۹۵۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ثبت‌نام ‌كنندگاني كه به عمره نميرسند

سازمان حج و زیارت اعلام کرده است تنها ۲،۵ میلیون نفر را راهی سفر معنوی عمره می کند این در حالی است که این لیست، پر شده اما مردم همچنان ثبت نام میکنند.

ثبت‌نام‌های "عمره مفرده" بیش از یک هفته است که در بانک‌های ملی و ملت آغاز شده و آنگونه که پیش از شروع ثبت‌‌نام‌ها از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شده بود در این دوره از ثبت‌نام‌ها محدودیتی برای ثبت‌نام متقاضیان عمره وجود ندارد.


آخرین آمار مربوط به ثبت‌‌نام‌کنندگان تا اواخر هفته گذشته حدود ۲.۵ میلیون نفر بوده که این تعداد با واریز مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به ازای متقاضیان بالای ۱۰ سال، اقدام به ثبت‌نام قطعی عمره کرده‌اند تا از سال ۹۳ در نوبت اعزام قرار گیرند.

اما ظاهرا آنگونه که برخی مسئولان سازمان حج و زیارت امروز اظهارنظر کرده‌اند، قرار نیست تمام افرادی که در این دور اقدام به ثبت‌نام عمره می‌کنند در نوبت اعزام قرار گیرند و قرار است پس از اتمام زمان ثبت‌نام‌ها، صرفا ۲.۵ میلیون نفر از مجموع افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند از طریق قرعه‌کشی انتخاب و در نوبت اعزام قرار گیرند.

با این اوصاف جای این سؤال وجود دارد که چرا با وجود تصمیم قطعی سازمان برای تدارک لیستی ۲.۵ میلیون نفره از متقاضیان عمره و با وجود اینکه سقف در‌نظر گرفته شده در هفته گذشته پر شده است، کماکان ثبت‌نام‌های عمره ادامه دارد؟

با این روند تا ۲۴ مهر ماه که به عنوان آخرین مهلت ثبت‌نام عمره مفرده اعلام شده ممکن است بالغ بر ۵ میلیون نفر اقدام به ثبت‌‌نام کنند؛ آیا ثبت‌نام به اندازه ۲ برابر ظرفیت مد‌نظر و قرعه‌کشی از میان ثبت‌نام‌کنندگان، خود نمی‌تواند زمینه نارضایتی نیمی از متقاضیانی که با پرداخت کامل هزینه سفر اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند را فراهم کند و در نهایت افرادی که اسامی آنها در قرعه‌کشی انتخاب نخواهد شد، مجبور می‌شوند پس از حدود یک سال، صرفا اصل مبالغ پرداختی خود به علاوه سود احتمالی این مبالغ را دریافت کنند.

‌آیا اساسا بهتر نیست به جای ثبت‌نام عمره مفرده به اندازه چندین برابر ظرفیت در نظر گرفته شده و تن دادن به "سیستم قرعه‌کشی"، به اندازه ظرفیت عمره مفرده در هر سال، ثبت‌نام‌ها انجام شود تا نیازی به در نوبت ماندن ثبت‌نام‌کنندگان عمره برای چندین سال پیاپی و ایجاد برخی گلایه‌ها نباشد؟

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ثبت‌نام ‌كنندگاني كه به عمره نميرسند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج