جاباما
۹۵۹۷۸۳
۲۲ نظر
۵۰۲۱
۲۲ نظر
۵۰۲۱
پ

ادعای ترکیه: ۱۰۱ سرباز سوری کشته شدند

روز دوشنبه تنش بین آنکارا و دمشق مجددا شدت گرفت و درگیری‌هایی بین نیروهای دو طرف در ادلب در هم‌جواری ترکیه رخ داد این رویدادها در سایه پیشروی ارتش سوریه برای بازپس‌گیری آخرین مقر تروریست‌هاست. ترکیه به ریاست اردوغان جلسه امنیتی تشکیل داد و از انتقام صحبت می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: روز دوشنبه تنش بین آنکارا و دمشق مجددا شدت گرفت و درگیری‌هایی بین نیروهای دو طرف در ادلب در هم‌جواری ترکیه رخ داد این رویدادها در سایه پیشروی ارتش سوریه برای بازپس‌گیری آخرین مقر تروریست‌هاست. ترکیه به ریاست اردوغان جلسه امنیتی تشکیل داد و از انتقام صحبت می‌کند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی،‌ عصر دوشنبه وزارت دفاع ترکیه طی بیانیه‌ای مدعی شد، در چارچوب قوانین "تعامل و حق دفاع مشروع" به حمله روز دوشنبه نظام سوریه در ادلب پاسخ فوری داده و ۱۱۵ موضع نظام این کشور را هدف قرار داده و بنا به آمار اولیه ۱۰۱ تن از نیروهای ارتش سوریه را از پای درآورده‌ است.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه ضمن تسلیت به خانواده‌های کشته‌ها و طلب شفای عاجل برای زخمی‌های ادلب همچنین آمده است: بلافاصله پس از حمله ارتش سوریه مواضع مهاجمان را شناسایی کرده و آنها را هدف قرار دادیم. بر اساس برآوردهای اولیه سه تانک و دو خمپاره انداز متعلق به نظام بشار اسد منهدم شده و یک فروند بالگرد سوری‌ها نیز مورد اصابت قرار گرفت.

در این بیانیه مطرح شده است: در چارچوب "دفاع مشروع" حمله به مواضع سوری‌ها در ادلب را ادامه خواهیم داد.

این وزارتخانه قبلا نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود، بر اثر حمله توپخانه نیروهای سوری به کاروان نظامی ترکیه که به بهانه ممانعت از درگیری‌ها، مهاجرت، بروز بحران بشری و برقراری امنیت مرزی به ادلب اعزام شده‌اند، پنج تن از نیروهای این کشور کشته و پنج تن دیگر مجروح شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسؤولان ترکیه نقل کرد، ارتش سوریه به پست دیده‌بانی ترکیه در تفتناز در شمال سوریه حمله کرد که ترکیه نیز به این حمله واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارتخانه مذکور همچنین آمده است: بلافاصله پس از این حمله مواضع مهاجمان را شناسایی کرده و آنها را هدف قرار دادیم. بدین‌ترتیب با زدن آسیب شدیدی به آنان انتقام خون شهدای قهرمان ترکیه گرفته شد.

وزارت دفاع ترکیه افزود: تحولات منطقه را از نزدیک دنبال و تدابیر لازم را اتخاذ می‌کنیم.

این در حالی است که منابع نزدیک به دولت سوریه کشته شدن بیش از ۱۰۰ نیروی نظام سوریه در حمله توپخانه‌ای ترکیه به مواضع ارتش در استان ادلب را تکذیب کردند.

به گفته منابع دولت سوریه که خواستند نامشان فاش نشود، آنچه وزارت دفاع ترکیه درباره کشته شدن سربازان سوریه در ادلب منتشر کرده به طور کل صحت ندارد و این اخبار دروغ برای سرپوش گذاشتن بر کشته شدن سربازان ترکیه و انهدام تانک زرهی در فرودگاه تفتناز بعد از هدف گرفته شدن ارتش سوریه توسط شورشیان سوری و ارتش ترکیه است.

تلویزیون سوریه نیز تصاویری از اطراف پست دیده‌بانی ترکیه در منطقه ایکاردا در جنوب حلب پخش کرد که اتاق‌های ویژه سربازان ترکیه، سنگرها، تجهیزات نظامی و سلاح‌های سنگین داخل آن را نشان می‌داد.

این پست دیده‌بانی در پی پیشروی نیروهای نظامی سوریه و تسلط بر چندین شهرک در جنوب حلب از جمله شهرک العیس و الزربه در روزهای گذشته اکنون در مناطق تحت کنترل نظام سوریه واقع است.

نشست امنیتی

در این حین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در راس نشست امنیتی در آنکارا به بررسی گام‌هایی تلافی جویانه که در پاسخ به حمله نیروهای نظام سوریه اتخاذ خواهد شد،‌ پرداخت.

در این نشست فواد اوکتای معاون رئیس‌جمهوری،‌ مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه، خلوصی آکار وزیر دفاع،‌ یاشار گولر رئیس ستاد مشترک ارتش، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات، اسماعیل دیمیر رئیس سازمان صنایع دفاع و فخرالدین آلتون، رئیس اداره ارتباطات در ریاست‌جمهوری شرکت داشتند.

منابع ریاست‌جمهوری گفتند، در این نشست که شب گذشته برگزار شد مقابله به مثل در پاسخ به این حمله بررسی شد تا خون کشته‌های ترکیه هدر نرود.

به گفته منابع، در این نشست همچنین تاکید شد: هیچ حمله‌ای عزم ترکیه را برای حضور در ادلب با هدف "منع درگیری،‌ تضمین امنیت مرزها،‌ ممانعت از راه افتادن موج آوارگی و بحران انسانی جدید" بازنمی‌دارد.

همراستا با این تحولات، یک فرمانده در "جبهه ملی آزادسازی" وابسته به شورشیان "ارتش آزاد سوریه" تحت حمایت ترکیه‌ به خبرگزاری آلمان گفت،‌ کاروان نظامی ترکیه در نزدیکی هنگ ۴۶ در اطراف شهر الارتاب در حومه غربی حلب هدف توپخانه قرار گرفت که تعدادی سرباز ترکیه زخمی شدند.

این فرمانده نظامیان شورشی فاش کرد: در ساعات آینده شاهد آغاز عملیات نظامی گسترده‌ گروه‌های شورشی علیه تمامی جبهه‌های حومه جنوبی و غربی حلب و حومه ادلب خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پوتین جان جوابشونو بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین همین فرمون دقیق میرسه جنگ جهانی سوم.

    • بدون نام

      دمشگرم

    • bib

      ترکیه این وسط چی میخواد

      پاسخ ها

      • رضا

        تا سردار سلیمانی بود. ترکیه این غلطها را نمی‌کرد.، ...

    • bib

      ترکیه ازآب گل آلود داره ماهی میگیره

    • حیدری

      این اردوغان نامرد از نتانیاهو و ترامپ هم پست تر است از پشت به مسلمانان و جبهه مقاومت خنجر می زنه ،در اصل همدست آمریکا و اسرائیل غاصب هست.به ظاهر فلسطین، فلسطین می کنه.

    • حیدری

      این اردوغان نامرد از نتانیاهو و ترامپ هم پست تر است از پشت به مسلمانان و جبهه مقاومت خنجر می زنه ،در اصل همدست آمریکا و اسرائیل غاصب هست.به ظاهر فلسطین، فلسطین می کنه.

    • بدون نام

      خردوغان طاقت به هلاکت رسیدن برادران داعشیش ونداره

    • بدون نام

      اردوغان بنیان گذار داعش

    • ■●■●

      درود بر ترکیه اولین کشورقوی نظامی و اقتصادی بین مسلمانان و ششمین جهان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ظالم وتجاوز گره واز داعش حمایت میکنه این قابل تعریفه ؟!!!!

    • بدون نام

      پس چرا دوستان سوریه حمایت نمی کنن ..؟؟

    • سردار دلها

      ترکیه مظلوم گیر آورده
      ایران گازشون را قطع کند تا این جنایتکاران یخ بزنند
      نون به نرخ روز خور یعنی ترکیه

      پاسخ ها

      • رضا

        انشاالله ایران پوز ترکیه را به خاک میماله

      • بدون نام

        درود بر همه سانسور چی لطفا چاپ کن

    • بدون نام

      بدبختها شما چه فکر می کنید

    • بدون نام

      اون روزی که کودتا شد اگه کمکش نمیکردین امروز برای سوریه که به نوعی میشه گفت برای ما میجنگه شیر نمی شد !!

    • هالو

      ایران چرا الان جواب ترکیه رو نمیده

    • ساسان

      پدر سوخته مگر سوریه به خاک تو حمله کرده است تویک تجاوز گری ودر انور داخلی یک کشور مستقل دخالت بیجا می کنی

    • بدون نام

      مدافعان بشار حمله کنید

    • محمد

      سابق قضیه ترکیه با کردها بود الان شده با سوریه اردوغان هم هوس آسپرین کرده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج