جاباما
۹۵۸۶۰۵
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

مخالفت دادگاه با احیای تابعیت عروس داعشی

دادگاه انگلیس روز جمعه با صدور حکمی، اعتراض به تصمیم دولت این کشور برای لغو تابعیت «شمیمه بیگم» دختر جوان انگلیسی را که پنج سال پیش برای پیوستن به گروهک تروریستی داعش از لندن به سوریه فرار کرد، نپذیرفت.

ایرنا: دادگاه انگلیس روز جمعه با صدور حکمی، اعتراض به تصمیم دولت این کشور برای لغو تابعیت «شمیمه بیگم» دختر جوان انگلیسی را که پنج سال پیش برای پیوستن به گروهک تروریستی داعش از لندن به سوریه فرار کرد، نپذیرفت.

بیگم یکی از سه دانش‌اموز فراری مدرسه‌ بتنال گرین در شرق لندن بود که ۱۷ فوریه ۲۰۱۵ از طریق پروازی از فرودگاه گتویک لندن، وارد استانبول ترکیه شد. او سپس به صورت قاچاقی از مرز 'کیلیس' در جنوب ترکیه وارد خاک سوریه شد و به داعش پیوست.

مخالفت دادگاه با احیای تابعیت عروس داعشی

بیگم ۲۰ ساله که سه سال در قلمرو داعش زندگی و در این مدت دو بچه سقط کرد و آخرین فرزند نوزادش بر اثر سینه پهلو جان داد اینک در اردوگاه اسرای داعشی در سوریه به‌سر می‌برد.

وزارت کشور انگلیس اواخر سال گذشته تابعیت انگلیسی او را لغو کرد. وکلای او می‌گویند که این اقدام غیر قانونی، موکل آنها را بی وطن کرده است.

طبق قانون، لغو تابعیت مشمول افرادی می شود که دارای تابعیت مضاعف باشند. دولت انگلیس با استناد به تابعیت بنگلادشی مادر بیگم، او را شهروند این کشور می‌داند. دولت بنگلادش چنین ادعایی را نپذیرفته است.

بیگم سال گذشته علیه تصمیم دولت لندن به کمیسیون ویژه شکایت مهاجرین و دادگاه عالی شکایت کرد. با این حال الیزابت لیانگ قاضی این پرونده امروز اعلام کرد از آنجا که بیگم از تبار بنگلادش به شمار می‌رود، تصمیم دولت لندن، اقدامی قانونی و او را بی وطن نمی‌کند.

تصمیم دولت انگلیس برای لغو حق شهروندی بیگم از سال گذشته به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل‌شده است. نهادهای حقوق بشری نگرانند که این تصمیم پایه‌گذار سنتی شود که در آینده به لغو حق شهروندی افراد بیشتری به بهانه مختلف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کوروش کبیرپادشاه صلح و جنگ

      سه تا بچه اونم تو سن کمتر از بیست سالگی

    • بدون نام

      دادگاه انگلیس کاربسیاردرستی کرده.گروهای تروریستی ازقوانین لیبرالی اروپا استفاده میکنندوآزادانه زندگی میکنندبعدازجنایات ضدبشری انتظار پذیرش مجدددارند

    • بدون نام

      بدرک . میخواسته عضو داعش نشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا داعشی ها راباید نابود کرد

    • بدون نام

      خوب کاری کردن

    • بدون نام

      این داعشیها هر کجا گیر افتادن همان جا باید اعدام شوند .....

    • فاطمه

      اونموقع که رفتی در آغوش داعش فکر امروزم میکردی تا تو باشی دیگه از اینکارا نکنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج