جاباما
۹۵۸۶۱۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

پمپئو: همکاری اروپا برای مقابله با ایران مهم است

وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه همکاری اتحادیه اروپا با کشورش را برای مقابله با ایران پراهمیت توصیف کرده است.

خبرگزاری فارس: «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همکاری واشنگتن-بروکسل برای مقابله با ایران را بااهمیت توصیف کرد.

پمپئو در توئیتر نوشت: «امروز افتخار استقبال از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در وزارت خارجه آمریکا داشتم.»

پمپئو: همکاری اروپا برای مقابله با ایران مهم است

وزیر خارجه آمریکا در ادامه نوشت: «همکاری اتحادیه اروپا-آمریکا برای پرداختن به مهم‌ترین موضوعاتی که دنیا را به چالش کشیده‌اند از امنیت فناوری‌های نسل ۵ گرفته تا مقابله با رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران، از اهمیتی حیاتی در جهت تلاش‌های ما برای ساختن جهانی ایمن‌تر و پررونق‌تر برخوردار است.»

پیش از این منابع خبری گزارش داده‌ بودند «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روزهای پنجشنبه و جمعه در واشنگتن با مقامات آمریکایی دیدار می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد بورل در این سفر با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و «جرد کوشنر» مشاور ارشد کاخ سفید و تهیه‌کننده طرح موسوم به «معامله قرن» دیدار خواهد کرد.

دفتر امور خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ خود اعلام کرد: «این دیدارها فرصتی را برای پیش برد گفت‌وگوهایی با محور سیاست خارجی میان اتحادیه اروپا و آمریکا ایجاد کرده و باید به‌طور ویژه بر راه‌هایی جهت تقویت روابط دو سوی اقیانوس اطلس تمرکز داشته باشد».

با وجود اختلافاتی که میان بروکسل و واشنگتن بر سر مسائلی همچون برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد، پمپئو در تلاش است روابطی دوستانه‌تر را با رهبران جدید اتجادیه اروپا از جمله بورل برقرار کند و به روابط تیره میان اتحادیه اروپا و آمریکا از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پایان دهد.

بورل روز سه‌شنبه بعد از پایان سفر خود به تهران گفت: «من به ایران سفر کردم چون مسئله ثبات بدون در نظر گرفتن ایران امکانپذیر نیست. با وزیر خارجه عربستان سعودی و امارات دیدار کردم. با رئیس‌جمهور عراق گفت‌وگو کردم. امکان سفر به عراق وجود نداشت زیرا نخست‌وزیر این کشور هنوز سوگند یاد نکرده است. این هفته به واشنگتن سفر می‌کنم».

او درباره موضع اروپا در قبال برجام گفت: «اروپا قصد ندارد با فعال کردن مکانیسم حل اختلاف برجام به این توافق پایان دهد بلکه هدف اول، زنده نگه داشتن این توافق است».

در حقیقت منظور از مکانیسم ماشه بخش پایانی همان «ساز و کار حل اختلافات» در بندهای ۳۶ و ۳۷ در برجام است. این ۲ بند از آنجا که رجوع به آنها می‌تواند به بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بینجامد، به «مکانیسم ماشه» معروف شده‌ است.

ترامپ سه‌شنبه هفته گذشته طی نشستی خبری به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد و مقرر گردید که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود.

رونمایی از این طرح که الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را نیز در بر دارد، انتقادات تند فلسطینی‌ها و رد آن از سوی «اتحادیه عرب» را به‌دنبال داشت. سازمان همکاری اسلامی نیز در «جده» مقر خود در غرب عربستان در جلسه‌ای فوق‌العاده، طرح صلح آمریکا برای فلسطین را به بحث گذاشت و آن را رد کرد.

بورل با رد طرح معامله قرن گفته است که بروکسل با ضمیمه کردن اراضی کرانه باختری مخالف است و آن را نخواهد پذیرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکا خودش در منطقه تنش ایجاد میکند و کرده این ما هستیم که باید این موضوع را مطرح کنیم هر موقع آمریکا و شرکا ش دست از بی ثباتی منطقه بخصوص ایران برداشت ما آمادگی داریم مذاکره کنیم نه شما .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج