۹۵۸۷۴۶
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

غرویان: فریب برخی شعار‌ها را نخورید

حجت الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه در خبرگزاری ایلنا نوشت: برخی از کاندیداها شعارهای آرمان گرایانه و بلندپروازانه بسیاری را مطرح می‌کنند اما زمانی که به مجلس می‌روند و به کرسی مجلس می‌رسند، متوجه می‌شوند که واقعیت چیز دیگری است.

حجت الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه در خبرگزاری ایلنا نوشت: برخی از کاندیداها شعارهای آرمان گرایانه و بلندپروازانه بسیاری را مطرح می‌کنند اما زمانی که به مجلس می‌روند و به کرسی مجلس می‌رسند، متوجه می‌شوند که واقعیت چیز دیگری است.

مجلس شورای اسلامی باید آیینه ای برای انعکاس کل ملت ایران باشد؛ کل ملت ایران یک دست نیستن زیرا احزاب، گروه ها و جناح های مختلف فکری دارند. مجلس زمانی می تواند انعکاس ملی نظرات باشد که از همه گروه ها و اقشار در آنجا نماینده حضور داشته باشد در غیر این صورت اگر مجلسی یک دست شکل بگیرد، فقط خواسته های جمع خاصی از ملت ایران در مجلس مطرح می شود که این گونه نمی تواند منافع کل ملت را تامین کند. در این شرایط به نظر می رسد باید تنوع افکار و اندیشه ها در مجلس را حفظ کنیم زیرا مجلسی می تواند در رأس همه امور باشد که بتواند تصمیم کلان ملی را ارائه و این مجلس می تواند مشکلات ملی را حل کند. یک مجلس یک دست دوباره اتفاق ها و تفرقه هایی را در کل نظام مدیریت کشور ایجاد خواهد کرد.

در همین حال در بین کاندیداهایی که تایید صلاحیت شده اند، برخی چهره‌های ژورنالیستی دیده می‌شوند که اکنون نمی‌توان درباره بررسی عملکرد آنها در مجلس شورای اسلامی در صورتی که رای بیاورند، اظهارنظر کرد اما آنچه روشن است، نماینده مجلس باید در یکی از رشته‌های مورد نیاز کشور دانش و تخصص داشته باشد. نماینده‌ای که ژورنالیست بوده این تخصص به معنای دانستن اقتصاد، صنعت و کشاورزی نیست زیرا مسائل کلان مانند اقتصاد، صنعت، سیاست داخلی و سیاست بین‌الملل امروزه در دنیای جدید براساس دانش و تخصص پی‌ریزی می‌شوند. افرادی که وارد مجلس و کمیسیون‌های تخصصی می‌شوند، باید از این دانش‌ها برخوردار باشند. اگر مجلس پر سروصدا اما توخالی باشد، مجلسی که بتواند مشکلات کشور را برطرف کند، نخواهد بود.

یک مساله در ارتباط با انتخابات مجلس وجود دارد که مردم باید به آن توجه داشته باشند. به طورمعمول در هنگام انتخابات برخی از کاندیداها شعارهای آرمان گرایانه و بلندپروازانه بسیاری را مطرح می‌کنند اما زمانی که به مجلس می‌روند و به کرسی مجلس می‌رسند، متوجه می‌شوند که واقعیت چیز دیگری است و آن آرمان‌ها و شعارهای بلندپروازانه را نمی‌توانند انجام دهند. بنابراین این شعارها بیشتر برای جلب آرای مردم است. مردم باید آگاه باشند و فریب این شعارها را نخورند و ملاک را دانش و تخصص نمایندگان قرار دهند و افرادی را انتخاب کنند که بتوانند یک قدم کشور را به سمت پیشرفت ببرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چرا ابروهاش اینجوریه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میگه فقط فریب ما رو بخورید !!!خخخخ

    • بدون نام

      چشم فقط فریب شما ها رو میخوریم

    • بدون نام

      مردم یک بار گل خوردندکه باعث شد شما قدرت،ثروت کل کشور را بدست گرفتید مطمئن باش دیگه گل نمی خورند.

    • بدون نام

      قیافه رو!!!! وای به حال اون دانشگاه و دانشجویانش که این استادشه!!!!

    • بدون نام

      استاااااد دانشگاه!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل آن 90 نفر خودتان تور به خدا خجالت بکشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج