جاباما
۹۵۸۶۷۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گوینده‌های خوب انگشت‌شمار شده‌اند

گوینده پیشکسوت رادیو درباره معیار‌های انتخاب گوینده در رادیو و تفاوت‌های آن با گذشته گفت: در گذشته انتخاب گوینده سخت‌تر بود.

روزنامه جوان: گوینده پیشکسوت رادیو درباره معیار‌های انتخاب گوینده در رادیو و تفاوت‌های آن با گذشته گفت: در گذشته انتخاب گوینده سخت‌تر بود؛ چند هزار نفر غربال می‌شدند تا نهایتاً چند نفر به عنوان گوینده انتخاب می‌شدند و گوینده‌های انتخاب‌شده آموزش می‌دیدند، اما الان این آموزش‌ها کم شده است.

سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: ناصر قوام‌پور گوینده رادیو گفت: تعدد شبکه‌های رادیویی باعث شده انتخاب گوینده با گذشته متفاوت باشد و فرصت برای آموزش دادن به گوینده‌ها قبل از اجرا کمتر است. زمانی بود که انتخاب گوینده طول می‌کشید و شرایط خاص خودش را داشت.

گوینده باید علاوه بر داشتن صدای مناسب، حضور ذهن و بداهه‌پردازی، در زمینه‌ای نیز تخصص داشته باشد. هر شبکه‌ای هم یک تخصص نیاز دارد، مثلاً شبکه اقتصادی و فرهنگی که هر کدام تخصص خاص خود را می‌طلبد.

او درباره متن‌نویسی در رادیو خاطرنشان کرد: در حال حاضر نویسنده‌های خوب خیلی کم و انگشت‌شمار هستند. قبلاً حتماً در پخش یک نویسنده حضور داشت، اما به تدریج تعدد شبکه‌ها و عجله در ساخت برنامه باعث شد به نویسندگی هم خیلی توجهی نشود. از طرفی وجود شبکه‌های مجازی و اینترنت دسترسی به متن را آسان کرده و باعث شده تا دیگر نیازی نباشد نویسنده مطالعه کند؛ متن‌های آماده زیاد است و به راحتی می‌توان کپی کرد، اما این متن‌ها با رادیویی بودن فرق دارد، نویسنده باید چارچوب رادیو را بشناسد.

قوام‌پور درباره شرایط کنونی رادیو عنوان کرد: الان تفاوت شبکه‌ها خیلی چشمگیر نیست و همه به یک سمت و سو می‌روند و خیلی توجهی به متون و نوع گویش و اجرا ندارند. الان چیزی که مهم است محتواست و شکل و ساختار رادیو در درجه دوم قرار می‌گیرد. قوام‌پور در پایان گفت: امیدوارم معیار‌های انتخاب در همه زمینه‌ها سختگیرانه‌تر شود تا حالت اختصاصی هر شبکه حفظ شود و انتظار مردم هم از هر شبکه نسبت به مأموریتی که دارد در همان سطح باشد؛ بنابراین گزارش رادیو که در برهه‌های مختلف از گوینده‌های نامدار، خوش صدا و زیرکی بهره می‌برد به تدریج به دورانی وارد شده که به عقیده عده‌ای از وجود گوینده‌های برجسته تهی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج