست به عصاتر عمل می‌کند!

پرسپولیس در زمان برانکو خوب بازی می‌کرد، اما با توجه به تغییرات صورت‌گرفته روی نیمکت طبیعی است که مربیان جدید با احتیاط بیشتری تیم‌شان را هدایت کنند تا کم‌کم تیم به شرایط خوب خود برسد. من فکر می‌کنم پرسپولیس بازی به بازی بهتر می‌شود. استقلال هم خود را پیدا کرده، اما پرسپولیس هم با همین شرایطش تیمی نیست که استقلال احساس کند به راحتی می‌تواند آن را از پیش‌رو بردارد.

از نقاط قوت و ضعف دو تیم بگو.

استقلال خط حمله و جناح راست بسیار خوبی دارد و از بازیکنان سرعتی بهره می‌برد. پرسپولیس اگر می‌خواهد غافلگیر نشود، باید مراقب سرعت بازیکنان استقلال باشد. اما این‌طرف هم علیپور می‌تواند مهره خطرناکی برای آبی‌ها باشد. نمی‌دانم در کنار او کدام بازیکن حضور خواهد داشت، اما او با تکنیک و سرعت ترابی، امیری و احمد نوراللهی می‌تواند بدجور استقلال را غافلگیر کند. البته همه‌چیز به شرایط روحی علیپور و سایر بازیکنان پرسپولیس بستگی دارد. فکر می‌کنم بیرانوند می‌تواند برگ برنده پرسپولیس در این بازی باشد!

چرا بیرانوند؟

خودمان را نباید گول بزنیم. خط دفاع پرسپولیس از تجربه بالایی برخوردار است، اما سرعت خط تهاجمی استقلال زیاد است. سیدجلال باید خیلی مراقب این مساله باشد و باید خط دفاعش را به خوبی رهبری کند. حال اگر بیرانوند تمرکز زیادی در این بازی داشته باشد و با عکس‌العمل‌هایش قدرت تدافعی پرسپولیس را بالا ببرد، به راحتی می‌تواند اعتمادبه‌نفس آبی‌ها را پایین آورده و موتور گلزنی پرسپولیس را روشن کند.

مدیران استقلال تاکید کردند که شیخ دیاباته به این بازی نمی‌رسد. غیبتش چقدر تاثیرگذار است؟

برای پرسپولیس نباید بود و نبود این بازیکن فرقی کند. سرخ‌پوشان باید مراقب همه بازیکنان استقلال باشند و برای مهار سرعت و تکنیک و گلزنی آنها برنامه‌ریزی داشته باشند. البته شاید هم این بازیکن به دربی برسد.

با کری‌خوانی‌های قبل از دربی چقدر موافقی؟ به‌خصوص که اغلب این بازی‌ها جذاب از کار در نمی‌آید.

به نظر من دربی با کری‌خوانی‌هایش جذاب می‌شود. رئال با بارسا سالی چندبار بازی می‌کنند؟ دیدید هر دو تیم به راحتی می‌توانند برای خود بردهای پرگل رقم بزنند، اما باز هم قبل از بازی برای هم کری می‌خوانند. بازی بایرن و دورتموند یا اینتر و آث‌میلان هم همین شرایط را دارند. به نظرم بخشی از هیجان دربی به همین کری‌خوانی‌هاست.

فکر می‌کنی این بازی جذاب و پرگل شود؟

همیشه ترس آدم‌ها را خیلی اذیت می‌کند. اگر مربی بترسد این ترس را به بازیکنانش منتقل خواهد کرد. گفتم اگر ترس نباشد بازی آنقدر پرهیجان می‌شود که آن‌وقت هواداران دو تیم باید از باخت تیم‌شان بترسند و نگران باشند. من می‌گویم این بازی می‌تواند پرگل شود. فقط امیدوارم دو تیم به بازی تدافعی رو نیاورند. بازی تدافعی شود، فاصله خط هافبک و حمله زیاد شده و آن‌وقت شاهد یک بازی پربرخورد و پر از خطا خواهیم بود. تاکید می‌کنم نباید در این بازی عقب‌نشینی کرد و روی سخنم بیشتر با پرسپولیسی‌هاست.

البته زمان شما هم این ترس وجود داشت.

بله. ما هم خیلی می‌ترسیدیم و روی بازی‌مان هم اثر منفی می‌گذاشت. فکرمان این بود اگر ببازیم فردای بازی جواب مردم را چه بدهیم. اما باید به این ترس غلبه کرد. بازیکنان امروزی توانایی انجام این کار را دارند.

نتیجه بازی را چه پیش‌بینی می‌کنی؟

اگر بازی خوبی برگزار شود، پرگل می‌شود و همه از دیدنش لذت می‌برند. دلم می‌خواهد یک بازی خوب ببینم و البته با برد تیم محبوبم پرسپولیس به پایان برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وای فای

      الان کسی از شما نظر خواست ؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج