جاباما
۹۵۸۹۵۷
۴ نظر
۵۰۲۴
۴ نظر
۵۰۲۴
پ

گله گرگ‌های گرسنه به یک روستای مهاباد پناه بردند

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: گله پنج قلاده‌ای گرگ‌ها بر اثر سرما و شدت گرسنگی به حاشیه روستای «یوسف‌کند» این شهرستان پناه بردند.

ایرنا: رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: گله پنج قلاده‌ای گرگ‌ها بر اثر سرما و شدت گرسنگی به حاشیه روستای «یوسف‌کند» این شهرستان پناه بردند.

فاروق سخنور روز شنبه افزود: بامداد امروز گله گرگ‌های گرسنه توسط روستاییان در حاشیه روستای «یوسف‌کند» دیده شد و این موضوع در دوربین مدار بسته شرکت خوراک دام و طیور نیز ثبت شده‌است.

وی ادامه داد: با توجه به سرد شدن هوا، بارش برف و کمبود طعمه در فصل زمستان گزارش‌هایی از پناه بردن حیوانات به حاشیه شهر و داخل شهر گزارش می‌شود و این موضوع نیز برای انسان‌ها و دام‌های اهلی خالی از خطر نیست.

«سخنور» با اشاره به اینکه امسال گزارشی در خصوص حمله گرگ به انسان در این شهرستان را وجود نداشت، اضافه کرد: گرگ‌ها به طور معمول شب‌های زمستان به منظور تغذیه (یافتن غذا) وارد سکونت‌گاه‌های انسانی می‌شوند که لازم است اقدامات حفاظتی و مراقبتی از سوی افراد جدی گرفته شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از شهروندان خواست در صورت دیدن این گونه حیوانات از آزار و اذیت آنها خودداری کنند و دانه، علوفه و مواد غذایی اضافی خود را در حاشیه روستاها برای استفاده سایر حیوانات وحشی قرار دهند.

وی به شهروندان توصیه کرد: افراد کم توان، سالمندان و کودکان در هنگام شب‌ و زمان طلوع آفتاب از تردد در حاشیه شهر و به ویژه شهرک‌های اطراف که در مجاورت دشت و کوه‌هاست، خودداری کنند.

مهاباد از شهرهای کوهستانی جنوبی آذربایجان‌غربی است که زمستان‌هایی برفی و طاقت فرسا دارد؛ سرمای و یخبندان در فصل زمستان موجب هجوم حیوانات وحشی از جمله گرگ از ارتفاعات به مناطق شهری و مسکونی این شهرستان می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      سلام ،، خود مردم این شهرها برای امورات زندگی باید کولبری کنند تا بتوانند زندگی کنند دیگر چه انتطاریست که شکم حیوانات راسیر کنند سازمان حفاظت ازمحیط زیست باید بفکر این حیوانات زبون بسته باشه تا تلف نشوند.

    • بدون نام

      همه جا افزایش تراکم معضلی شده

    • بدون نام

      کلا شهر را به اقا گرگه ودوستان تهویل دهید

      پاسخ ها

      • بی نام

        آخر گرگ زاده گرگ شود.
        گرچه با مردم بزرگ شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج