۹۶۰۰۳۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سپاهان، چشم امید فوتبال ایران

نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در هفته نخست این مسابقات میهمان رقبای خود بودند و به یک برد، یک تساوی و دو شکست رسیدند تا در گام نخست عملکرد چندان مثبتی نداشته باشند.

فرهیختگان: نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در هفته نخست این مسابقات میهمان رقبای خود بودند و به یک برد، یک تساوی و دو شکست رسیدند تا در گام نخست عملکرد چندان مثبتی نداشته باشند. در ادامه گزارشی از این مسابقات که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار شد را می‌خوانید.

الهلال‌-‌شهرخودرو؛ شکست قابل پیش‌بینی

شهرخودروی مشهد که برای نخستین‌بار حضور در مسابقات آسیایی را تجربه می‌کند یکی از سخت‌ترین بازی‌هایش در مرحله گروهی را در امارات مقابل الهلال‌عربستان برگزار کرد و همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود حریف مدافع عنوان قهرمانی نشد و با دوگل (آندره کاریو در دقیقه ۴۵ و گومیس در دقیقه ۶۹) بازی را واگذار کرد. مجتبی سرآسیایی برای این بازی به سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، محمد فرامرزی، حسن جعفری (۷۸ محمد آقاجانپور)، اکبر صادقی، میلاد سرلک، سعید صادقی، امین قاسمی‌‌نژاد، حسین مهربان (۶۳ محمدرضا خلعتبری) و محمد قاضی (۸۲ میروسلاو اسلاووف) میدان داد. مشهدی‌ها به‌طور کاملا طبیعی و به‌خاطر سطح قابل تامل کیفیت بازیکنان دو تیم، مجبور به انجام یک بازی تدافعی بودند و امیدوارند که در بازی‌های بعدی با اتکا به تجربه بازیکنانی مثل رحمتی، خلعتبری، قاضی و... نتایج بهتری کسب کنند.

الشرطه‌-‌استقلال؛ یک امتیاز و یک مصدوم

استقلال ایران که بعد از حضور فرهاد مجیدی فوق‌العاده کار کرده و علاوه‌بر شکست نفت‌مسجدسلیمان و تساوی برابر پرسپولیس، به دو برد با هشت گل مقابل الکویت‌‌کویت و الریان‌قطر در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا رسیده بود، دوشنبه‌شب در نخستین‌بازی مرحله گروهی فصل ۲۰۲۰ این رقابت‌ها به مصاف الشرطه‌عراق رفت و در‌حالی‌که با گل به‌خودی حسام کاظم پیش افتاد، پس از مصدومیت و تعویض مهدی قائدی نتوانست روند هجومی خود را حفظ کند تا دروازه‌اش در شروع نیمه دوم باز شود و به تساوی مقابل الشرطه رضایت دهد.

استقلال در غیاب لشکر مصدومانش با ترکیب سید‌حسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی، میلاد زکی‌پور، وریا غفوری، علی کریمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، مهدی قائدی و ارسلان مطهری برای این دیدار پا به میدان گذاشت. در دقیقه ۲۴‌، استقلال با گل به‌خودی حسام کاظم پیش افتاد. در این دقیقه پاس‌در‌عمق و زیبای علی کریمی به میلاد زکی‌پور رسید که حرکت سریع و نفوذ او به محوطه جریمه الشرطه با یک ارسال زمینی به دهانه دروازه و اشتباه حسام کاظم در دفع توپ، تبدیل به گل شد. در ادامه و در دقیقه ۴۸‌، پنالتی اعلام شده به‌سود الشرطه را علی فائز با شوت به سمت چپ دروازه زد تا الشرطه را به گل تساوی برساند. روی این خطا بی‌تجربگی طاهرخانی مشهود بود.

بدترین خبر برای استقلال به غیر از بدشانسی و نرسیدن به سه امتیاز در نخستین بازی مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، آسیب‌دیدگی و تعویض مهدی قائدی در نیمه‌اول بود تا شمار مصدومان آبی‌ها بعد از دیاباته، اسماعیلی، یزدانی، غلامی و بلبلی بیشتر شود. قائدی که در موفقیت‌های اخیر استقلال نقش اول را داشت، در این دیدار تا پایان نیمه‌اول هم نتوانست در زمین بماند تا تیمش هم به برد نرسد. البته شنیده می‌شود قائدی از ناحیه همسترینگ (کشاله ران) دچار مصدومیت شده و به‌همین‌دلیل قرار است از پای مصدوم خود‌ ام.آر.‌آی بگیرد. کاوه ستوده، پزشک استقلال متنی در این خصوص منتشر کرد و نوشت: «غیر از آمادگی جسمانی و فنی، مسائل روحی و روانی نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند، بازیکنی که روز قبل از بازی خبر محکومیت را دریافت می‌کند قطعا از نظر روحی و روانی آمادگی کامل ندارد و همین موضوع روی روح و روان او اثر می‌گذارد و این اتفاق زمینه را برای مصدومیت یک بازیکن بیشتر فراهم می‌کند. بازیکن، آدم‌آهنی نیست و همه موارد از زمین نامناسب گرفته تا خستگی و شرایط سخت می‌تواند زمینه‌ساز آسیب‌دیدگی‌ شود.»

ستوده درمورد دیگر مصدومان استقلال این‌طور اظهارنظر کرد: «عارف غلامی و سیاوش یزدانی از نظر پزشکی مشکلی ندارند و حضور یا عدم حضورشان در ترکیب به صلاحدید کادرفنی بستگی دارد. فرشید اسماعیلی هم فعلا ١٢روز است که درمان خود را انجام می‌دهد و ان‌شاءالله هفته دیگر آماده می‌شود، آقای شیخ دیاباته فعلا ایران نیستند و شرایط ایشان بعد از بازگشت به ایران بررسی مجدد خواهد شد.»

بلبلی: از هفته آینده در تمرینات گروهی

درخصوص مصدومیت محمد بلبلی گفت‌وگوی کوتاهی با این بازیکن داشتیم که به «فرهیختگان» گفت: «تا پایان هفته مصدومیتم برطرف شده و ان‌شاءالله تا چند روز دیگر به تمرینات گروهی استقلال اضافه و درصورت صلاحدید کادرفنی، این تیم را همراهی خواهم کرد.»

الدحیل - پرسپولیس؛ تغییرات زیاد و فوتبال آماتور

در روز دوم هفته ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس در قطر به مصاف الدحیل رفت. با اعلام ترکیب پرسپولیس چیزی که بدجور توی ذوق می‌زد تغییرات زیاد در ترکیب این تیم نسبت به آخرین بازی خود در لیگ برتر و مقابل استقلال بود. یحیی در این بازی سیدجلال، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا و اوساگونا را نیمکت‌نشین کرده بود و به جای آنها خلیل‌زاده، نادری، ربیع‌خواه و رسن را در ترکیب اصلی قرار داده بود. تغییراتی که البته جواب نداد و قرمزها شکست را تجربه کردند. دقیقه ۵ بازی بود که توپی در کنج محوطه جریمه پرسپولیس به معز علی رسید که در این لحظه شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری که به خطا اعتقاد داشتند چند قدمی به سمت داور حرکت کردند تا توپ ارسالی این بازیکن بدون مزاحمت و با ضربه سر مانژوکیچ به گل اول بازی تبدیل شود و آسیا یک بار دیگر به فوتبال آماتور ما پوزخند بزند. هرچند کارشناسان داوری کشور معتقد بودند که قبل از به ثمر رسیدن گل مهاجم الدحیل مرتکب خطا شده، اما حرکت آماتور بازیکنان ایرانی قابل توجیه نیست. تازه وارد دقیقه ۱۳ بازی شده بودیم که ضربه سر رو به عقب ترابی یک پاس‌گل خوب را نصیب الدحیلی‌ها کرد تا آنها با یک پاس در عمق ادمیلسون را با بیرانوند تک‌به‌تک کنند و او هم به راحتی گل دوم بازی را به ثمر برساند.

مصدومیت ترابی

در اواخر نیمه اول حرکت لب خط ترابی با تکل شدید مدافع تیم قطری با عث شد تا او از ناحیه پهلوی راست دچار مصدومیت شود. او تلاش کرد تا بعد از دقایقی به بازی برگردد که البته به خاطر درد زیاد قادر به این کار نشد تا با دلداری مانژوکیچ زمین بازی را ترک کند. از آغاز نیمه دوم اوساگونا به جای ترابی به ترکیب پرسپولیس اضافه شد. پرسپولیس که در نیمه دوم آهنگ تهاجمی‌تری به خود گرفته بود در دقیقه ۶۴ استوکس را جایگزین علیپور در زمین کرد و سپس در دقیقه ۸۰ عالیشاه بعد از مدت‌ها نیمکت‌نشینی در پرسپولیس جایگزین ربیع‌خواه شد تا سرخ‌ها برای جبران خود را به آب و آتش بزنند. با اینکه نیمه دوم سرخ‌ها مالک مطلق توپ و میدان بودند اما بی‌برنامگی آنها برای رسیدن به دروازه حریف باعث شد که نتوانند موقعیت چندانی روی دروازه حریف ایجاد کنند. سرخ‌ها برای ایجاد روزنه در دفاع الدحیل بارها توپ را از جناح چپ زمین به سمت راست بردند و بالعکس، اما اینها هم کارساز نشد و مدافعان الدحیل با دفاع منسجم و بی‌اشتباه راه را برای شاگردان گل‌محمدی سد کردند.

برد حرف عربستانی پرسپولیس در خارج خانه

تیم التعاون که در امارات میهمان الشارجه بود، موفق شد در یک بازی خارج از خانه حریف خود را با یک گل شکست دهد تا در گروه C این رقابت‌ها دو تیم ۳ امتیازی حضور داشته و سرخ‌ها چشم به ۵ بازی آینده داشته باشند.

العین - سپاهان؛ بهترین نتیجه برای ژنرال

در دیگر بازی هفته اول لیگ قهرمانان آسیا تیم سپاهان در امارات میهمان العین بود که شاگردان قلعه‌نویی با ارائه یک فوتبال تهاجمی و دلچسب جور سه نماینده دیگر ایران را به دوش کشیدند و موفق شدند میزبان خود را با نتیجه پرگل ۴ بر صفر شکست دهند و امیدوارانه به بازی‌های بعدی خود فکر کنند. در این بازی سپاهانی‌ها ابتدا در دقیقه ۳۸ توسط محمد محبی روی پاس آقایی به گل اول رسیدند. در ادامه کی‌روش استنلی در دقیقه ۴۷ موفق شد گل دوم زردپوشان ایران را به ثمر برساند. گل سوم سپاهان ایران را باز هم سعید آقایی ساخت و این بار سروش رفیعی موفق به گلزنی شد. آخرین گل این بازی را هم محمد طیبی در دقیقه ۷۹ به ثمر رساند تا سپاهان تنها نماینده پیروز کشورمان در هفته ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا باشد. در دیگر دیدار گروه D رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های النصر و السد در عربستان به مصاف هم رفتند که این بازی درنهایت با نتیجه مساوی ۲ - ۲ به پایان رسید تا سپاهان یکه و تنها در صدر جدول این گروه قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج