جاباما
۹۵۷۸
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

بيماري‌هايي كه آب استخر به‌وجود مي‌آورد

مرگ زیبایی با عفونت‌هاي استخري!

احتمال شيوع بعضي‌ از بيماري‌ها به‌خصوص بيماري‌هاي ويروسي و قارچي در استخرها زياد است. البته در استخرهاي سرپوشيده كه محيط، گرم و مرطوب است و رشد قارچ هم بيشتر از مكان‌هاي ديگري است، اين مشكلات پيش مي‌آيد.

مرگ زیبایی با عفونت‌هاي استخري!
مرگ زیبایی با عفونت‌هاي استخري!

پوست، لباس هميشگي بدن شماست كه گران‌ترين لباس‌ها هم نمي‌تواند جاي آن را بگيرد. همين پوست ممكن است به دليل رعايت نكردن نكات بهداشتي دچار صدمه‌هاي دشواري شود و گاهي هم بيماري‌هاي عفوني و قارچي كه مختص اين فصل و مكان‌هاي گرم و مرطوبي مثل استخر‌هاست، پوست را درگير كند. در اين‌جا چند توصيه براي جلوگيري از به‌وجود آمدن اين عفونت‌ها در استخر‌ها را بخوانيد.


عفونت كجاست؟

احتمال شيوع بعضي‌ از بيماري‌ها به‌خصوص بيماري‌هاي ويروسي و قارچي در استخرها زياد است. البته در استخرهاي سرپوشيده كه محيط، گرم و مرطوب است و رشد قارچ هم بيشتر از مكان‌هاي ديگري است، اين مشكلات پيش مي‌آيد. اين بيماري‌ها در كشاله ران و بين انگشت‌ها بيشتر هستند. عفونت‌هاي قارچي معمولا سطحي است و با درمان‌هاي موضعي درمان مي‌شود ولي اگر لايه‌هاي زيرين پوست را هم درگير كرده باشد نياز به درمان‌هاي سيستميك و درمان‌هاي خوراكي دارو و تزريقي پيدا مي‌كند. عفونت‌هاي قارچي علائمي مثل تاول، قرمزي، خارش و زائده‌هايي بين انگشتان و كشاله ران دارد.


بيماري‌هايي كه آب استخر به‌وجود مي‌آورد

ميزان كلري كه بايد در آب‌ها باشد چيزي حدود ۵/۳ -۱ ppm است كه در اين ميزان از كلر هيچ عارضه‌اي براي پوست به‌وجود نمي‌آورد. يكي ديگر از باكتري‌هايي كه در استخر وجود دارد «سودوموناس» است كه باعث عفونت‌هاي پوستي و تنفسي مي‌شود كه به‌وجود آمدن اين عارضه هم با ميزان كلر در آب قابل كنترل است. معمولا اين باكتري خيلي راحت در استخرها منتقل مي‌شوند. پس بهتر است كساني كه مشكلات عفوني و آسم دارند از رفتن به استخرهايي كه ميزان كلرشان مشخص نيست خودداري كنند. از آنجايي كه بعضي استخرها از آب چاه استفاده مي‌كنند به همين دليل بايد سرايت بيماري‌هايي مثل سالمولنا، باسيل‌هاي گران منفي و هپاتيت‌هاي نوع يك را هم درنظر گرفت. توصيه مي‌شود، از استخرهايي استفاده كنيد كه توسط ناظران بهداشت كنترل شده‌اند چون آن‌ها نه تنها ظاهر استخر‌ها و امكانات آن را بلكه از لحاظ باكتريايي هم آزمايش مي‌كنند. يكي ديگر از راه‌هايي كه ممكن است افراد را دچار عفونت‌هاي قارچي كند، اين است كه بعد از استفاده از استخر حمام نكنند.


آفتاب را از ياد نبريم

در استخرهاي سر باز به لحاظ قرار گرفتن مستقيم در آفتاب توصيه مي‌شود، از كرم يا لوسيون‌هاي ضد‌آفتاب و ضد‌آب استفاده شود چون عاملي مثل كلر ضد‌آفتاب را از بين مي‌برد. به همين دليل نياز است كه ضد‌آفتاب تمديد شود. ضد‌آفتاب در اين شرايط بايد به تمام بدن زده شود. مقدار استفاده ضد‌آفتاب روي پوست صورت چندبرابر بايد بيشتر از پوست بدن باشد. يعني اگر روي صورت به اندازه نصف قاشق چاي خوري ضد‌آفتاب استفاده مي‌شود بايد براي بدن 2 قاشق چاي‌خوري استفاده شود. مواد حساسيت‌زايي مثل كلر و عفونت‌هاي باكتريايي مي‌تواند مشكل افرادي را كه آكنه فعال دارند، بدتر كند. البته اين مشكل 2 طرفه است يعني كساني كه آكنه فعال دارند مي‌توانند آب استخر را هم آلوده كنند. توصيه مي‌شود افرادي كه دچار عفونت‌هاي تنفسي، گوارشي (Oral facal) و عفونت‌هاي واژينال هستند از استخر استفاده نكنند. البته گاهي افراد فكر مي‌كنند كه مواد خوراكي ممكن است تاثير مستقيمي روي بهبود بيماري داشته باشد با اين‌كه اين تفكر كاملا اشتباه است اما خوردن ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه مي‌تواند درمان را تسريع بخشد.


اينگونه دچار نشويم

براي به‌وجود نيامدن مشكل عفونت قارچي لازم است، قبل از استخر يك سري نكات بهداشتي رعايت شود. نخستين نكته استفاده از استخرهاي خلوت و مطمئن است. پوست‌هاي چربي كه مواد آرايشي‌شان خوب پاك نشده قبل از استفاده از استخرها بايد حتما شسته شوند چون خود اين مسئله باعث عفونت قارچي روي پوست مي‌شود. توصيه مي‌شود، پوست قبل و بعد از استخربا صابون شسته شود، چون تعريق زياد و همين‌طور استفاده از لباس‌هاي تنگ مي‌توانند از عوامل مستعد‌كننده اين نوع عفونت باشند. چون آب استخر كلر دارد به همين دليل نبايد از صابون‌هايي كه مواد قليايي بالايي يا تركيبات گوگرد دارند استفاده كرد، چون آن‌ها اين عارضه را تشديد مي‌كنند. بهترين صابون، صابون‌هاي ملايم روزانه هستند كه چربي‌ها و تعريق پوست را از روي آن پاك مي‌كنند. كساني هم كه پوست خشك دارند بايد براي جلوگيري از خشكي بيش از حد پوست‌شان، از شامپوهاي بدن استفاده كنند. معمولا خود كلر باعث خشكي پوست مي‌شود به همين دليل بهتر است از شوينده‌هاي كرم دار براي اين نوع پوست‌ها استفاده شود. البته بايد از كلاه، حوله و دمپايي شخصي خود استفاده كنند تا از انتقال اين بيماري‌ها جلوگيري شود. البته كلر و مسي كه در لوله‌هاي آب است باعث ريزش مو مي‌شود. پس بهترين كلاهي كه مي‌توان استفاده كرد كلاه‌هايي هستند كه آب را عبور نمي‌دهند همچنين به ياد داشته باشيم به هيچ عنوان نبايد روي رختكن پاي برهنه راه برويم.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مرگ زیبایی با عفونت‌هاي استخري!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ebrahim mohammadi

      خیلی ممنون از اطلاع رسانیتان

    • الناز

      متشکریم مطالب بسیار خوب و روان است موفق باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج