۹۵۸۱۴۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دربی اولی‌ها در دیگ جوشان آزادی

دربی عصر امروز برای تعدادی از بازیکنان دو تیم اولین تجربه در این جنگ دیرینه و جذاب قلمداد می شود، ستاره هایی که هر یک شرایط متفاوتی در این تجربه دارند.

ورزش سه: دربی ۹۲ را می توان مصافی تاریخی برای تعدادی از بازیکنان امروز استقلال و پرسپولیس دانست، آنها که لقب دربی اولی ها را یدک می کشند و برای اولین بار در دیگ جوشان آزادی مقابل طیف گسترده ای از طرفداران وارد چمن سبز می شوند بلکه با حضورشان تفاوت را به سود تیم محبوب شان رقم بزنند.

شاید تا امروز بسیاری از طرفداران دو تیم برای رقم زدن سرنوشت بازی جذاب و حساس امروز روی بازیکنانی حساب باز کرده بودند که از مدت ها قبل نام شان به عنوان نفرات کلیدی به گوش می رسید اما در این بین هستند بازیکنانی که در اولین دربی خود نباید از حضور و تاثیرگذاری شان در نتیجه نهایی بازی امروز غافل شد. این بازیکنان که تا قبل از این با پیراهن سایر تیم ها تجربه مقابله با دو تیم سرخابی پایتخت را داشتند حالا در قلعه دشمن این دوئل جذاب را تجربه می کنند. به همین بهانه نگاهی انداختیم به دربی اولی های بازی امروز.

امیرارسلان مطهری؛ جانشین شیخ امیدوار به شاهکار

خرید زمستانی فرهاد مجیدی، بازیکنی که سال ها بود زمزمه ها برای برتن کردن پیراهن استقلال اطراف او زیاد بود و هیچ وقت هم علاقه اش به این تیم را پنهان نکرد امروز برای اولین بار در دربی به مصاف پرسپولیس می رود. او که با پیراهن نفت، پارس جنوبی، ذوب آهن و ... بارها تجربه بازی مقابل مدافعان پرسپولیس را دارد امروز به عنوان جانشین خلف شیخ دیاباته مصدوم نقش زوج مهدی قائدی را بازی می کند به این امید که در اولین دربی شاهکار خلق کند.

دربی اولی‌ها در دیگ جوشان آزادی

آنتونی استوکس؛ از دیگ یادگار تا قلعه سرخ آزادی

مهاجم پرسرو صدای ایرلندی امروز می تواند برای اولین بار با پیراهن شماره 10 پرسپولیس به میدان برود آن هم مقابل تیمی مثل استقلال در دربی بزرگ فوتبال ایران و آسیا. استوکس پیش از این به عنوان گلزن اول تراکتور خودی نشان داده است اما مصاف امروز برای او معنا و مفهومی متفاوت در چالش دوباره اش در فوتبال ایران دارد چون می تواند یک شبه ره صدساله محبوبیت در تیم پرطرفدار پایتخت را طی کند.

دربی اولی‌ها در دیگ جوشان آزادی

شاهین طاهرخانی؛ دژ بتنی اما کم تجربه

بحران مصدومیت و محرومیت مدافعان کلیدی باعث شد با حضور فرهاد مجیدی راه برای ورود این مدافع جوان به ترکیب استقلال هموار شود. ریسک استفاده از این بازیکن بی تجربه به قدری خوب جواب داد که بعد از دو نمایش فوق العاده در لیگ قهرمانان آسیا، مجیدی از طاهرخانی در لیگ هم بهره می برد و امروز هم این شانس را در اختیار دژ بتنی جوان و کم تجربه قرار می دهد تا به عنوان یکی از اضلاع مثلث تدافعی استقلال به مصاف مهاجمان پرسپولیس برود.

دربی اولی‌ها در دیگ جوشان آزادی

کریستین اوساگوآنا؛ تنها مرد آفریقایی

مصدومیت شیخ دیاباته باعث شد تا امروز کریستین اوساگوآنا تنها مرد آفریقایی حاضر در ترکیب دو تیم باشد. این بازیکن هم به عنوان دیگر تازه وارد زمستانی پرسپولیسی ها به عنوان بازیکن ذوب آهن در فصول گذشته از زیر و بم حساسیت های حاکم بر مصاف دو تیم محبوب پایتخت مطلع شده بود و حالا خود در زمره دربی اولی ها امروز این شانس را دارد تا نامش را در تاریخ دوئل های دو تیم جاودانه کند البته به شرطی که نمایشی بهتر و آماده تر از بازی های قبلی ارائه دهد.

دربی اولی‌ها در دیگ جوشان آزادی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج