۹۶۰۰۳۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کفاشیان: مهندسی انتخابات فوتبال را قبول ندارم

فوتبال کشور ما شرایط حساسی را سپری می‌کند. انتخاب اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی و در پیش بودن انتخابات فدراسیون حواشی مختلفی را به دنبال داشته است.

فرهیختگان: فوتبال کشور ما شرایط حساسی را سپری می‌کند. انتخاب اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی و در پیش بودن انتخابات فدراسیون حواشی مختلفی را به دنبال داشته است. در این خصوص یکی از نفراتی که می‌تواند صاحب‌نظر باشد علی کفاشیان است که با آوردن کی‌روش به ایران توانست تحول خوبی ایجاد کند و اگرچه در دوره ریاستش در فدراسیون منتقد کمی نداشت، اما بعد از کنار رفتنش خیلی‌ها فدراسیون او را موفق‌تر دانستند. گفت‌وگو با کفاشیان را در ادامه می‌خوانید.

مهلت ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون به پایان رسید و 9 نفر برای تصدی این صندلی ثبت‌نام کرده‌اند.

به نظر من تعداد نفراتی که برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام کرده‌اند کمی زیاد شده و این ممکن است از جذابیت این انتخابات کم کند. البته این تازه مرحله ابتدایی است و در ادامه باید مدارک این نفرات مورد بررسی قرار بگیرد. باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

تقریبا چهره نفرات مدعی ریاست مشخص شده، این نفرات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تمام این نفرات کسانی هستند که سال‌ها در فوتبال حضور دارند و دارای تجربه و سوابق مدیریتی خوب هستند و به نظر من می‌توانند برای فوتبال کشورمان مفید باشند. البته در این خصوص اعضای هیات‌رئیسه بهتر می‌توانند اظهارنظر کنند چراکه آنها با مطالعه برنامه این عزیزان، شناخت بهتری از دیدگاه‌ها و نقشه راه این نفرات خواهند داشت.

شایعاتی مبنی‌بر مهندسی در انتخابات و دخالت وزارت ورزش در انتخابات شنیده می‌شود. به‌عنوان یکی از نفراتی که سال‌ها در فدراسیون حضور داشتید این دست از اخبار را تایید می‌کنید؟

اعتقاد من بر این است که اگر بخواهیم به انتخابات ریاست فدراسیون انگ مهندسی بزنیم به شعور اعضای مجمع توهین کرده‌ایم. شاید این‌گونه باشد که یک نفر از بین این ۹ نفر بیشتر با عقاید و خواسته‌های من همخوانی داشته و مورد حمایتم باشد، اما اینکه بخواهیم انگ مهندسی به انتخابات بزنیم را قبول ندارم. ضمن اینکه می‌دانیم رای اعضای مجمع مخفی است و نام‌هایی که مجوز می‌گیرند قانونی هستند.

سعید آذری ایراداتی را به اساسنامه وارد کرده که یکی از آنها انتخاب نایب‌رئیس دوم به‌عنوان رئیس سازمان لیگ است.

اینکه می‌گوییم نایب‌رئیس دوم، رئیس سازمان لیگ است یک قانونی نیست و در اساسنامه هم ذکر شده که اعضای مجمع می‌توانند شخص دیگری را برای این پست انتخاب کنند، اما با توجه به اینکه نایب‌رئیس دوم، عضو هیات‌رئیسه است و در کمیته مسابقات حضور دارد، می‌تواند فرد مناسبی برای این پست باشد. در واقع اساسنامه دست مجمع را برای انتخاب نفرات دیگر باز گذاشته است.

خداداد عزیزی که از منتقدان کی‌روش به حساب می‌آمد دیروز از طرفداران این مربی پرتغالی بابت انتقادهایش عذرخواهی کرد!

باز هم خدا را شکر می‌کنم که خداداد شهامت این را داشته که عذرخواهی کند و این خیلی خوب است که ما اگر اشتباهی می‌کنیم بپذیریم. ما با ادامه روند گذشته می‌توانستیم خیلی بهتر باشیم اما متاسفانه اتفاقات و تصمیمات طوری رقم خورد که به جای پیشرفت، پسرفت کرده‌ایم.

با جود اینکه فدراسیون رئیس ندارد و با سرپرست اداره می‌شود بهتر نبود انتخاب نهایی سرمربی را به بعد از انتخابات موکول می‌کردیم و فعلا با مربی موقت کار را پیش می‌بردیم؟

من فکر می‌کنم بعد از این خیلی دیر می‌شد و ما باید هرچه زودتر این کار را انجام می‌دادیم. به هر حال هر زمان دیگری هم بود این هجمه‌ها وارد می‌شد. ممکن بود انتخابات به هر دلیلی یا عقب بیفتد یا هر اتفاق دیگری رخ دهد، فوتبال ما در این شرایط حساس نباید بدون سرمربی می‌ماند و حالا سرمربی تیم ملی می‌تواند کارش را با دقت آغاز کند.

اگر شما رئیس فدراسیون می‌شدید حاضر بودید با اسکوچیچ همکاری کنید؟

اولا؛ من هیچ مطالعه‌ای درخصوص ایشان نداشتم که بخواهم نظر بدهم. ثانیا؛ من اگر بودم یک مدت با او کار می‌کردم، اگر خوب بود به همکاری‌ام ادامه می‌دادم و اگر نه از او خداحافظی می‌کردم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج