جاباما
۹۵۹۱۴۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

همه آنچه باید از فیلم اسکاری «مرد ایرلندی» بدانید

فیلم سینمایی «مرد ایرلندی» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در ۱۰ بخش آکادمی اسکار نامزد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از هالیوود ریپورتر، مرد ایرلندی با نامزدی در ۱۰ بخش به سوی اسکار ۲۰۲۰ می‌رود.

همه آنچه باید از فیلم اسکاری «مرد ایرلندی» بدانید

این فیلم سینمایی که توسط نتفلیکس تولید شده و مارتین اسکورسیزی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است، در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مکمل مرد، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین طراحی صحنه، بهترین تصویربرداری، بهترین طراحی لباس، بهترین تدوین و بهترین جلوه‌های ویژه رقابت می‌کند.

این فیلم سینمایی بر اساس یک کتاب نوشته چالزر برندت به نام «شنیدم خانه‌ها را رنگ می‌کنی» ساخته شده است و داستان واقعی یک قاتل تبهکار و کهنه کار جنگ ویتنام به نام فرانک شیران را روایت می‌کند.

گفته می‌شود دنیرو و اسکورسیزی از سال ۲۰۰۷ فکر ساخت این پروژه را در ذهن داشته اند. در ادامه با چند مورد از حقایق در مورد این فیلم سینمایی آشنا می‌شوید:

ساخت «مرد ایرلندی» از سال ۲۰۰۷ آغاز شد

در سال ۲۰۱۳، دنیرو، پاچینو، پشی و چند بازیگر دیگر برای خواندن این فیلمنامه دور هم جمع شدند. دنیرو و اسکورسیزی برای چهار سال در تلاش بودند این فیلم را بسازند و شش سال دیگر طول کشید تا شاهد اکران این فیلم در سینما‌ها باشیم. زایلیان در سال ۲۰۰۹ اولین نسخه از فیلمنامه را ده سال پیش از آنکه اکران شود تمام کرده بود، اما به دلیل نیافتن سرمایه گذار ساخت فیلم به تعویق افتاد تا در نهایت نتفلیکس آن را بسازد.

تکنولوژی‌های ویژه برای جوان سازی دنیرو، آل پاچینو و جو پشی

تکنولوژی‌ مخصوصی برای جوان نشان دادن چهره بازیگران این فیلم استفاده شد. با این روش بر خلاف گذشته از هیچ وسیله‌ای روی صورت بازیگران استفاده نشد. رئیس جلوه‌های ویژه این فیلم می‌گوید برای صحت بیشتر در جوان سازی چهره بازیگران از چهره آن‌ها در فیلم‌های «کازینو»، «رفقای خوب» و «مخمصه» بهره برده است.

اولین همکاری اسکورسیزی و آل پاچینو

در حالی که اسکورسیزی و دنیرو همکاری‌های بسیار زیادی با یکدیگر داشته اند، اما مرد ایرلندی اولین همکاری این کارگردان با پاچینو بود. آل پاچینو می‌گوید قرار بوده خیلی سال‌ قبل، این دو در فیلمی همکاری داشته باشند، اما این اتفاق رخ نداده است. رابرت دنیرو و آل چینو در چند فیلم همبازی بوده اند که از جمله آن‌ها می‌توان به «مخمصه» و دو فیلم «پدرخوانده» اشاره کرد.

اسکورسیزی می‌گوید نتفلکیس به او در خلاقیت آزادی داده بود

اسکورسیزی در دورهمی کارگردان‌ها به هالیوود ریپورتر در مورد سختی‌هایی که برای سرمایه گذاری این فیلم متحمل شده بود، گفت. او ۹ سال برای تامین سرمایه کار کرد تا در نهایت نتفلیکس با ۱۶۰ میلیون دلار این فیلم را ساخت. او می‌گوید نتفلیکس ریسک استفاده از سیستم‌های کاهش سن را پذیرفت و از همه مهمتر به او آزادی در خلاقیت داد.

بازدید ۲۶ میلیون نفری در یک هفته

بعد از چند هفته‌ که این فیلم به صورت محدود در سینما‌ها اکران شد، این فیلم از سوی شبکه نتفلیکس منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت. این فیلم سه ساعته توسط ۲۶.۴ میلیون نفر در هفته اول نمایش بازدید داشت.

نقش کمی که مورد انتقاد قرار گرفت

اسکورسیزی بعد از این فیلم سینمایی به دلیل استفاده کم از شخصیت‌های زن و کم بودن نقش آن‌ها در دیالوگ‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. یکی از بازیگران زنی که در این فیلم نقش کمی داشت، پاکوین بود که نقش دختر فرانک شیران را بازی کرد. در حالی که او فقط سه خط دیالوگ داشت در مصاحبه خود گفته بود بابت نقش کوتاهش اذیت نشده و از حضور در این فیلم خوشحال است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج