۹۵۸۹
۲ نظر
۵۰۲۳
۲ نظر
۵۰۲۳
پ

پزشکی قانونی اعلام کرد

قتل روزانه سه نفر ایرانی با سلاح سرد!

به نظر می‌رسد با اطلاع‌رسانی مناسب‌تر و افزایش حساسیت‌ها، کسب مهارت کنترل خشم و توجه به آموزه‌های دینی و فرهنگی تا حد زیادی بتوان از وقوع این حوادث که بعضا با عوارض جبران‌ناپذیری برای افراد همراه است، جلوگیری کرد.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی گفت: آمار قتلهای ناشی از سلاح سرد از ۴۰۱ مورد در ۴ ماهه سال گذشته با ۲۱ درصد کاهش به ۳۱۷ نفر در چهارماه نخست امسال رسید که ۲۶۵ نفر از این آمار مرد و ۵۲ نفر زن بوده‌اند.

دکتر عبدالرزاق برزگر با بیان اینکه پرونده‌های ارجاعی به سازمان پزشکی قانونی با موضوع نزاع چهار ماهه اول امسال ۲۳۲هزار و ۲۶ نفر بوده است گفت: که این آمار نسبت به ۲۳۶هزار و ۴۰۱ موردی که در زمان مشابه سال گذشته روی داده است، دو درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی در تشریح دلایل کاهش آمار قتلهای ناشی از سلاح سرد گفت: به نظر می‌رسد عزم جدی قوه قضائیه در برخورد با این گونه موارد و رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌ها، کاهش زمان رسیدگی به این نوع پرونده‌ها، قاطعیت در صدور احکام و اجرای حکم در ملاعام، برنامه‌های نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش و همچنین حساسیت خوب رسانه‌ها در این خصوص و ارائه آموزشها، هشدارهای مناسبی بوده‌اند که نتیجه آن در کاهش آمار موارد مرگ ناشی از سلاح سرد دیده می‌شود.

برزگر در مورد علل وقوع نزاع اظهارداشت: درباره انگیزه‌های قبلی از ارتکاب به این جرائم اگر چه آمار دقیقی موجود نیست اما بر اساس شواهد بخش عمده‌ای از نزاعها بدون برنامه‌ریزی قبلی و به دنبال عصبانیت ناگهانی و بدون توجه به عوارض و عواقب آن صورت می گیرد. بنابراین به نظر می‌رسد با اطلاع‌رسانی مناسب‌تر و افزایش حساسیت‌ها، کسب مهارت کنترل خشم و توجه به آموزه‌های دینی و فرهنگی تا حد زیادی بتوان از وقوع این حوادث که بعضا با عوارض جبران‌ناپذیری برای افراد همراه است، جلوگیری کرد.

معاون پزشکی و آزماشگاهی سازمان پزشکی قانونی با ضروری دانستن تداوم کاهش قتلهای ناشی از سلاح سرد گفت: به نظر می‌رسد تداوم این امر مستلزم تصویب قوانین بازدارنده درباره حمل و فروش سلاح سرد و ادامه اقدامات مناسبی است که از سوی مراجع قضائی و انتظامی در حال انجام است.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

قتل روزانه سه نفر ایرانی با سلاح سرد!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای ول امنیت!!!!!!!!!!!!

    • ناشناس

      خدابرسان نجات دهنده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج